255.498 de români au intrat deja în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie
Reading Time: 3 minuteÎn urma noului research realizat de Digitas și Data Intelligence Team, numărul de utilizatori Clubhouse s-a triplat: 44% dintre utilizatorii români de iPhone intervievați (vs. 12,9% în luna februarie) și-au instalat Clubhouse. Acest lucru se traduce într-un număr estimat de 255.498 de români care deja au intrat în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie. Și acestea sunt doar câteva dintre noutățile cu care Digitas și Data Intelligence Team revin în noul studiu asupra fenomenului Clubhouse, realizat pentru luna aprilie.
“Un alt fapt care ne-a surprins a fost să aflăm că românii preferă “room-urile” locale versus cele internaționale, iar aceasta, pentru că au parte de un conținut calitativ. Motivul principal pentru care aceștia participă în rooms se datorează dezvoltării personale, mai prezente la categoriile de educație și venituri superioare și cu vârstele la extreme: foarte tineri sau în segmentul cel mai matur. Mai mult, oamenii au descoperit mulți influenceri noi, relevanți pentru comunitățile lor, care ating subiecte actuale,” a spus Mădălina Tătaru, Data & Analysis Manager – Digitas România.
Clubhouse se află într-o continuă creștere atât la nivel global, cât și local. Aplicația – fenomen acoperă nevoia de conectare interumană și dorința din ce în ce mai mare de conversații nefiltrate. Mai există, însă, loc pentru conținut. Unul relevant și actual. La nivel global, Clubhouse este cea mai importantă aplicație pe bază de invitație, cu peste 10 milioane de utilizatori. Aplicația este estimată la 4 miliarde de dolari.
Dar ce s-a întâmplat în România în decursul acestei luni (aprilie 2021)?
Date noi
44% dintre utilizatorii de iPhone din România intervievați au deja aplicația /vs/ 12,9% în luna februarie. Acest lucru se traduce într-un număr estimat de 255.498 de români care deja au intrat în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie. Comparativ cu două luni în urmă, numărul lor este de aproximativ trei ori mai mare.
Spațiu de creștere
Restul de 56% dintre utilizatorii români de iPhone intervievați intenționează să-și instaleze aplicația în viitorul apropiat. Prin urmare, se pare că raza de acțiune a aplicației ajunge la o maturitate, însă în ceea ce privește implicarea, încă mai este loc de creștere.
51% dintre utilizatorii intervievați au declarat că au mai puțin de 50 de followers
57% au declarat că fac parte din 1-3 cluburi
50% revin săptămânal și 30%, zilnic
Subiectele căutate pe Clubhouse România
53% dintre utilizatorii intervievați caută camere unde principalul subiect de discuție este turismul
46% caută camere despre sport
44% folosesc Clubhouse pentru socializare
40% caută camere despre wellness
Motive să fii pe Clubhouse
Generația “fără oprire”
Majoritatea românilor s-a alăturat Clubhouse pentru dezvoltare personală. Cu cât sunt mai educați și au venituri mai mari, cu atât sunt mai dornici să se dezvolte personal. O generație “fără oprire” datorită faptului că doresc să se îmbunătățească în continuu și se implică în mod egal într-o diversitate de subiecte. De asemenea, ei cred că, în România, camerele oferă un conținut de calitate mai mare decât cele internaționale.
Pe cine urmăresc românii?
53% dintre utilizatorii intervievați îl urmăresc pe George Buhnici; 29% o urmăresc pe Anca Duma; 23% îl urmăresc pe Dragos Stanca; 21% îl urmăresc pe Alin Pandaru.
Un nou tip de influenceri în creștere pe Clubhouse
Utilizatorii au descoperit și un nou tip de influenceri, oameni nou-apăruți pe Clubhouse, care nu au fost celebri pe alte platforme. În plus, ei au descoperit cântăreți și vloggeri pe care nu-i cunoșteau înainte.
*sursă: Publicis Groupe Research, 301 interviuri CAWI, utilizatori de Internet iPhone 18+ din mediul urban, în perioada 5-12 aprilie 2021. Marja de eroare este +/-5%.
Clubhouse este o aplicație de social networking bazată pe audio-chat, lansată încă din 2020 de către dezvoltatorii de software Alpha Exploration Co. În decembrie 2020, aplicația a fost evaluată la aproape 100 milioane de dolari ca, mai apoi, pe 21 ianuarie 2021, să ajungă la un miliard de dolari americani.
Fondată în martie 2020, aplicația a “explodat” abia în februarie 2021, momentul în care Elon Musk a găzduit pe Clubhouse audio-chat-ul cu Vlad Tenev, CEO Robinhood. Evenimentul a maximizat limitele spațiului de conversație al aplicației și a fost transmis în direct pe YouTube. Evenimentul a propulsat Clubhouse în chart-urile de startup și a declanșat o adevărată luptă pentru invitații. După fondurile atrase de la lansarea sa, Clubhouse este considerat un Unicorn startup, precum Airbnb, Uber și SpaceX.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz