40% dintre români au redus consumul de carne în ultimul an
Reading Time: 2 minutePandemia a declansat numeroase schimbări, printre care și o migrație a obiceiurilor de consum către ecosistemul casei.
În vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban declarau că intenționează să gătească mai mult, ca formă de adaptare la situația economică vulnerabilizată de pandemie. Tot atunci descopeream un apetit ridicat către produse de origine românească (79%), în special în categoria mâncare, potrivit unei analize NielsenIQ.
Noul studiu NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri” arată că 92% dintre consumatorii de carne consumă carne cel puțin de două ori pe săptămână.
Cu toate acestea, nu sunt puțini nici cei care susțin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%).
“Dacă ne uitam in meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsura mai mare decât celealte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – si asta nu ca optiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru sa ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legatura, pe termen mediu si lung, cu acesti potentiali consumatori”, declara Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ Romania.
Și pentru că se apropie Postul Paștelui, tot din acest studiu aflăm că 36% dintre respondenți susțin că țin post din când în când, iar 61% dintre acestia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.
Mezeluri, după vârstă
Tinerii cumpără carne cu o frecvență mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziție, 87 % dintre cumparatorii de carne declară că au cumparat carne neprocesată în timp ce 36% au optat pentru mezeluri. Diferența dintre cele doua categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârsta (45-59 de ani). 91% dintre aceștia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.
Preferințele față de tipul de carne variază tot în funcție de vârsta. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).
Made in Romania
Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) și pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Iar dacă este și made in Romania, cu atât mai bine. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, și în legatura cu carnea în special.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz