În cadrul celei de-a X-a ediții a festivalului DIPLOMA Show, The Institute și UniCredit Bank au realizat un studiu menit să identifice motivațiile și așteptările tinerilor creativi români, cu accent pe studenții și absolvenții facultăților creativ-vocaționale. Cu un eșantion de 220 de respondenți, participanți în cadrul festivalului în ultimii trei ani, studiul a evidențiat diverse aspecte privind pregătirea academică, aspirațiile profesionale și provocările întâmpinate de acești tineri.
Printre principalele concluzii ale studiului se numără faptul că mulți tineri creativi resimt lipsa integrării unor metode și abordări inovatoare în procesul de învățare. Așteptările acestora includ o deschidere din partea profesorilor către tehnici și concepte artistice contemporane, inclusiv programele de inteligență artificială. Tinerii consideră că programarea IA poate fi un instrument complementar, nu înlocuitor, al creativității umane, evidențiind importanța adaptării la tendințele tehnologice.
De asemenea, respondenții au subliniat importanța cursurilor de management și antreprenoriat, remarcând o lacună în învățarea noțiunilor de vânzare a lucrărilor artistice sau dezvoltare a unei cariere în domeniul artei. O altă preocupare a fost legată de nesiguranța privind direcția profesională după absolvire și lipsa unui traseu clar sau a unui ghid de carieră.
Studiul a relevat că, în ciuda provocărilor, 70% dintre tinerii creativi români ar alege aceeași carieră, iar aceeași proporție își dorește să profeseze în România. Pasiunea a fost indicată ca principalul motiv al alegerii aceleiași specializări (55%). Totuși, principala provocare pentru tinerii creativi este realizarea unei cariere de succes în concordanță cu pregătirea profesională. Problemele menționate reflectă dificultățile și obstacolele cu care se confruntă studenții și absolvenții în procesul de intrare pe piața muncii și în dezvoltarea carierei.
În ceea ce privește angajabilitatea, mai mult de jumătate din respondenți sunt angajați, inclusiv 40% dintre studenți. Dintre respondenții angajați, 64% lucrează chiar în domeniul pentru care se pregătesc. În ceea ce privește studenții, 58% dintre cei neangajați, domeniul în care activează (prin proiecte freelance, pe cont propriu) nu este același cu cel pentru care se pregătesc, fiind, probabil, o sursă provizorie de întreținere pe durata studiilor.
Un aspect notabil este că 14% dintre femei lucrează într-un domeniu care nu are legătură cu domeniul lor de studii, comparativ cu doar 3% dintre bărbații intervievați, subliniind provocările cu care se confruntă femeile în găsirea unei potriviri între pregătirea academică și carieră.
Studiul a fost realizat de Brennan Group, cu participarea a două grupuri de respondenți: studenți și absolvenți, pe un eșantion de 220 de persoane implicate în Festivalul DIPLOMA Show în ultimii trei ani. Rezultatele integrale ale studiului pot fi consultate aici.
Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…
A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…
Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…
Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…
PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…
După primele trei ore de la startul celui mai mare Black Friday de până acum din cei 14 ani de…