Digital Stiri

2Performant a trecut pe profit în trimestrul doi din 2022

11 aug. 2022 4 min

2Performant a trecut pe profit în trimestrul doi din 2022

Reading Time: 4 minute

2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, raportează o cifră de afaceri de 16 milioane de lei în primul semestru al anului, în creștere cu 49% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În primele șase luni din 2022, afacerea 2Performant a crescut într-un ritm mai rapid decât întreaga piață de e-commerce din România.  

„2022 se anunță a fi un an foarte bun pentru 2Performant, unul în care ne-am adaptat extrem de bine la schimbarea de context și am accelerat creșterea și trecerea pe profit. Astfel, ne menținem bugetul anunțat la începutul anului, unde am menționat că vom fi profitabili încă din acest an, în loc de 2023. Cel mai bun exemplu în acest sens este faptul că am trecut pe profit în trimestrul 2, iar creșterea înregistrată este peste bugetul planificat și mult peste evoluția industriilor în care suntem activi. În primele șase luni am depășit deja 42 de milioane de euro din punct de vedere al vânzărilor generate pentru clienții noștri, ceea ce ne-a crescut convingerea că pe parcursul anului 2022 vom depăși pentru prima oară pragul de 100 de milioane de euro pe acest indicator important și ne confirmă poziția ca unul dintre principalii generatori de vânzări pentru comerțul online din România. Aceste rezultate vin, din nou, pe baza unui efort susținut al colegilor noștri, care au livrat multiple proiecte în acest trimestru și vreau să le mulțumesc pe această cale pentru agilitatea remarcabilă cu care se adaptează încă de la începutul anului la schimbările dese de context politic și economic.”

Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO 2Performant

Veniturile din exploatare ale 2Performant Network au crescut cu 56% în primul semestru al anului 2022 comparativ cu S1 2021, ajungând la 17,9 milioane de lei, datorită unui T2 2022 solid și profitabil. Creșterea a fost determinată de majorarea cu 49% a cifrei de afaceri, care a ajuns la 16 milioane de lei în primele șase luni ale anului 2022.

În ceea ce privește cifra de afaceri, marketingul afiliat a contribuit aproape în totalitate la această cifră, crescând cu 49% si ajungând la 16 milioane de lei, pe fondul unei creșteri cu 62% a utilizatorilor unici din platformă. Ca urmare a deciziei companiei de a nu se mai concentra pe produsul influencer, acesta a scăzut cu 20% în S1 2022 comparativ cu S1 2021, aceste venituri atingând 66 mii de lei.

Venitul operațional (cifra de afaceri minus comisioanele afiliaților) a crescut cu 34%, ajungând la 4 milioane de lei în S1 2022 față de 3 milioane de lei în S1 2021. Comparativ cu 2021 și cu sezonalitatea avută în mod obișnuit, în T2 2022, 2Performant a înregistrat un profit de 152 mii de lei.

„Există semne că piața de e-commerce pierde din tracțiunea câștigată în perioada pandemiei, însă, în acest context, observăm cum conceptul nostru de gamificare a marketingului nu numai că este peste tendința pieței, dar oferă randamente superioare afiliaților noștri, precum și advertiserilor. Astfel, pe parcursul primei jumătăți a anului, am continuat seria de competiții – precum  MarketRing (desfășurată între 4 aprilie și 29 mai) în categoriile Beauty, Fashion, Home&Garden, IT&C, produse pentru copii – care au obținut rezultate foarte bune în vânzări. Am derulat și competiția Book’n’Roll între 6 iunie și 3 iulie, concretizată în peste 900 de mii de click-uri și peste 20 de mii de vânzări în mai puțin de o lună. Am extins și investim în continuare în echipa de business intelligence, care asigură echipei operaționale informații la zi pentru decizii rapide de business, fiind cea care a oferit baza pentru toate competițiile organizate până acum și asigură o mulțime de statistici pentru utilizatorii cei mai activi din 2P,” a adăugat Dorin Boerescu.

Anul acesta reprezintă o perioadă de investiții continue în platforma 2Performant, fiind înregistrat un avans important în legătură cu dezvoltarea noului sistem de atribuire – Big Bear, pentru care compania a efectuat lansarea implementării de instalare self-service și a accelerat adoptarea lui în rândul clienților mari, precum Elefant, Answer, Dr.Max, EvoMag, Decathlon, BestValue, Deputat, DyFashion, Cărturești și NeaKaisa. Big Bear a început să contribuie din ce în ce mai mult la veniturile și cifra de afaceri obținute de 2Performant.

În ceea ce privește afiliații, colaborările pe care compania le are cu parteneri bancari generează în continuare vânzări foarte bune pentru magazinele active în 2P, precum ING Bazar, Revolut, BCR Dateio, la fel și colaborările cu cashback-uri (Bonusway, Cashclub), comparatoare de prețuri, site-uri de cupoane (Cuponeria.ro, Kuplio, Picodi, etc.), parteneri premium Google CSS (Tidy Shopping, Glew Solutions, Kelkoo, etc.), generatori de conținut comercial, agregatoare de produse sau publisheri tradiționali.

La nivel de rezultate generate de utilizatori, în S1 2022, 2Performant a înregistrat 19.300 de utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creștere semnificativă, cu 62% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cei 19.300 de utilizatori au trimis 39,2 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, acestea concretizându-se într-un număr total de aproape 801 mii de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 42 milioane de euro, excluzând TVA și care au generat comisioane de 2,6 milioane de euro, în creștere cu 44% față de primul semestru din 2021.

Aceste tipuri de rezultate sunt actualizate zilnic de către companie pe website-ul 2Peformant la adresa https://2performant.com/statistics/, unde sunt afișate tendințele privind comportamentul de cumpărare online atât la nivel de rețea, cât și defalcat pe principalele industrii.

Primul semestru al anului 2022 a depășit așteptările inițiale ale companiei, însă din cauza incertitudinilor economice precum și a războiului din Ucraina, conducerea 2Performant menține o poziție prudent optimistă cu privire la dezvoltarea afacerii în acest an.

Astfel, compania își păstrează estimările de la începutul anului și vizează o cifră de afaceri de 34,9 milioane de lei, o majorare cu 35% comparativ cu 2021.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: