Peste o treime dintre consumatori, 82%, își exprimă nemulţumirea faţă de experienţele pe care le oferă brandurile, declarând că vor renunța la produsele unui brand după o astfel de experiență, conform unui nou studiu ”One Size Doesn’t Fit All”, realizat de Oracle în parteneriat cu Jeanne Bliss, fondator al Customer Bliss.
Studiul cuprinde părerile a peste 1.100 de consumatori americani din patru generații distincte și reflectă că 43% dintre cei intervievați pun pe lista neagră brandurile care nu se ridică la nivelul așteptărilor lor, lipsa încrederii îngreunând din ce în ce mai mult tendința de cumpărare.
“Relaţiile dintre branduri şi consumatori încep atunci când un client are încredere într-o companie şi produsele ei, iar această încredere trebuie să fie câştigată în mod constant. Consumatorii sunt atraşi de brandurile care fac un efort suplimentar pentru a le oferi experienţe personalizate şi sunt dispuşi să ia măsuri decisive atunci când aşteptările lor nu sunt îndeplinite. Ideea de bază aici este că o dimensiune unică, nu se potriveşte tuturor şi dacă investeşti în experienţa clienţilor, aceştia vor investi în tine”, a declarat Jeanne Bliss, fondator al Customer Bliss.
“Statisticile europene arată că 69% dintre utilizatorii de Internet din Uniunea Europeană au făcut cumpărături online, în 2018, în timp ce în România doar 26% au cumpărat online. Astfel, românii sunt în continuare tradiționaliști în ceea ce privește shopping-ul online, ei preferă să meargă la cumpărături cu întreaga familie, să probeze și să atingă articolele de îmbrăcăminte și eventual să facă și alte activități în timp ce fac cumpărături. Totuși, acest lucru nu înseamnă că nu se documentează de pe Internet înainte de a merge la cumpărături. În mod clar, consumatorii devin mai conștienți și în România, încearcă să fie mai bine informați, caută detalii, verifică prețurile și locațiile de cumpărături disponibile. Brandurile care oferă acces facil la informații sunt în direcția bună, câștigând astfel clienții de partea lor. Mai mult decât atât, popularitatea scăzută a shopping-ului online este, de asemenea, un semn al problemelor existente cu privire la experiența cumpărăturilor online. Mulți dintre clienţi sunt îngrijorați în cazul în care produsul pe care l-au comandat nu corenspunde cu produsul primit sau nu au încredere în procesul de plată. Consumatorii se așteaptă la o livrare rapidă, o procedură ușoară pentru returnări, prețuri mai mici și un canal de comunicare flexibil. În acest moment, trebuie îmbunătățite foarte multe aspecte în această direcție și cred că tehnologia joacă un rol major pentru creșterea semnificativă a experienței clienților”, a completat Simona Moldovan, Oracle Customer Experience Sales Manager, EE&CIS.
Măsuri decisive ale consumatorilor dezamăgiți
Majoritatea consumatorilor, 82%, au avut cel puțin o experienţă dezamăgitoare sau supărătoare cu o anumită marcă şi mai mult de trei sferturi dintre consumatori, 78% declară că au avut o experienţă în care nu au fost mulţumiţi de serviciul oferit. Pe măsură ce brandurile nu se ridică aşteptărilor, consumatorii iau decizii decisive:
Încrederea consumatorilor este limitată la prieteni şi familie
One Size Doesn’t Fit All a descoperit că este din ce în ce mai greu pentru branduri să influenţeze tendinţele de cumpărare. Respondenții au foarte puţină încredere în reprezentanți media precum bloggeri sau influenceri, celebrităţi, politicieni şi surse legate de tehnologie, cum ar fi social media, publicitatea mobilă şi serviciile activate prin voce.
Consumatorii nu beneficiază de personalizarea așteptată
Mai bine de jumătate dintre consumatori, 57% dintre aceștia, sunt dispuşi să împărtăşească informaţii personale pentru a beneficia de o experienţă mai bună și sunt dispuşi să plătească mai multi bani pentru experienţe personalizate.
41% dintre consumatori şi aproape jumătate din generația Millennials, 47%, sunt dispuşi să plătească cu până la 20% mai mult pentru o experienţă impresionantă şi personalizată.
Flexibilitate şi libertate
Atunci când au fost întrebaţi despre aşteptările lor faţă de mărci, respondenții au observat că se aşteaptă să aibă flexibilitatea şi libertatea de a se abona la produse şi servicii şi posibilitatea de a returna gratuit produsele sau serviciile care nu corespund aşteptărilor lor.
Detaliile complete ale studiului se regăsesc aici.
Euforia Retreat & Spa a înregistrat în lunile de vară un grad de ocupare în medie de 80%, față de…
După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…
Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…
Fondatorii ar trebui să se concentreze pe obținerea de venituri, mai degrabă decât pe creșterea cu orice preț și ar…
Agridrone România, un start-up specializat în distribuția și consilierea pentru achiziția dronelor agricole, anunță cu mândrie că a fost desemnat…
Consumatorii români caută din ce în ce mai mult o experiență de cumpărături online mai bogată, personalizată și inovatoare atunci…