Sustenabilitate

Accesorii din ananas, o alternativă eco propusă de Iutta x Piñatex® la 10 ani de la lansarea brandului

Reading Time: 2 minute

Iutta, cunoscută pentru design-ul contemporan de genți, pantofi și accesorii brodate în piele, lansează o colaborare inovatoare cu materialul vegan Piñatex®, introducând alternative sustenabile pe piața locală.

Brandul românesc este printre primele din țară care folosește în atelier această alternativă versatilă și durabilă pentru piele, obținută din fibra frunzelor de ananas care rămân în urma recoltării fructelor, având în proporție de 95% conținut ecologic regenerabil. Prin reutilizarea deșeurilor agricole într-un sistem de producție cu circuit închis, se reduce la minimum consumul de apă, având un impact redus asupra mediului și social pozitiv datorită producției sale transparente și verificate. 

Iutta x Piñatex e o colecție capsulă de genți în ediție limitată, fiind disponibile doar 30 piese din fiecare model, în care rafia se îmbină cu materiale vegane. Brandul propune și o serie de genți populare din arhivă, realizate acum tot din resturi vegetale și include modele precum Polaris, Magpie, Dor de Ducă, Clutch X sau Fleur de Lys. Astfel, Iutta realizează o retrospectivă a ultimilor 10 ani, un moment aniversar marcat grafic și printr-un nou logo.

„Dorim ca purtătoarele noastre de doruri să se bucure în continuare de produse atemporale, realizate într-un mod etic și responsabil, dar să nu pierdem esența brandului, designul, estetica broderiilor și durabilitatea produselor noastre. Folosind materiale durabile și cât mai naturale, putem să transmitem generațiilor următoare măiestria artizanatului și meșteșugul fără să compromitem componenta de sustenabilitate. Așadar, în al zecelea an de la lansare, Iutta extinde liniile de producție, urmând colecții și materiale noi, iar sustenabilitatea devine una dintre principalele valori, integrată pas cu pas în toate procesele businessului.”

Nicoleta Chirica, fondator și designer Iutta

Prin colaborarea cu Piñatex, Iutta reafirmă importanța practicilor sustenabile și își propune să aducă atenția cu privire la alegerile cu adevărat responsabile în modă, dar și în viața de zi cu zi. Brand-ul se alătură demersurilor începute de mărci de renume internațională precum Hugo Boss, Zara, Nike și CAT, care au dezvoltat de-a lungul timpului colecții din acest material sustenabil.

Pe lângă introducerea unei colecții sustenabile, cu o amprentă redusă de carbon, brand-ul propune publicului și opțiunea de a-și pune amprenta la propriu asupra accesoriilor achiziționate prin serviciul Iutta Bespoke de monogramare. Fie că este vorba de inițiale sau mesaje speciale gravate în piele, acum se poate adăuga o notă personală, transformând fiecare produs într-o experiență sau un cadou inedit. 

Produsele rezultate din această colaborare vor fi disponibile pe site-ul oficial Iutta, dar și în showroom-ul Iutta din București.

Iutta este un brand cult de genți, pantofi și accesorii cu atelier propriu, care redefinește simboluri străvechi prin broderii în piele. Fiecare colecție transmite povești cu rost care depășesc granițele timpului, iar creațiile sunt aduse în contemporan, printr-o manieră personală, exclusivă.

Anca Muraru

Recent Posts

Ford a lansat Puma Gen-E, mașina electrică fabricată la uzina de la Craiova

Ford a prezentat modelul full electric Puma Gen-E, care este asamblat la uzina companiei din Craiova, folosind propulsorul electric produs…

o oră ago

Asociația Analiștilor Financiar – Bancari din România are un nou Consiliu Director

Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) a ales un nou Consiliu Director pentru un mandat de doi ani, respectiv până…

2 ore ago

Ioana Zamfir, reprezentanta României în Grand Jury Gerety Awards 2025

Ioana Zamfir, CCO al MRM România, este singura reprezentantă a României în recent anunțatul Grand Jury al Gerety Awards 2025,…

2 ore ago

Asociația ANAIS atrage atenția că „Iubirea nu înseamnă frică” printr-o campanie de sprijinire a femeilor și fetelor aflate în situații de vulnerabilitate

Violența împotriva femeilor rămâne o problemă majoră în România, reflectată de statistici alarmante. În 2022, au fost raportate peste 26.000…

3 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: 7 din 10 români sunt atrași de magia produselor lansate în ediție limitată în perioada Crăciunului

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și preferințele românilor referitoare la produsele în ediție limitată de Crăciun, evaluând factori…

4 ore ago

Glovo: România, locul al doilea la nivel mondial la comenzile de la supermarket

În 2024, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40%…

4 ore ago