Stiri Finanțe

397 milioane de lei profit pentru Raiffeisen Bank în prima jumătate a acestui an

30 iul. 2021 4 min

397 milioane de lei profit pentru Raiffeisen Bank în prima jumătate a acestui an

Reading Time: 4 minute

Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 397 milioane de lei în prima jumătate a anului 2021, cu 42% mai mare fata de T2 2020. Este o performanta financiara foarte buna datorită, in principal, nivelului considerabil mai mic al costului riscului – pe fondul disciplinei de rambursare a creditelor, susținuta de măsurile luate pentru sprijinirea clienților, atât de banca, cat si de guvern, dar și de îmbunătățirea evoluțiilor macroeconomice și creșterea cererii solvabile de credite în toate segmentele de clienți, in special IMM.

steven van groningen

„Suntem mulțumiți de rezultatele noastre din prima jumătate a anului 2021, an în care suntem preocupați să susținem clienții și revenirea economiei românești. Am reușit menținerea profilului de risc al băncii la niveluri sănătoase, prin moratoriile proprii si publice. Împreuna cu clienții noștri, putem spune ca am depășit cu bine aceasta perioada cu totul neobișnuită. Mai mult, am înregistrat o creștere foarte buna a portofoliului de credite nete al băncii, cu 11%, comparativ cu jumătatea anului 2020. Am crescut pe toate segmentele de clienți cu un vârf de 21% creștere pentru IMM-uri, în mare măsura datorită implicării noastre puternice în programul IMM Invest. De asemenea, creditele pentru persoanele fizice și corporațiile mari și medii au avansat semnificativ, cu 10%, respectiv 8%”, a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.

Creștere de 18% an la an

La 30 iunie 2021, activele totale au ajuns la 54,5 miliarde de lei, o creștere de 18%, an la an, iar veniturile băncii au crescut ușor cu 2%, fata de aceeași perioada a anului trecut. În același timp evoluția veniturilor băncii a fost influențată de eforturile noastre constante de a oferi clienților servicii de tranzacționare convenabile ca preț și calitate, cum sunt pachetele de cont curent, cu numeroase tranzacții gratuite, dar și migrarea operațiunilor din agenții pe mașini multifuncționale și canale electronice, cu cost mai mic pentru clienți. Cheltuielile operaționale s-au menținut la același nivel din T2 2020, o scădere de 1%.

Criza sanitară a adus un comportament mai prudent, orientat spre amânarea cheltuielilor și spre economisire, astfel încât depozitele clienților au înregistrat o creștere cu 15% la finalul T2 2021, comparativ cu nivelul din 30 iunie 2020, ajungând la 44,3 miliarde de lei.

Finanțarea sustenabila a companiilor crește într-un ritm susținut

La sfârșitul primei jumătăți a anului 2021, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor de Raiffeisen Bank a crescut cu 21% fata de T2 2020. Banca oferă soluții de finanțare, atât din surse proprii, cât și prin utilizarea programelor dedicate de garantare, cum este IMM Invest, dar și extensii ale programelor Fondului European de Investiții (FEI). Angajamentul ferm al băncii de a sprijini antreprenorialul a dus la lansarea celei de-a patra ediții a programului de finanțare a start-up-urilor “Factory by Raiffeisen Bank”, completat și cu o componenta educațională. Programul a primit recent recunoașterea Community Index la categoria antreprenoriat, fiind distins cu “gold”. Merită menționat ca banca este activa dintr-un sector de tradiție, cel agricol, iar alături de mai mulți parteneri, Raiffeisen Bank participa la Greenfields Academy, program de educație dedicat fermierilor care își doresc sa facă tranziția spre o agricultura durabilă.

În primul semestru din 2021, portofoliul creditelor nete pentru corporații mari și medii a crescut cu 8% fata de T2 2020, banca continuându-si strategia de a susține eforturile clienților de adaptare la noile realități economice, dar și preocuparea pentru finanțare sustenabilă. In zona companiilor, banca se concentrează spre finanțarea investițiilor sustenabile, cu componenta de reducere a amprentei de CO2. Împreuna cu grupul Raiffeisen Bank Internațional (RBI), Raiffeisen Bank își asumă un rol esențial în procesul de tranziție la o economie verde și urmărește să genereze impact pozitiv, atât prin modul în care operează, cât și prin proiectele pe care alege să le finanțeze.

Raiffeisen Bank a lansat în iunie 2021 cea mai mare emisiune de obligațiuni corporative în lei a unui emitent din România și a doua emisiune de obligațiuni verzi a băncii, de 1,2 miliarde lei, după cea din mai 2021, care a atras 400,5 milioane lei.

“Prin cele doua emisiuni de obligațiuni verzi din piața locală reconfirmăm angajamentul nostru de a mobiliza resursele financiare în scopuri sustenabile și de a integra aspectele mediu, sociale si de guvernanta (ESG) în gestionarea riscurilor, pentru a asigura o decarbonizare progresiva a portofoliului de credite. Fondurile atrase prin aceste emisiuni de obligațiuni vor fi direcționate in proiecte verzi care respectă criteriile de eligibilitate definite în Cadrul pentru Obligațiuni Verzi al băncii și cele mai bune practici internaționale”, a spus Steven van Groningen.

Creditele acordate de banca populației au crescut semnificativ la jumătatea anului 2021. Portofoliul Flexicredit s-a dublat ca valoare fata de aceeași perioada a anului trecut, în timp ce creditele cu garanție ipotecara pentru persoane fizice au crescut cu 40%. Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active.

Criza sanitară accelerează digitalizarea în beneficiul clienților

La finalul primului semestru 2021, numărul clienților activi digitală a ajuns la 950.000 (din 2,18 milioane de clienti PF). In acest an, peste 75.000 de clienți in medie, în fiecare luna au început sa folosească serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank. În ceea ce privește clienții corporații, peste 99% dintre ei tranzacționează cu banca exclusiv prin canale electronice.

Plățile cu cardurile de credit în prima jumătate a anului 2021 au crescut cu 23%, fata de perioada similară din 2020, iar numărul tranzacțiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank, a crescut cu 75%, fata de prima jumătate a anului trecut. Clienții Raiffeisen Bank pot face plăti cu telefonul cu AirPlay pe Android și Apple Pay pe iOS.

De asemenea, este disponibilă și plata prin Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. Plățile cu telefonul, ceasul sau orice card Raiffeisen Bank s-au dublat în primele 6 luni din 2021, față de aceeași perioada din 2020.

Raiffeisen Bank a pus la dispoziția clienților săi o nouă funcționalitate a aplicației Smart Mobile -investițiile în fondurile mutuale.

Prin intermediul aplicației, direct de pe telefonul mobil, clienții persoane fizice care au semnat un contract de investiții își pot plasa disponibilitățile bănești în oricare din cele 12 fonduri de investiții administrate de Raiffeisen Asset Management. Smart Mobile permite totodată și vizualizarea online a portofoliului de fonduri deținut de client. Raiffeisen Acumulare a fost desemnat de Bursa de Valori București drept cel mai performant fond de pensii private Pilon III in ultimii zece ani. Tot in prima parte a acestui an, banca a organizat o serie de webinarii despre economisire și investiții „Investment Talks”, dedicate clienților săi PDF preocupați de aceste subiecte.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: