Maria Tudor, Publicis: „A fi lider este o responsabilitate grea și nu poți păstra această poziție fără o echipă puternică și dedicată”
Reading Time: 6 minuteLa final de iunie, Publicis Groupe anunța noi numiri în echipa de management a grupului pentru regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Maria Tudor, atunci Chief Media Officer și Business Development Lead pentru ECE, a fost promovată în funcția de Chief Operating Officer pentru regiune, poziție din care va lucra îndeaproape cu Tomas Lauko. Am obținut un interviu în exclusivitate cu Maria Tudor în care am discutat despre noua poziție, dar și despre pandemie, piața de media, tendințe și pasiunea pentru meserie.
Cum ați reacționat când ați aflat vestea?
Sunt fericită și mândră. Avem o echipă extraordinară la Publicis Groupe CEE și pentru mine acest lucru este foarte important.
Care sunt primele acțiuni pe care intenționați să le întreprindeți în noua dvs. poziție?
„Hustling”, așa cum spun americanii, ceea ce am făcut întotdeauna. Într-o notă mai serioasă, am avut o vară plină și un nivel susținut de muncă pe toate piețele, care cu siguranță m-au ținut ocupată, alături de echipele responsabile. În acest sens, am lucrat și la o nouă propunere de afaceri interesantă, pe care o vom prezenta foarte curând. Watch this space.
Ați menționat impactul asupra industriei. Cum abordați acest aspect? Care sunt mai exact obiectivele tale?
Întotdeauna am „gândit” în mod conștient dincolo de agenție – acționând și conducând (în timp ce eram în poziția de lider local sau regional) cu valori puternice care susțin fiecare decizie pe care o iau și având în vedere impactul pe care îl avem în comunitatea noastră și nu numai.
Întreaga mea carieră în publicitate a fost la Publicis Groupe, iar valorile companiei le reflectă pe ale mele și acest lucru e un privilegiu. Publicis Groupe este o companie care este conștientă de provocările de astăzi și ne-am transformat într-un mod semnificativ. Suntem ghidați de o strategie clară DEI (Diversitate, Egalitate, Incluziune), și așa acționăm în fiecare zi. De asemenea, colaborăm cu clienții noștri, mass-media, furnizorii și cei din industrie pentru a promova siguranța brandurilor și a asigura integritatea consumatorilor, în special în lumea aceasta digitală. Ne propunem să construim nu doar un mediu propice pentru oamenii noștri și clienții noștri, ci în cele din urmă, o industrie mai bună prin pași mici, acțiuni interne și alte acțiuni la care veți fi martori.
Care au fost cele mai importante lecții din experiența dvs. de până acum care vă vor ajuta în noua dvs. poziție?
După cum știți, am o experiență vastă și lungă, care a venit și cu multe lecții. Să fii cel care aduce schimbarea nu este o alegere dacă vrei să fii un lider al industriei, atât pentru o companie, cât și pentru o persoană. A fi lider este o responsabilitate grea și nu poți păstra această poziție fără o echipă puternică și dedicată. Iar echipa este întotdeauna pe primul loc, întrucât o echipă fericită se va asigura că și clienții sunt fericiți. Clienții fericiți au încredere în tine și așa crești împreună cu ei. Încrederea este cea mai importantă monedă în afacerea noastră și este rezultatul muncii și al grijii asupra calității. Și „grija” nu poate fi falsificată.
Am învățat că autenticitatea este mai mult decât un simplu cuvânt pompos. A fi cinstit și sincer cu tine însuți nu este ceva ce mulți oameni pot fi și pot face. Și, în cele din urmă, învățarea continuă. Avem oportunități uimitoare de învățare în Publicis Groupe, cu toate acestea, există doar 24 de ore pe zi. Cum faci loc în agenda ta pentru învățare continua, pentru a rămâne relevant? Sunt mereu curioasă și sunt binecuvântată cu un nivel mare de energie și îmi place să învăț. Acesta este drumul meu, călătoria mea personală.
Ce înseamnă prezența la acest nivel a unei românce pentru industria comunicării din România?
Cu mișcările dinamice ale pieței din României și numeroasele talente incredibile din industria locală a comunicării, este doar o chestiune de timp până vom vedea o reprezentare mai mare a României la un nivel regional de conducere. Sunt onorată să am această ocazie și sper să le arăt talentelor mai tinere că progresul în carieră se poate întâmpla la nivel local și nu necesită neapărat relocarea pe o altă piață.
Cum ați caracteriza piața de media în ultimii doi ani?
Ultimii 2 ani? Asta ar fi în jurul anului 2020. Iar 2020 a fost ca nimeni altul. Provocări ca niciodată. Înainte și după. Nu există un „după” final, deoarece încă scriem „noul normal”. Ieri am trecut pe lângă un chioșc de ziare. Când am citit ultima dată un ziar? În 2020, schimbările pe piețele media pe care le-am prevăzut pentru o vreme au fost accelerate dramatic. Creșterea platformelor digitale (social media, e-commerce) și atragerea atenției oamenilor, capturându-i în ecosistemul platformei este forța motrică astăzi. Plătim pentru această atenție, clienții noștri o plătesc. Oamenii consumă mass-media într-un mod foarte diferit, multi-ecran și multi-tasking, și lasă în urmă vechiul mod liniar.
Cum credeți că va arăta piața de media în 2022-2023?
OTT (over-the-top) sau TV tradițional? Cât timp va fi televiziunea sold-out? Un panou publicitar obișnuit sau unul digital? Un magazin fizic, de cărămidă, sau e-commerce? TikTok sau Facebook? Whatsapp sau Signal? Este offline și online? Are sens să avem această despărțire?
Cum va influența un viitor fără cookies piața de media? Cum avem grijă de siguranța brandului și cum automatizarea și AI vor schimba modul în care operăm? Cum construim o comunicare personalizată și livrăm mesaje relevante consumatorilor? Cum ne asigurăm că „inventarul” și numărul mare de impresii pe care le cumpărăm se traduc în rezultate comerciale?
Printre întrebările de mai sus se află răspunsuri potențiale. Așa cum am spus mai devreme, trebuie să aducem schimbarea, dar când schimbarea vine din „exterior” și nu o putem controla, trebuie să ne adaptăm rapid.
Care sunt principalele tendințe pe care le-ați observat?
În fiecare an, toți jucătorii din industrie, practic toată lumea, își publică rapoartele de tendințe. Top 10, top 100, general, economie, finanțe, mass-media, digital, social – toate sunt acolo, multe disponibile gratuit.
Cu toate acestea, dincolo de asta, observ că atunci când cumpăr niște medicamente pentru mama mea, ea verifică online, merge pe Google și se asigură că nu există efecte secundare. Observ că oamenii din jurul meu petrec mai mult timp pe mobil decât vorbind între ei. Cu toate acestea, ne-am conectat mai mult ca oricând. Atunci când comandăm mâncare online, verificăm mai întâi producătorii locali, cât de durabilă este afacerea lor și cum putem ajuta și promova un stil de viață sănătos. Atunci când alegem un restaurant sau un hotel, avem tendința de a verifica mai întâi recenziile altor clienți. Observ, de asemenea, creșterea știrilor false și polarizarea lumii noastre, lupta pentru putere, dar pe de altă parte, văd și o generație promițătoare, generoasă, mai tânără. Rămân plină de speranță și optimism.
Cât credeți că va mai simți industria efectele pandemiei?
Mă îndoiesc că cineva dorește sau poate să răspundă cu exactitate la această întrebare în acest moment, în care pur și simplu nu există nicio garanție cu privire la modul în care virusul va evolua. Acest lucru depinde și de rata de vaccinare din întreaga lume, nu doar de pe piețele dezvoltate. Acestea fiind spuse, vaccinarea ne împinge în direcția corectă spre normalitate, una nouă, și asta sună bine pentru toate companiile. Ne-am descurcat bine în 2021, ne-am recuperat rapid și îl reconstruim. 2022 va continua această tendință? Depinde și de noi, de fiecare jucător și de industria în ansamblu.
Credeți că există aspecte care vor fi schimbate pentru totdeauna? Dacă da, care și de ce?
Covid-19 a accelerat cu siguranță dezvoltarea comerțului electronic și digitalizarea. Este destul de clar o etapă importantă în cronologia istoriei industriei noastre. Companiile și agențiile au pivotat într-un timp scurt în timpul pandemiei pentru a răspunde nevoilor tuturor celor care au rămas acasă. În timp ce obiceiurile consumatorilor se vor schimba din nou atunci când lucrurile revin la o anumită formă de normalitate, o mare parte din comportamentele de consum electronic formate în această perioadă, precum și modul în care consumatorii preferă să interacționeze cu brandurile vor rămâne. La fel și modul în care creăm și consumăm conținut sau cum prețuim sănătatea și apreciem familia, prietenii și … viața.
Cum îți menții vie pasiunea pentru publicitate după atâția ani?
Acest business s-a transformat și se transformă atât de mult și de repede, încât se simte aproape întotdeauna ca o nouă afacere. Nu există niciodată un moment anost și nu rămâi niciodată fără lucruri noi de care să fii entuziasmat, să înveți, să lucrezi și să lansezi. Pentru mine, transformarea Publicis Groupe din ultimii 5-6 ani a fost o mare schimbare pentru industrie (de la achiziția Epsilon; la Marcel.ai; la inițiativa globală #PauseforAction) și a face parte din aceasta este extraordinar. Îmi place enorm.
Care sunt cele mai mari provocări ale unei poziții regionale?
Fiecare job vine cu provocări. Nu există un loc de muncă fără ele. În loc de provocări, prefer să mă gândesc la ele ca la semnale și oportunități. La fel ca în cazul fiecărui loc de muncă, gestionarea timpului și stabilirea priorităților sunt cruciale – această importanță crește atunci când ai un domeniu geografic mai larg. Adaptabilitatea, o minte deschisă și modestia sunt cruciale atunci când lucrezi între culturi și echipe diferite. Îngrijirea de sine, bunăstarea sunt foarte importante.
Conform regulilor de siguranță din timpul zborului de a pune mai întâi propria mască de oxigen înainte de a-i ajuta pe ceilalți, ar trebui să ne amintim întotdeauna că putem să facem cea mai bună treabă și să îi ajutăm pe ceilalți atunci când suntem noi înșine puternici și bine. Îmi face plăcere să spun că Tomas, CEO al Publicis Groupe CEE, este un mare susținător al unei echipe sănătoase și echilibrate, e un exemplu în acest sens.
După cum puteți vedea, este un set de semnale și oportunități, care se aplică majorității profesioniștilor.
Care sunt cele mai frumoase aspecte?
Cu siguranță oamenii și energia pe care o aduc!
Ne puteți spune mai multe despre spiritul “Power of One”?
Spiritul “Power of One” al Publicis Groupe este condus de un scop comun, un spirit puternic, un comportament și un caracter unic pe care îl împărtășim. La toate acestea se adaugă și un nivel de dedicare și atenție neobosită asupra clienților noștri.
Publicis Groupe există pentru a ne ajuta clienții să găsească soluțiile de creștere într-o lume a platformelor. Prin „Power of One”, conectăm talentul și capabilitățile, ceea ce ne face foarte puternici și ne poziționează într-un mod unic.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz