5 moduri de a-ți proteja afacerea online de fraudă
Reading Time: 3 minuteTendința accelerată de trecere de la cumpărături în magazinele fizice la cumpărături online îi face pe vânzătorii online să fie mai interesați ca niciodată să găsească modalități de a-și menține în siguranță atât afacerile, cât și clienții. În 2020, nouă din zece români cu acces la Internet au căutat online un anumit produs sau serviciu, în timp ce șapte din zece au cumărat online produsele pe care le căutau. Odată cu popularitatea crescândă a serviciilor fără numerar, metodele de fraudă din ce în ce mai sofisticate devin frecvente, inclusiv redirecționarea de la fereastra de plată către alte site-uri web, tranzacții „de încercare” (trial) sau falsificare de parole.
„Într-un context de pericol constant, companiile devin mai vigilente și se pregătesc să lupte pentru siguranța clienților lor, inclusiv prin utilizarea unor instrumente specializate și a protecției privind plățile. Cu toate acestea, soluțiile de securitate pe care intenționează să le implementeze ar trebui să fie justificate și să nu perturbe experiența clienților de a face cumpărături prin intermediul magazinului electronic. De asemenea, trebuie să ținem cont de faptul că acest proces nu ar trebui să necesite muncă suplimentară din partea angajaților”, comentează Michał Bogusławski, Commercial Director în cadrul ZEN.com.
Pierderi în creștere cu 18%
Frauda în domeniul comerțului electronic va provoca vânzătorilor online pierderi de peste 20 de miliarde de dolari la nivel global în 2021, o creștere de 18% față de anul precedent, conform datelor Juniper Research. Valoarea pierderilor online continuă să crească de la 17,5 miliarde de dolari în 2020, fapt ce a fost, fără îndoială, influențat de transferul multor companii pe Internet în timpul pandemiei.
În acest context, iată 5 sfaturi pentru a menține afacerea online în siguranță:
- Alegeți o platformă care oferă plăți online sigure, conforme cu PCI DSS (Standardul de securitate a datelor din industria cardurilor de plată)
Începeți cu o bază solidă pe care veți construi imaginea și poziția companiei în ecosistemul comerțului electronic românesc. Arătați clienților că sunteți demni de încredere prin implementarea în magazinul electronic a unui sistem de plăți care asigură cel mai înalt grad de securitate la nivel internațional, garantat de standardele stricte ale PCI Security Standard Council. Datorită acestui lucru, toate datele, cum ar fi cardurile sau numerele PIN, sunt criptate, transmise și stocate în conformitate cu toate reglementările în vigoare, ceea ce asigură siguranța atât a destinatarului plății, cât și a proprietarului cardului.
- Creați un plan de acțiune utilizând verificarea în mai multe etape (împreună cu verificarea obligatorie a numărului CVV al cardului)
În era în care infractorii cibernetici au o activitate mai intensă ca oricând, verificarea cu un număr CVV asigură o mai mare securitate privind banii cumpărătorului, prevenind utilizarea ilegală a unui card de plată, chiar și după preluarea datelor clientului. De asemenea, gândiți-vă la o metodă suplimentară de verificare a tranzacțiilor online, cum ar fi folosirea unui simbol sau a unui cod generat o singură dată.
- Folosiți instrumente de detectare a fraudei și cercetați comportamentul consumatorilor
Este extrem de important să reacționați rapid la practicile neconforme. Toate tranzacțiile suspecte trebuie examinate cu promptitudine și transmise unui expert în securitate cibernetică sau unui specialist IT dedicat. Nu ar trebui să se pună problema reducerii costurilor și să se ignore noile amenințări. Dorind să economisească în ceea ce privește problemele de securitate, compania se poate expune la pierderi incomparabil mai mari în viitor. Platformele specializate care funcționează automat permit ca, în fundal, să reacționați rapid la primele semnale de probleme iminente.
- Colectați doar minimum de date necesare de la clienți
Este important să aveți acces la informațiile necesare din partea clienților doar în conformitate cu cerințele GDPR. Conform reglementărilor în vigoare, consumatorul trebuie să știe pentru ce vor fi utilizate datele sale specifice (de exemplu, adresa de e-mail utilizată numai pentru abonarea la newsletter). Regula de aur este de a stoca doar cantitatea necesară de date. Dacă nu știți cum să utilizați datele, nu le colectați. Astfel, nu veți fi acuzați de practici neloiale, iar afacerea online va rămâne transparentă.
- Dacă există încă cereri de chargeback nejustificate în magazinul electronic, merită luată în considerare o platformă de plată care să se ocupe de rezolvarea lor
„Autodetectarea fraudelor de comerț electronic de către o companie este încă costisitoare, dificilă și incertă. Întreprinderile online și magazinele online au acum la dispoziție o varietate de soluții profesionale dedicate tocmai acestor obiective, la standarde competitive de securitate a plăților. La ZEN.com, ne-am concentrat asupra soluțiilor financiare care susțin compania în timp real, reducând aria posibilităților pentru acțiuni frauduloase ale consumatorilor necinstiți. Rambursările instantanee în urma cererilor de chargeback reprezintă una dintre soluțiile care susțin antreprenorii de la început până la rezolvarea speței”, spune Dawid Rożek, CEO ZEN.com.
Evitarea taxelor asociate procedurilor de chargeback este posibilă datorită platformelor moderne de plată, precum ZEN.com, care preia rezolvarea acestor situații. Prin reducerea numărului de proceduri de chargeback demarate de către clienți, afacerile online câștigă stabilitate și certitudinea menținerii veniturilor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz