9 din 10 români au auzit de Untold și Neversea
Reading Time: 5 minute9 din 10 români au auzit de marile festivaluri de la noi din țară, Untold și Neversea, potrivit ultimului studiu lansat de agenția de media Starcom.
Studiul Starcom a fost realizat la nivel urban, în rândul persoanelor cu vârste peste 16 ani, cele 810 interviuri cuprinse în studiu fiind culese în perioada 10- 18 iulie 2019.
1 din 2 români care au participat la festivalul Untold, în cea mai mare parte a lor sunt bărbați, tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 ani și cu venituri mari. Al doilea festival ca popularitate din România este Electric Castle, 7 din 10 respondenți au auzit de acest festival. Este urmat în clasament de Summer Well și Festivalul George Enescu, 6 din 10 români au auzit de acestea două din urmă.
”În utimii ani, festivalurile au devenit un adevărat fenomen, luând amploare în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 și 45 de ani. De la an la an, numărul participanților la aceste evenimente crește și, odată cu el, și numărul brandurilor care se implică prin activități originale și creative pentru aceștia. Având în vedere nevoia de relevanță în acțiunile mărcilor orientate spre această tipologie de oameni (participanți la festivaluri), am considerat interesant și util să vedem cine sunt persoanele care participă la cele mai populare festivaluri din România”, a declarat Andreea Zanfir, Consumer Data Strategist, Starcom.
Prin studiul concentrat pe cele mai populare festivaluri din țară, Starcom a identificat o serie de tipologii ale participanților, în funcție de festivalul la care participă.
Participantul de la Untold
O mare parte dintre români, 88%, participă la acest festival pentru dans și muzica preferată. Cei mai mulți dintre festivalieri sunt bărbați, 59%, tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 ani, 22%, fără copii, 54% și necăsătoriți, 45%.
57% dintre festivalierii români au aflat de Untold din discuțiile cu prietenii și 65% din postările de pe Facebook. 39% dintre participanți au declarat că au fost influențați în alegerea festivalului de locul desfășurării acestuia.
Aproape jumătate dintre participanții Untold, 44%, merg la mai mult de trei festivaluri pe an, cei mai mulți se deplasează cu mașina personală, 53%, și aleg pensiunile ca variantă de cazare, 33%.
50% dintre festivalierii Untold apreciază oferta de mâncare și băutură iar pentru 32%, o bună organizare a evenimentului este definită de opțiunea de Wireless gratuit.
Participantul de la Neversea
Mai bine de jumătate dintre românii care participă la Neversea, 58%, aleg acest festival pentru a se simți bine în gașca de prieteni. În cadrul festivalului participă atât bărbați, cât și femei, marea majoritate având vârstele cuprinse între 25 și 34 ani, 30%, nu au copii, 56% și au studii superioare, 49%.
59% dintre participanții Neversea au aflat de eveniment de pe Facebook și 55% de la prieteni, pentru alegerea festivalului fiind influențați, în proporție de 37%, de grupul de prieteni.
45% dintre festivalieri participă la mai mult de trei evenimente pe an, marea majoritate aleg mașina personală ca mijloc de transport, 56%, trenul, 23% și se cazează la pensiuni, 34% sau hosteluri, 28%.
Ceea ce definește o bună organizare a festivalului pentru cei care aleg Neversea sunt: măsurile de siguranță, 62%, line-up-ul artiștilor, 41% și spațiile de campare din apropiere, 31%.
Participantul de la Electric Castle
97% dintre respondenți au declarat că participă la acest festival pentru a evada din rutina vieții de zi cu zi. Mai bine de jumătate sunt reprezentați de bărbați, 55%, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 și 34 ani, 49%, nu au copii, 57%, nu sunt căsătoriți, 44%, au studii superioare, 49%.
Marea majoritate au aflat de festival din postările de pe Facebook ale prietenilor, 73% și de pe paginile de Facebook ale evenimentului și organizatorilor, 61%.
Artiștii prezenți la Electric Castle au reprezentat principalul motiv de alegere a festivalului pentru 86% dintre români.
Festivalierii Electric Castle sunt cei care participă la cele mai multe evenimente pe an, 19% dintre aceștia merg la cinci festivaluri pe an, 61% se deplasează cu mașina personală și 28% se cazează la hotel.
Principalele aspecte care definesc o bună organizare a evenimentului pentru participanții Electic Castle sunt: curățenia, pentru 79% dintre participanți și condițiile de igienă, pentru 75% dintre aceștia.
Participantul de la Summer Well
93% dintre participanții români declară că aleg Summer Well pentru dans și muzica preferată. Mai bine de o treime, 34%, sunt persoane cu vârsta între 24 și 34 ani, fără copii, 60%, necăsătoriți, 47%, cu educație superioară, 56%. Participanții au aflat de eveniment de la prieteni în proporție de 67% și de pe paginile de Facebook ale evenimentului sau ale organizatorilor, în proporție de 63%.
În alegerea festivalului, 86% dintre participanți au fost influențați de artiști și 37% de întreaga experiență a festivalului. Festivalierii Summer Well participă la mai mult de cinci evenimente pe an, 58%, merg cu mașina personală, 59%, sau cu trenul, 22% și se cazează la hotel, 29% sau închiriază un apartament,18%.
Pentru 61% dintre aceste persoane, principalul aspect care definește buna organizare a festivalului este locul desfășurării iar pentru 45%, timpul de așteptare pentru bar sau token-uri.
Participantul de la Festivalul George Enescu
73% dintre participanți participă la acest festival pentru a vizita și alte obiective turistice ale orașului și sunt reprezentați în mare parte de femei, 59%, observându-se o participare crescută în rândul persoanelor mature cu vârsta peste 55 ani, 19%, cu copii, 58% și cu studii superioare, 53%.
59% dintre festivalieri au aflat de eveniment din discuțiile cu prietenii și apropiații iar 44% de pe afișele și panourile stradale. În alegerea festivalului, 44% au fost influențați de distanța față de orașul în care locuiesc și 41% de locul desfășurării evenimentului.
De obicei, 42% participă la mai mult de trei festivaluri pe an, jumătate merg cu mașina personală și 24% se cazează la hotel.
Principalele aspecte care definesc o bună organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt: respectarea programului, 69% dintre festivalieri, locul desfășurării, 59% și Wireless gratuit, 37%.
Participantul de la FOLK YOU
95% dintre participanți aleg acest festival deoarece întâlnesc oameni din toate colțurile lumii. Este evenimentul reprezentat în cea mai mare măsură de bărbați, 67%, persoane cu vârsta între 25 și 34 de ani, 43%, fără copii, 57%, necăsătoriți, 49% și cu educație superioară, 70%.
Festivalierii au aflat de acest eveniment din postările prietenilor de pe Facebook, 77% și de pe paginile de Facebook ale evenimentului și organizatorilor, 66% iar în alegerea festivalului au fost influențați de artiști, 88%.
În mod normal, participă la două festivaluri pe an, 40%, se deplasează cu mașina personală, 62% și se cazează la hotel, 30%.
Principalele aspecte care definesc buna organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt curățenia, 86%, respectarea programului, 80% și condițiile de igienă, 79%.
Participantul de la Afterhills
88% dintre participanți aleg acest eveniment pentru dans și muzica preferată. Sunt în mai mare măsură reprezentați de bărbați, 59%, persoane tinere cu vârsta între 16 și 24 de ani, 22%, fără copii, 54%, necăsătoriți, 45%.
57% au aflat de Afrethills din discuțiile cu prietenii și 74% din postările de pe Facebook, iar în alegerea festivalului, 92% au fost influențați de artiști și 43% de locul desfășurării. De obicei, festivalierii participă la mai mult de trei evenimente pe an, 53%, merg cu mașina personală, 74% și închiriază un apartament, 25%.
Principalele aspecte care definesc buna organizare a festivalului pentru aceste persoane sunt curățenia, 90%, condițiile de igienă, 84%, măsurile de siguranță, 65% și spațiile de parcare, 61%.
Foto: © Gpointstudio | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz