Opinii

3 abilități strategice de care ai nevoie în vânzări, în 2021

16 mart. 2021 2 min

3 abilități strategice de care ai nevoie în vânzări, în 2021

Reading Time: 2 minute

Departamentul de vânzări ocupă unul dintre cele mai importante roluri într-o companie, acesta fiind catalizatorul oricărui business. Specialistul în vânzări din orice organizație trebuie să aibă în vedere dezvoltarea constantă a abilităților strategice pentru a-și atinge obiectivul la finalul fiecărei zile.

De Delia Dragomir

Mai jos găsești 3 dintre aceste abilități necesare omului de vânzări pentru a-și eficientiza munca

Abilități de comunicare

Abilitatea de comunicare este crucială pentru succesul vânzărilor unei companii.  Considerată și o necesitate, această abilitate înseamnă să fii confortabil în momentul în care comunici cu clienții, cu potențialii clienți sau chiar și cu echipa. Pentru a fi eficient, un specialist în vânzări trebuie să țină cont inclusiv de ascultarea activă, un element foarte important în acest proces de comunicare. Conform Hubspot, acest tip de ascultare face o diferență mare, deoarece încurajează clientul să fie mai deschis în a colabora și, eventual, în a se angaja în acceptarea ofertei făcute pentru produsul sau serviciul oferit de tine.

Această comunicare trebuie să fie eficientă indiferent de mediul folosit. Raportul LinkedIn din 2020 privind starea vânzărilor indică faptul că 77% dintre profesioniștii în vânzări care au avut succes, au organizat mai multe întâlniri în mediul virtual decât față în față. Dezavantajul celor din urmă este acela că pot prezenta provocări de comunicare unice și neașteptate.

Disponibilitatea de a învăța

Fie că vorbim de un reprezentant nou în acest domeniu sau de unul cu experiență, curiozitatea și disponibilitatea de a învăța este esențială în orice etapă a carierei. Modalitățile suplimentare de dobândire a cunoștințelor și a perspectivelor sunt nenumărate. Un lucru foarte important este acela de a învăța să comunice și în alte limbi străine, pentru extinderea vânzărilor companiei.

În funcție de obiectivele avute pentru acest departament, o platformă de agile learning poate fi foarte utilă pentru dobândirea unor noi abilități lingvistice. Pentru că activitatea și sarcinile unui specialist în vânzări presupun deținerea unei agende încărcate, o astfel de platformă este ideală pentru managerierea timpului avut.

Așadar, cursanții își pot personaliza cursul, alegându-și timpul și locul de desfășurare, fără să piardă esența informației. Mai mult decât atât, există și un calculator de costuri prin intermediul căruia liderii sau managerii pot vedea în timp real investiția pe care trebuie să o realizeze pentru echipa sa.

Construirea încrederii

Pentru specialiștii în Vânzări și nu numai, consolidarea încrederii trebuie să fie prioritară în momentul în care se dorește colaborarea cu alți oameni. În ceea ce privește domeniul vânzărilor, relația dintre cel care propune și cel care prezintă interes pentru produsul sau serviciul oferit trebuie să fie bazată pe încredere.

Potrivit unui studiu realizat de Business Harvard Review, 55% dintre cei care ocupă poziția de CEO într-o companie susțin că lipsa de încredere împiedică dezvoltarea organizațională, inclusiv dezvoltarea relațiilor necesare departamentului de Vânzări. De altfel, cei care lucrează pentru o companie care asigură încrederea clientului declară că nivelul de stres este cu 74% mai mic, iar productivitatea este cu 50% mai mare.

Pe lângă spiritul analitic, organizator și negociator, succesul unui specialist în vânzări presupune și deprinderea celor trei abilități prezentate anterior, tocmai pentru a asigura evoluția profesională, dar și organizațională.

Delia Dragomir este Co-Fondator Eucom Business Language, companie cu o experiență de peste 18 ani în domeniul cursurilor de limbi straine pentru companii.

Foto: © Ratz Attila | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: