295 milioane pentru piata de media in 2013
Reading Time: 2 minute<p> Initiative a lansat cea de-a saptesprezecea editie a Media Fact Book, analiza pietei romanesti de media ce pune in evidenta transformarile pietei pe parcursul anului 2012 si perspectivele si tendintele pentru 2013. </p> <p> </p> <p> Potrivit rezultatelor Media Fact Book, piata romaneasca de media a inregistrat o scadere de 2%, exact cum s-a intamplat si in anul 2011. Toate canalele au fost afectate de aceasta scadere, dar presa scrisa cel mai mult, scazand cu 10% fata de 2011. Radio a scazut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %. Online este singurul canal in crestere, atingand o cota de piata de 14%, al doilea dupa TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite in Facebook si SEM.</p> <p> </p> <p> Cel mai mare volum de investitii de publicitate este detinut de segmentul serviciilor de comunicatii mobile, iar cea mai semnificativa crestere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice si Igiena personala, care ocupa locul imediat urmator dupa telecomunicatiile mobile in termeni de volum.</p> <p> </p> <p> Pentru 2013, echipa Initiative estimeaza ca piata de media va continua sa scada cu 2-3%, de la 303 milioane de euro in 2012 la 295 milioane de euro.</p> <p> </p> <p> “Ne asteptam ca anul acesta TV-ul sa scada, ajungand la o cota de piata de 62%, fata de 64% cat avea in 2012. Presa scrisa si Radio vor continua sa dezvolte proiecte integrate, cu o componenta puternica de digital, social si mobile, incercand sa exploateze noi modalitati de a-si securiza veniturile si fideliza consumatorii. Digital este in continuare pe un trend crescator, alimentat in mod special de cresterile in zona de performance media, impreuna cu display advertising, ce ofera in continuare brandurilor posibilitatea unei prezente digitale de impact ”, declara Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.</p> <p> </p> <p> Performance media este segmentul cu cea mai mare crestere din punct de vedere al bugetelor atrase in 2012 – cu 47% mai mult decat in 2011.</p> <p> </p> <p> Raportul contine si o analiza regionala, CEE Country Pulse, cu informatii despre evolutia comparativa a pietelor din vecinatate.</p> <p> </p> <p> Piata de media din Europa Centrala si de Est este net dominata de Polonia si Cehia cu volume situate intre 1,3 si 1,8 miliarde de euro anual. Urmatoarele tari in acest clasament regional sunt Ungaria si Polonia cu sume cuprinse intre 300 si 500 de milioane de euro. Cea mai mica tara din regiune este Muntengru, cu 9 milioane de euro. </p> <p> </p> <p> Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat in forma digitala de la adresa: <a href=”http://www.mediafactbook.ro”>http://www.mediafactbook.ro</a>.</p> <p> </p> <p> </p> <p> </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz