4 situații care necesită interacțiune față în față, la birou
Reading Time: 2 minutePosibilitatea de a ne întoarce curând la modul de lucru obișnuit pre-pandemic este puțin probabilă, însă putem fi siguri de faptul că viitorul va permite îmbinarea acestor două experiențe: întâlnirile față-n față cu cele online.
De Delia Dragomir
Dacă te întrebi care pot fi motivele pentru care interacțiunea online nu este de ajuns, ai mai jos 4 dintre ele.
Este mai ușor să convingi oamenii
În momentul în care porți o conversație în contradictoriu cu unul dintre colegi, comunicarea prin intermediul mesajelor sau email-urilor poate fi o provocare și mai mare. Conform unui studiu Bartley, care vizează această activitate, lipsa comunicării față în față poate să genereze tensiuni, certuri sau resentimente. Astfel, este mai ușor să discuți cu oamenii în mediul offline, deoarece ai șansa să-i faci să-ți accepte punctul de vedere mult mai ușor.
Poți să legi conexiuni mai puternice
Încrederea nu se poate construi prin intermediul mesajelor sau a interacțiunilor online. Un coleg sau un client care nu te vede niciodată față în față nu poate să aibă aceeași conexiune cu tine. Un studiu recent PwC arată că 82% dintre americani și 74% dintre non-americani preferă interacțiunea față în față în detrimentul celei asistate de tehnologie.
Mai mult de atât, comunicarea non-verbală este și ea foarte importantă. Conform publicației de origine americană lifesize.com, cei mai mulți experți susțin ideea conform căreia între 70% și 93% din comunicare este non-verbală.
Interacțiunea față-n față poate să conducă la legarea unor prietenii sau chiar închegarea unor comunități care să asigure un workflow potrivit cu obiectivele de dezvoltare ale companiei.
Deep learning
Publicația de origine spaniolă game-learn.com susține că învățatul prin joc este o metodă mai eficientă de asimilare a informațiilor decât e-learning-ul. Comparând această metodă cu cea tradițională, există numeroase beneficii pentru adulți. Aceeași sursă afirmă că asimilarea de informații prin punerea lor în practică este cu până la 20% mai mare comparativ cu învățarea clasică.
Cu toate acestea, conform Hubspot, un procent destul de mare de oameni nu este încântat de offline learning, 84% din aceștia preferând să învețe online.
În cazul în care îți propui să oferi colegilor oportunitatea de a învăța, de exemplu, o limbă străină, există o variantă foarte simplă și plăcută pentru desfășurarea activității chiar și în mediul online, care poate compensa distanțarea fizică în această perioadă.
Te poți baza pe o platformă de agile learning, care vine în ajutorul oamenilor dintr-o organizație, oferind un program personalizat pentru aceștia. În funcție de limbile străine pe care e nevoie să le învețe, ei își pot alege atât timpul, cât și locul de desfășurare al acestor studii.
Mai mult, există și calculatoare de costuri prin intermediul cărora poți vedea în timp real investiția pe care trebuie să o realizezi.
Oamenii sunt mai implicați și colaborează mai mult
Prezența în același loc a membrilor echipei tale poate părea un stres atunci când e nevoie să faceți brainstorming, de exemplu. Cu toate acestea, beneficiile sunt mai mari, deoarece ideile sunt mai multe și mai creative atunci când le poți exprima pe loc. Conform Hubspot, întâlnirile față în față generează idei cu 3% mai multe decât întâlnirile online.
Dezvoltarea unei lumi digitale unde comunicarea este la doar un click distanță conduce la uitarea și degradarea ideei de interacțiune față în față, mai ales în ultima perioadă care a favorizat digitalizarea. De aceea, comunicarea offline nu trebuie să reprezinte o activitatea a trecutului.
Delia Dragomir este Co-Fondator Eucom Business Language, companie cu o experiență de peste 18 ani în domeniul cursurilor de limbi straine pentru companii.
Foto: © Yurolaitsalbert | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz