Abordare diferita, crestere solida
Reading Time: 3 minuteDupa un 2014 excelent, care a adus o crestere cu 22% a cifrei de afaceri, XAPT Solutions a inceput acest an in forta, cu noi proiecte si implementari inca din primele saptamani. Care este secretul cresterii companiei pe o piata ERP in scadere? Ne explica Mihai Madussi, Managing Director al XAPT Solutions.
Ati incheiat anul 2014 cu rezultate financiare excelente. Cum vedeti evolutia companiei in 2015?
Anul 2014 a fost un an „punte” pentru noi, din mai multe puncte de vedere: am marit echipa de servicii, am obtinut cele mai bune rezultate de la intrarea pe piata romaneasca si am trecut printr-un proces de rebranding. Am obtinut o crestere cu 22% a cifrei de afaceri si cele mai mari venituri inregistrate in relatia cu Microsoft de la semnarea parteneriatului, in 2004. Sunt rezultate obtinute in conditiile unui trend descendent al pietei de profil, datorate unei abordari diferite a pietei de catre noi. L-am putea considera un nou inceput, o baza excelenta pentru anii ce urmeaza. Anul acesta vom continua trendul, spunem asta bazandu-ne nu numai pe rezultatele de anul trecut, dar si pe proiectele in care suntem deja implicati. Semnalele primite din partea pietei continua sa fie pozitive, companiile fiind din ce in ce mai constiente de aportul pe care o solutie ERP il poate aduce. Comparativ cu 2014, cand majoritatea proiectelor au inceput in trimestrul II, 2015 a adus o ocupare ridicata a departamentului de servicii inca de la inceput.
Vizati extinderea pe piete externe?
Activitatea noastra se bazeaza atat pe piata interna, cat si cea externa. Companiile internationale constituie 70% din portofoliul actual de clienti. Intotdeauna am avut in vedere si pietele externe si avantajele acestora – constientizarea necesitatii abordarii integrate a activitatii. In plus, vorbind despre XAPT, prezenta grupului in 8 tari atrage invariabil proiecte internationale.
Care sunt provocarile pietei?
Provocarile pietei pe care activam vin din partea potentialilor clienti si a competitorilor. Incercam sa ne diferentiem printr-o abordare diferita, consultativa, atat in relatia cu clientii, cat si vizavi de competitorii cu solutii locale sau internationale. Nu vrem sa mai fim perceputi drept “implementator de ERP”. Valoarea adaugata a XAPT vine din echipele de consultanta pe care le avem, care au o experienta de peste 10 ani in proiecte locale si internationale. Noi propunem solutii si nu sisteme.
De ce scade piata de ERP?
Piata solutiilor ERP este in plina schimbare. Reticenta, lipsa de incredere manifestate de mediul de business isi pun amprenta pe rezultatele pietei noastre. Efortul pe care o companie trebuie sa-l investeasca o data cu luarea deciziei de a achizitiona o solutie ERP este considerabil, as spune proportional cu rezultatele urmarite. Gasirea unui echilibru intre acestea doua reprezinta o provocare. Pe de alta parte, nu orice companie poate sa rezolve cu succes aceste puncte cheie. Insa, per ansamblu, nu cred ca ne situam foarte departe de un rezultat pozitiv al pietei.
Prin ce va diferentiati de concurenta?
Din punctul meu de vedere, tot anul 2014 a ajutat la “cernerea” jucatorilor din piata. Era nevoie de o asezare a companiilor in piata. XAPT este o companie stabila, cu experienta si profesionalism – atuurile pe care se bazeaza un client atunci cand alege un implementator. Dovada celor de mai sus este continuarea relatiei pana astazi cu primul nostru client, de acum mai bine de 18 ani.
Ce sfaturi aveti pentru o companie care se gandeste sa implementeze in 2015 un proiect ERP sau CRM?
S-a scris foarte mult despre ceea ce ar trebui sa urmareasca o companie care doreste sa implementeze un proiect ERP. Despre atuurile noastre am vorbit, insa poate cel mai important lucru este gasirea unui numitor comun cu partenerul ales – clientul trebuie sa se asigure ca scopul lui este pe deplin inteles de catre implementator. Pentru asta, o companie trebuie sa caute un consultant, un partener care, coroborat cu experienta, aduc cele mai mari sanse de reusita.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz