Viorel Leca, Gebrüder Weiss România: Accelerare în digitalizare
Reading Time: 3 minuteCele mai recente investiții ale Gebrüder Weiss arată un focus puternic pe digitalizare, care va fi determinantă și pentru viitorul logisticii. Viorel Leca, directorul general al Gebrüder Weiss România, ne-a vorbit despre strategia de digitalizare a companiei, dar și despre ultimele investiții ale acesteia, printre care se numără serviciul ETA și portalul myGW.
Cum au fost ultimele opt luni pentru Gebrüder Weiss România?
Este important de precizat că începutul de an a fost unul dificil pentru toți jucătorii din piață, implicit pentru industria în care noi activăm. Poate că transportul aerian & maritim a fost primul care a avut de suferit odată cu înghețarea transporturilor dinspre China. Ulterior, și transportul rutier a fost afectat din cauza măsurilor luate ca urmare a pandemiei – închiderea granițelor, dificultatea în a găsi șoferi pentru traficul internațional, carantinarea celor sosiți din țările cu risc epidemiologic ridicat, situația critică din Italia în primele luni din an și altele. Ne-am confruntat practic cu efectul bulgărelui de zăpadă. Lunile martie – aprilie au fost cele mai dificile, când odată cu starea de urgență, economia părea că a intrat în repaos. A fost o perioadă de stagnare, urmată de adaptarea la situația de fapt ca soluție pentru a depăși cu bine vremurile dificile. A crescut cererea pentru comerțul online, iar magazinele tradiționale au creat infrastructura necesară mutării business-ului în online. Începând cu luna mai, scăderea unor servicii din portofoliul companiei a fost compensată de creșterea înregistrată pe alte segmente (de exemplu home delivery). Acum, după mai mult de jumătate de an, estimăm pentru anul în curs o creștere a cifrei de afaceri de maxim 5% comparativ cu 2019. Ne păstrăm în continuare rezerva vizavi de cum vor decurge lucrurile în viitorul apropiat – nu sunt motive de optimism în privința creșterii economice.
De curând compania a lansat serviciul ETA. Care sunt principalele avantaje ale acestuia?
La nivel de grup, Gebrüder Weiss a făcut demersurile necesare în ultimii ani pentru a accelera componentele strategiei digitale. Întâmplarea a făcut ca, în timp de criză, să lansăm unul dintre proiectele digitale, ETA (en. Estimated Timed of Arrival), prin care clienții noștri pot urmări online procesul de expediere, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Este un serviciu dedicat transporturilor în regim de grupaj, acolo unde GW asigură livrarea la destinația finală, iar timpul de livrare este redus la o fereastră de două ore. Este un serviciu disponibil din Basel și până în Tbilisi, oferă fiabilitate planificării, precum și transparență. Platforma ETA a fost lansată și în România în prima jumătate a acestui an și am îmbunătățit constant experiența clienților noștri. Este un serviciu bine primit de clienți, a cărui utilitate este unanim recunoscută.
La începutul acestei luni Gebrüder Weiss a lansat și portalul pentru clienți myGW. Ne puteți spune cîteva cuvinte despre acesta?
myGW este cel de-al doilea proiect digital Gebrüder Weiss, lansat momentan în Austria, Germania, Elveția, Republica Cehă, Ungaria și Slovacia. Dorim să oferim și în România facilitățile noii platforme digitale. Pentru acest an ne-am propus și am demarat deja faza de testare cu clienți-pilot din portofoliu și sperăm că portalul va fi disponibil tuturor partenerilor noștri începând cu 2021. Folosind myGW, clienții noștri vor putea accesa informațiile referitoare la comenzile de transport și logistică, indiferent unde se află, 24/7. Platforma oferă comunicare în timp real și transparență în ceea ce privește procesele, astfel că userul va avea vizibilitate pe întreg lanțul de aprovizionare. Printre facilitățile platformei se numără funcția ETA, managementul documentelor, al comenzilor și multe altele.
Cele mai recente investiții ale companiei arată un puternic focus al companiei pe partea de digitalizare. De ce considerați că digitalizarea va fi determinantă pentru viitorul logisticii?
Într-adevăr, digitalizarea este o preocupare a grupului Gebrüder Weiss și implicit a sucursalelor GW din întreaga lume. Plecând de la obiectivul să fim cei mai buni din industrie, analizăm constant nevoile clienților noștri și identificăm soluții. Digitalizarea ne influențează major viețile și nu putem decât să urmăm acest trend pentru a putea oferi beneficii reale clienților – transparență, comunicare în timp real, customer service personalizat, vizibilitate asupra supply-chain-ului, dar și angajaților – procese simplificate, platforme de eLearning etc.
Care sunt planurile pe care le are compania în ceea ce privește digitalizarea? De ce?
Digitalizarea este un subiect ce va rămâne pe agendă, cele două platforme fiind un prim pas în materializarea strategiei digitale. Pentru a ne putea ridica la înălțimea valorii GW, “Service Excellence”, trebuie să ne adaptăm la trendurile din piață și să identificăm acele direcții care aduc plusvaloare partenerilor și angajaților noștri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz