Accenture estimează că 7 trilioane de dolari din cheltuielile consumatorilor vor trece de la numerar la carduri și plăți digitale până în 2023.
Pandemia COVID-19 a accelerat trecerea de la numerar la plățile digitale, iar ca urmare băncile sunt nevoite să își modernizeze sistemele de plăți, potrivit unui nou raport Accenture.
Raportul, intitulat “Playing the Long Game in Payments Modernization” se bazează pe un sondaj realizat în rândul a 120 de directori de bănci, la nivel global, cu privire la transformarea activității lor de plăți, întrucât băncile fac investiții multianuale pentru a concura cu furnizorii de plăți digitale non-bancare și pentru a respecta noile reglementăriarată compania, într-un comunicat de presă.
În raport, Accenture estimează că aproape 420 miliarde de tranzacții în valoare de 7 trilioane dolari vor trece de la numerar la carduri și plăți digitale până în 2023 – și vor crește la 48 trilioane dolari până în 2030. Trecerea rapidă la plăți digitale a pus presiune suplimentară pe bănci, trei sferturi (75%) dintre directorii instituțiilor financiare intervievați declarând că pandemia a urgentat planurile lor de modernizare a sistemelor de plăți.
„COVID-19 a accelerat trecerea la plăți digitale într-un ritm pe care băncile nu l-ar fi putut prezice”, a spus Sulabh Agarwal, care conduce divizia Accenture Payments la nivel global. Pandemia va schimba permanent modul în care consumatorii cumpără și plătesc pentru produse, întrucât pun comoditatea mai presus de orice. Cu toate că până acum investițiile băncilor în noi sisteme de plăți s-au concentrat în primul rând pe respectarea normelor, în viitor valoarea va fi generată prin adaptarea la schimbările din dinamica consumatorului și îmbunătățirea experienței acestuia.
Sondajul a constatat că trei sferturi (75%) dintre bănci consideră că modernizarea plăților este determinată de modificările și reglementările naționale ale infrastructurii de plăți, care includ îmbunătățirea sistemelor de plăți de la bancă la bancă, noile standarde industriale cu ISO20022 și Open Banking.
Trecerea la plăți digitale variază în funcție de piață
Trecerea rapidă la plățile digitale diferă de la o țară la alta, în funcție de rata de scădere a numerarului, de adoptarea comerțului electronic și de modul în care companiile Big Tech furnizează servicii de plată.
Utilizând Indicele Accenture de perturbare a plăților, care măsoară nivelurile actuale și viitoare de perturbare în industria plăților, raportul menționează că transformarea cea mai mare va fi în SUA, urmată îndeaproape de Marea Britanie, pe măsură ce consumatorii optează pentru noi modalități de plată, iar instituțiile financiare non-bancare profită de oportunitatea de a furniza servicii de plăți. În China, portofelele digitale înlocuiesc rapid plățile în numerar – 76% din tranzacțiile din 2019 provin din portofele digitale, față de doar 12% în 2014 – întrucât consumatorii din China au fost obișnuiți să folosească aplicații mobile și coduri QR pentru a plăti la restaurante și magazine de mai mulți ani.
„COVID-19 a determinat consumatorii să fie mai deschiși la tranzacțiile financiare digitale și această schimbare va crește concurența, deoarece furnizorii de plăți alternative se luptă pentru cotă de piață”, a spus Alan McIntyre, care conduce practica bancară Accenture la nivel global. „Oportunitatea plăților electronice pentru bănci variază foarte mult în funcție de piață și depinde de maturitatea tranziției către plăți digitale. Pe piețele mature – cum ar fi Europa de Vest, unde plățile au fost în mare parte standardizate – ne așteptăm să vedem doar schimbări marginale. Cea mai mare oportunitate va fi pe piețe din Asia de Sud-Est și America Latină, unde consumul de numerar a dominat și, în unele regiuni, chiar a crescut în timpul pandemiei”, a adăugat Alan McIntyre.
Programele de modernizare nu generează o creștere a veniturilor
Deși mulți dintre directori de bănci chestionați au menționat creșterea veniturilor ca un obiectiv cheie pentru programele lor de modernizare a plăților, doar 13% au declarat că veniturile din plăți ale băncii lor au crescut cu mai mult decât rata medie de creștere a pieței de 6% în ultimii trei ani și doar 16% se așteaptă să crească veniturile din plăți mai mult decât rata medie de creștere anticipată de 5% în următorii trei ani.
În timp ce transformarea plăților face parte din eforturile mai largi de transformare digitală ale majorității băncilor, două treimi (65%) dintre directorii băncilor au declarat că prețul menținerii tehnologiei vechi în sistemele lor de plăți le împiedică capacitatea de a investi în soluții noi pentru clienți. Spre exemplu, chiar dacă multe bănci au adoptat sisteme cloud în alte părți ale activității lor pentru a îmbunătăți reziliența operațională, doar 38% dintre bănci investesc în sisteme cloud pentru plăți. Odată cu pandemia, care creează un nou punct de inflexiune pentru companii pentru a-și accelera transformările digitale, Accenture a anunțat recent o investiție de 3 miliarde de dolari pe trei ani pentru a lansa divizia Cloud First care ajută companiile să-și accelereze mutarea în cloud.
„Băncile sunt blocate în ciclul de îmbunătățire a sistemelor de plăți cu soluții tehnologice ad-hoc pentru a îndeplini noile standarde din industrie și a reduce costurile”, a declarat Agarwal. „Băncile se trezesc la realitatea că modul de a face schimbări semnificative care rezonează cu consumatorii este de a face din modernizarea plăților o prioritate de afaceri și că nu mai poate fi limitată la departamentul IT. Băncile de succes vor fi cele care încorporează plățile moderne în modul în care funcționează și sunt guvernate, cu mai multă atenție la flexibilitatea arhitecturii IT și la tehnologia cloud mai bine integrată în întreaga afacere”, a adăugat Agarwal.
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…