Analize

8 din 10 români vor să-și reamenajeze locuința în acest an

25 iun. 2021 3 min

8 din 10 români vor să-și reamenajeze locuința în acest an

Reading Time: 3 minute

Pandemia a influențat multe aspecte ale vieții românilor: viața s-a schimbat considerabil, telemunca a devenit o opțiune convenabilă, iar spațiul interior casei a devenit o prioritate pentru reamenajare. În lumina acestor schimbări, Reveal Marketing Research a derulat un studiu comandat de FERRO Group ce arată cum zilele petrecute în casă au fost prolifice pentru idei de reamenajare a locuinței, precum și cât sunt dispuși românii să investească în reamenajare. 

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în luna iunie 2021, pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.

  • 80% dintre români își manifestă interesul de a-și reamenaja locuința în acest an. 
  • Segmentul de vârstă cel mai preocupat de amenajarea locuinței este cel cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani (82%).
  • Românii tind să își renoveze locuința o dată la 4 ani.
  • Pe lângă aspectele și elementele negative care au survenit în urma “consemnării la domiciliu”, timpul petrecut în casă a adus și beneficii. Printre acestea se numără și conștientizarea de către români a nevoii reale de reamenajare a propriei locuinţe (8 din 10 români declară că își doresc acest lucru). 

„Deși situația economică este incertă şi o parte din romani au fost precauţi in ceea ce priveste investiţiile, estimăm că interesul pentru amenajări şi renovări se va menţine ridicat în perioada următoare. Reamenajarea propriei locuințe este o prioritate, mai ales acum când acasă – fiind locul în care ne simţim în siguranţă – a devenit pentru mulţi şi locul unde ne petrecem cel mai mult timp. 

Daca înainte puneam accent mai mult pe locurile asociate cu petrecerea timpului liber cu familia – pe mobila din living room sau pe beneficiile date de electrocasnice, acum fiecare cameră din casă si fiecare lucru de tip instalaţie de apă, baterii, corpuri de iluminat şamd devin la fel de relevante pentru confortul nostru”, afirmă Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.  

De asemenea, Grupul FERRO, unul dintre liderii pieței de echipamente sanitare și de instalații, informează faptul că, piața investițiilor în propria locuință este în continuă schimbare. În ultimul an, trendurile se înscriu într-o traiectorie ascendentă și oamenii investesc din ce în ce mai mult timp, atenție și chiar bani în alegerea celor mai potrivite soluții de amenajare a casei – casa devine acasă.

Top lucrări pentru care românii ar planifica o reamenajare

În privința tipului de lucrări cărora românii le acordă o atenție sporită renovării anul acesta, se numără, pe primul loc zugrăvitul (90%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucătarie (72%), schimbarea mobilei (64%), schimbarea sistemului de iluminare (51%) și schimbarea instalaţiei de apă, pe ultimul loc (34%). 

Cât de des renovează românii şi ce bugete au?

Românii declară că obişnuiesc să reamenajeze casa/ apartamentul o data la 4 ani. O data cu aceaste reamenajări, 1 din 4 (24%) schimbă şi obiectele sanitare din baie (baterii, duşuri, etc) iar 16% schimbă şi bateria de la chiuveta din bucătărie. 

Majoritatea însă declară că fac aceste schimbări mai rar, doar la nevoie – 62% pentru obiecte de tip baterii şi duşuri şi 73% pentru baterii de bucătărie. Întrebaţi despre bugetul alocat pentru schimbarea obiectelor sanitare din baie şi/sau bucătarie, aceştia estimează că vor cheltui in jur de 4500 de lei.

Grupul FERRO este unul dintre cei mai mari producători de instalaţii termice şi obiecte sanitare din Europa Centrală și de Est, cu aproape 30 de ani de experiență în industrie. Datorită preocupării constante pentru asigurarea celei mai bune calități a produselor și misiunii de a satisface nevoile clienților pentru o locuință sigură și funcțională, produsele FERRO sunt prezente în milioane de case. În fiecare an, preocuparea de a  răspunde din ce în ce mai bine așteptărilor clienților noștri generează idei noi şi produse de tipul bateriilor sanitare, duşurilor, accesoriilor de baie, chiuvetelor şi altor echipamente sanitare şi de instalaţii care aduc in fiecare cămin un sentiment de siguranţă şi confort.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

Photo 129448860 © Theerapong28 | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: