Accelerator de bine. 50.000 de euro pentru inovații tehnologice care îmbunătățesc viețile copiilor
Reading Time: 2 minuteCea de-a treia ediție a programului Innovators for Children a deschis înscrierile pentru proiecte și soluții inovatoare, dedicate creșterii calității vieții copiilor din România.
Acceleratorul este o inițiativă începută în 2019 de Impact Hub Bucharest, iar la ediția din acest an, Impact Hub Basel și Fundația Botnar vor susține proiecte de tip startup, iar Fundația Vodafone România se alătură programului cu o finanțare de 72.000 de euro pentru susținerea participării sectorului ONG.
Programul este structurat în 2 etape principale, astfel în primele 3 luni participanții se vor concentra pe construirea și validarea unui model de afacere beneficiind de sesiuni de training-uri, mentorat, consultanță și întâlniri de feedback. În urma unui proces de selecție, ei vor intra apoi într-o etapă de dezvoltare a soluțiilor și vor avea acces la opțiuni de susținere financiară de minimum 50.000 de euro, dintre care Fundația Vodafone România va oferi organizațiilor non-guvernamentale micro-granturi în valoare totală de 30.000 de euro, arată Impact Hub, într-un comunicat de presă.
Cui i se adresează acceleratorul?
În ediția Innovators for Children 2021 se caută antreprenori și antreprenori sociali care dezvoltă cu ajutorul tehnologiei soluții pentru sănătatea fizică și emoțională a copiilor, educație, nutriție și alimentație, siguranță, drepturile copiilor în era digitală și alte domenii care ar putea contribui la o viață mai bună pentru copiii și adolescenții cu vârsta între 0-18 ani. Se pot înscrie în program ONG-uri și startup-uri tech din toată țara care au o idee, sunt în stadiul de prototip sau au, de maximum 1 an, o soluție disponibilă comercial pe piață la data finalizării perioadei de înscriere. Sunt căutate în special soluții tehnologice scalabile. Înscrierea proiectelor se face până pe 30 aprilie prin completarea formularului de pe site-ul www.innovatorsforchildren.org. Participarea se face în baza confirmării din partea organizatorilor și este gratuită.
Între 10 și 15 echipe vor fi selectate și vor beneficia de sesiuni ce vor adresa impactul social al proiectelor, strategia de marketing și de propunere comercială, sustenabilitatea financiară și tacticile de atragere a partenerilor sau investitorilor și vor participa la o conferință de networking cu cei mai importanți actori din domeniu. Echipa de mentori, care a fost implicată și în edițiile anterioare ale programului, este formată din:
- Adina Crețu – Project Manager, Startarium
- Adelina Dondorici – Co-fondator, Parenting ADS
- Diana Certan – Director Executiv, Organizația Umanitară Concordia
- Ionuț Pătrăhău – Co-fondator & Chief Revenue Officer, SeedBlink
- Sabina Antoci – Senior Program Manager, Fundația Vodafone România.
Proiectele selectate după marea finală din septembrie (între 3 și 5 proiecte) vor intra într-o etapă de dezvoltare a soluțiilor care va dura 6 luni și vor beneficia de o campanie de promovare la finalul programului, în martie 2022.
În cele 2 ediții precedente, programul a selectat 23 de soluții finaliste, dintre care 9 au primit finanțări însumând 201.000 de euro. În plus, două dintre startup-urile participante, Kinderpedia și Brio, au atras și investiții private în valoare totală de peste 740.000 de euro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz