Cel mai recent sondaj realizat de firma de cercetare independentă Povaddo pentru Philip Morris International (PMI) arată că există un nivel ridicat de acceptare în rândul cetățenilor europeni pentru produsele fără fum, precum tutunul încălzit. Astfel, două treimi (66%) dintre adulții chestionați cred că fumătorii pot fi încurajați să treacă la alternative fundamentate științific prin impozitarea acestor produse la un nivel mai scăzut decât țigările, dar totuși suficient de mare pentru a descuraja utilizarea de către tineri sau nefumători.
Respondenții români consideră că Uniunea Europeană ar trebui să ia în considerare consecințele politicilor fiscale și au opinii puternice cu privire la modul în care liderii europeni ar trebui să trateze acest tip de produse:
„Aceste cifre demonstrează încă o dată că accesul la informații corecte este critic, cu atât mai mult când este vorba de progresele din știință și tehnologie. Credem că știința ne poate ajuta să avem o conversație constructivă cu autoritățile de reglementare și cu comunitatea medicală. Doar așa putem să oferim celor aproape 4 milioane de fumători români adulți soluţii fundamentate științific, care să-i îndepărteze pentru totdeauna de ţigări. Ne dorim ca factorii de decizie să ia în considerare impactul benefic al produselor fără fum și să integreze conceptul de reducere a efectelor nocive ale tutunului ca o componentă cheie a politicilor de control al tutunului.”
Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România
În România, 70% dintre respondenți sunt de acord că organizații precum Uniunea Europeană și Organizația Mondială a Sănătății ar trebui să se concentreze mai mult pe reducerea efectelor nocive și să încurajeze fumătorii să utilizeze produse potențial mai puțin dăunătoare în loc să încerce să elimine complet consumul de tutun.
„Rezultatele acestui sondaj sugerează că există o discrepanță între politicieni și cetățenii pe care aceștia îi guvernează și îi reprezintă atunci când vine vorba de politicile referitoare la tutun. Abordarea Uniunii Europene în ceea ce privește aceste politici pare să se concentreze mai degrabă pe un obiectiv nerealist, acela de a eradica consumul de nicotină, în timp ce majoritatea cetățenilor sunt receptivi la conceptul pragmatic de reducere a efectelor nocive ale tutunului și încurajează fumătorii să folosească produse cu nicotină mai puțin nocive.”
William Stewart, președintele Povaddo
De asemenea, sondajul arată că în Europa există o înțelegere ridicată a impactului pe care îl are comerțul ilicit cu produse care conțin tutun și nicotină. Astfel, 60% dintre respondenții la nivel european cred că țara lor suferă din cauza comerțului ilicit cu produse care conțin tutun și nicotină. În plan local, procentul este mai mare, astfel șapte din zece respondenți români (69%) consideră că România are o problemă legată de comerțul ilicit de produse din tutun și de produse ce conțin nicotină.
Povaddo a realizat sondajul online în numele PMI în perioada 29 decembrie 2023 -31 ianuarie 2024. Sondajul a fost realizat în rândul a peste 14.110 de adulți din populația generală cu vârsta de minimum 18 ani, din 14 țări: Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Franța, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania și Ucraina. În fiecare țară au fost realizate aproximativ 1.000 de interviuri online. Datele sunt ponderate pentru a fi reprezentative pentru populația online din fiecare țară în ceea ce privește următoarele variabile: vârsta, sexul și consumul de tutun / nicotină din fiecare piață, conform cu statisticile naționale. Per ansamblu, rezultatele sunt precise cu o marjă de eroare de ±1%. La nivel de țară rezultatele prezintă o marjă de eroare de +/-3%. Nota bene: din cauza rotunjirilor, este posibil ca totalul rezultatelor să nu ajungă la 100%.
Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top din industria tutunului care și-a propus să construiască un viitor fără fum și să își extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în țigări și produse fără fum.
Din 2008, PMI a investit peste 12,5 miliarde de dolari pentru a dezvolta, fundamenta științific și comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice și comportamentale, cât și studii ulterioare introducerii pe piață. În noiembrie 2022, PMI a achiziționat Swedish Match – lider în comercializarea produselor cu nicotină pentru uz oral – și se află astfel în fruntea companiilor care luptă pentru un viitor fără fum prin mărcile sale IQOS și ZYN.
Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, și a consumabilelor aferente, precum și produsului de tip snus al companiei Swedish Match, ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP).
În 30 decembrie 2023, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 84 de piețe iar PMI estimează că aproximativ 20,8 milioane de adulți din întreaga lume, au trecut deja la IQOS și au renunțat la fumat. Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 37% din veniturile nete totale ale PMI pentru întreg anul 2023. Cu o bază solidă și o expertiză semnificativă în științele vieții, în februarie 2021, PMI și-a anunțat în februarie 2021 ambiția de a se extinde în domeniile wellness și de îngrijire a sănătății și, prin filiala sa Vectura Fertin Pharma, își propune să îmbunătățească calitatea vieții prin furnizarea de experiențe de sănătate integrate.
Foto 3879012 © 1enriquesniper | Dreamstime.com
Australienii au făcut un studiu, pentru a vedea de fapt unde se situează țara lor, pe care ei o văd…
Flexxon, lider global în soluții de securitate cibernetică hardware și stocare NAND industrială, anunță cu mândrie noul său parteneriat strategic…
Potrivit datelor furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în luna octombrie 2024 s-au vândut în Capitală…
Organizația nonguvernamentală Help Autism a lansat prima franciză socială din România, un model de business social inovator, care asigură atât…
Orange România redeschide Palatul Telefoanelor, monument istoric al Bucureștiului, situat pe Calea Victoriei. Scopul Orange este de a reuni echipele…
GARBE Industrial Real Estate GmbH, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și administratori de proprietăți logistice și industriale, atât în…