Business

5 to go accelerează diversificarea portofoliului și extinderea pe piața de retail. Ținta: 20 mil. euro până în 2028

27 ian. 2024 3 min

5 to go accelerează diversificarea portofoliului și extinderea pe piața de retail. Ținta: 20 mil. euro până în 2028

Reading Time: 3 minute

După evoluția semnificativă a rezultatelor înregistrate în ultimul an pe zona de retail, 5 to go își propune diversificarea portofoliului din acest segment și extinderea disponibilității produselor marcă proprie destinate consumului la domiciliu, prin listarea în toate rețelele importante de modern retail, în lanțurile de benzinării și în magazinele de conveniență.

În acest moment, produsele brandului sunt prezente în 4 lanțuri de supermarketuri din țară – Mega Image, Carrefour, Kaufland și Auchan – și în toate magazinele e-commerce. Concomitent, avansează implementarea conceptului de micro proximitate FAST SHOP by 5 to go, dezvoltarea segmentului de vending fiind parte a strategiei pentru 2024.

5 to go sampling Auchan

Până pe 7 februarie, toate produsele 5 to go din categoria cafea și sirop fac parte din sortimentația disponibilă în cadrul celei de-a 12-a ediții a Marelui Târg de Cafea și ceai Auchan, vizitatorii având posibilitatea de a degusta gratuit atât capsulele compatibile Nespresso și Dolce Gusto, cât și noul sortiment de cafea boabe pentru acasă.

Strategia 5 to go pentru extinderea în retail

5 to go retail Auchan

Din portofoliul de retail al brandului 5 to go fac parte 42 de SKU-uri din categoria cafea: ready to drink (care generează aproximativ 50% din vânzările în retail), capsule compatibile Nespresso și Dolce Gusto, cafea măcinată Ibrik, cafea boabe, siropuri cu și fără zahăr și ciocolată caldă. Cel mai nou produs din portofoliu este cafeaua boabe Urban Crema (Urban Coffee, Ethiopia si Colombia, in variante de 200 și 500 de grame), iar în top vânzări se află capsulele compatibile Nespresso și Dolce Gusto, urmate de siropuri.

„Extinderea către zona de retail a unui brand HoReCa, așa cum este 5 to go, aduce multe provocări, de aceea ne bucură oportunitatea de a deveni vizibili în cadrul unor evenimente de amploare, cum este acest târg, și entuziasmul cu care sunt primite produsele noastre de către consumatori. Anul trecut, Italian Sparkling Espresso și gama de minisiropuri au prins foarte bine la public, iar anul acesta păstrăm aceeași rețetă și dăm credit ingredientelor în trend – inovația, funcționalitatea și prețul competitiv-, care se mulează pe cerințele și stilul de viață al consumatorului de astăzi, pentru a crea noi produse ancoră, signature drinks by 5 to go. În privința cifrei de afaceri, estimăm o evoluție importantă pe acest segment în anii următori, vizăm 20 de milioane de euro până în 2028.”

Radu Savopol, cofondator 5 to go

Pentru concretizarea acestor demersuri, începând din luna octombrie 2023, Dumitru Iliescu a fost numit în funcția de director comercial și de vânzări 5 to go. Cu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor de vânzări, viziunea lui strategică și cunoașterea pieței și consumatorului vor îmbunătăți performanța brandului pe acest palier și vor crea noi oportunități de dezvoltare. Aducerea unui expert la conducerea departamentului de retail reprezintă, de altfel, un pas necesar la nivel de echipă și consolidează încrederea în potențialul diviziei de a constru­­i această direcție de business și de a atinge obiectivele setate.

„Evoluția și rezultatele obținute de 5 to go pe zona de retail sunt excelente pentru un brand care a accesat recent această piață, așadar potențialul este imens și am acceptat cu determinare provocarea de a-l atinge în perioada următoare. Mizăm pe diferențiere și diversificare la nivel de sortimentație și targetăm pentru anul acesta și pentru următorii creșterea volumelor de vânzări și a performanței operaționale, tradusă prin eficientizarea costurilor, cât și noi parteneriate strategice valoroase în acest domeniu”.

Dumitru Iliescu, director comercial și de vânzări 5 to go

5 to go a accesat piața de retail în urmă cu 3 ani, când a fost lansată prima linie de produse dezvoltate special pentru acest segment (gama ready to drink ESPRESSO Macchiato, CAPPUCINO Macchiato și LATTE Macchiato). Ulterior, creșterea notorietății acestor produse și cererea constantă din partea consumatorilor au condus la o nevoie organică de îmbunătățire a disponibilității lor și la diversificarea ofertei, care a depășit segmentul cafea și include o varietate de cookies dulci și sărate bio, fără gluten sau vegane.

Brandul are planuri mari pe plan local, concretizate printr-un proiect ambițios pentru următorii 5 ani, care își propune să transforme produsele într-o prezență constantă în casele românilor.

5 to go a fost fondată în 2015 de Radu Savopol și Lucian Bădilă, iar până în prezent a depășit pragul de 500 de unități, fiind cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România.

Array

Articole pe aceeași temă: