Categories: Blog

50 cele mai puternice branduri romanesti in 2013

Reading Time: 2 minute

Pe primul loc in Topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, pentru al patrulea an consecutiv, se afla Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu si Zuzu.

 

Clasamentul are la baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista Biz si a fost lansat miercuri, 11 septembrie, in cadrul conferintei BrandRo.

BrandRo – Cele mai puternice 50 de branduri romanesti, demersul nostru curajos inceput in urma cu patru ani, a prins radacini. A luat amploare. In fiecare an, cartea si topul sunt asteptate cu interes atat de consumatori, cat si de companiile care au inceput sa inteleaga ca puterea unui brand consta in perseverenta si o strategie pe termen lung. Mai mult ca oricand, consumatorul se intoarce catre brandurile romanesti si incepe sa aprecieze unicitatea si valoarea unui astfel de produs.” declara Marta Usurelu, redactor-sef Biz.

 

In Topul brandurilor romanesti din 2013 exista 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, eMAG si Jidvei. Cele mai spectaculoase cresteri au venit de la Caroli, care a urcat nu mai putin de 16 locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare si de la Dedeman (urcare de 12 locuri), brand care a beneficiat de o comunicare continua si consistenta. Tot in topul cresterilor se afla si Dero, Doina, Petrom si Frutti Fresh.

 

2013 este un an de consolidare valorica a brandurilor romanesti. Oamenii s-au obisnuit cu criza, o trateaza ca pe o stare de lucruri normala, si-au adaptat comportamentele si au descoperit strategii eficiente de a se descurca in contextul nou format. De aceea si topul brandurilor romanesti este mai stabil, nu mai genereaza surprize majore si confirma trendurile intuite in anii trecuti: mai multa cumpatare, mai multa grija pentru sine, mai mult pragmatism.

 

Scopul acestui al patrulea val al studiului a fost de a identifica puterea marcii si din perspectiva capacitatii acesteia de a se mentine in top, in conditiile in care brandurile actioneaza intr-un mediu economic instabil.

 

Suntem in al patrulea an de BrandRo, deci am depasit perioada de consolidare. Topul este astazi foarte stabil, marea majoritate a marcilor pastrandu-si pozitia din anii trecuti, cu mici plusuri si minusuri. Pentru noi asta este o performanta, deoarece stabilitatea si consistenta unui top indica in timp valoarea lui si , implicit, valoarea celor care se mentin pe locuri fruntase in ierarhie”, declaraAdina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

 

Rezultatele studiului pot fi citite integral in a patra editie a cartii “50 cele mai puternice branduri romanesti”.

Team

Recent Posts

Ce măsuri a luat TikTok pentru a proteja integritatea alegerilor în România

În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reafirmă angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de…

o zi ago

PPC Renewables construiește trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de 100 MW

PPC Renewables începe faza de construcție a trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de aproximativ 100…

o zi ago

Xiaomi lansează în România brățările inteligente Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active

Xiaomi lanseaza în România noile Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active, dispozitive portabile concepute pentru…

o zi ago

AROBS Engineering testează AlertBox, care va conecta Starlink și Iridium la sistemele naționale de management al situațiilor de urgență

AROBS Engineering a început faza de testare a dispozitivelor prototip AlertBox, care conectează două rețele globale de sateliți (Starlink și…

o zi ago

Avon deschide propriul concept store în București

Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își continuă angajamentul de a inova și inaugurează propriul concept store,…

o zi ago

Fondatorii Revolut anunță pentru 2025 asistent AI, credit ipotecar și rețeaua proprie de ATM-uri

Fondatorii Revolut, Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, au făcut cunoscute vineri, pe scena evenimentului The Revolutionaries organizat la Londra, principalele…

o zi ago