Opel Astra G intra pe piață în urmă cu 25 de ani, venind cu multe inovații și având performanțe care l-au impus în rândul consumatorilor.
În 1991, Opel prezenta Astra F ca succesor al Opel Kadett, marcând începutul unui capitol nou în povestea de succes a companiei în clasa compactă. Astra F a devenit un bestseller absolut și cel mai produs model Opel din toate timpurile.
Succesorul, lansat în 1998, a avut toate premisele pentru a continua succesul predecesorului său. Opel Astra G a fost lansat cu multe inovații: a fost primul Opel cu o caroserie complet galvanizată. Pe lângă puterea luminoasă mai mare cu 30% a farurilor transparente H7, siguranța activă la rulare era asigurată de șasiul DSA (Dynamic Safety Action) nou dezvoltat. În plus, clienții puteau alege dintr-o gamă largă de variante ale caroseriei. Iar Astra G și-a arătat potențialul de vehicul performant în anii următori sub forma puternicului OPC și a unui Astra V8 Coupé, care a concurat atât în German Touring Car Masters, cât și în cursa de 24 ore de pe Nürburgring.
Astfel, Astra G are multe în comun cu ultima generație Astra. Cu aceasta, Opel a deschis un capitol complet nou în povestea de succes a clasei sale compacte. Actualul Astra nu impresionează numai prin designul său îndrăzneț și clar, care include partea frontală caracteristică mărcii – Opel Vizor, ci și prin Pure Panel Cockpit complet digital, cu operare intuitivă. Câștigătorul premiului „Volanul de aur 2022” este și electrificat pentru prima dată: variantele puternice plug-in hybrid și Opel Astra Electric cu baterie electrică vor apărea în curând. Opel Astra GSe cu autonomie de top fără emisii locale (consum combustibil conform WLTP 1,2-1,1 l/100 km, emisii CO2 26-25 g/km; combinate) demonstrează cum se poate îmbina plăcerea de a conduce dinamic cu simțul responsabilității.
Având în vedere parcursul predecesorului său, Opel Astra G trebuia să confirme la sfârșitul anilor 1990, așadar nu este surprinzător faptul că procesul de dezvoltare a vehiculului a fost unul revoluționar. Repetarea succesului predecesorului său a fost primordială pentru Opel. De aceea, echipa de dezvoltare a decis să caute o inspirație complet nouă atunci când a planificat a doua generație Astra. Filmul „Jurassic Park“, care devenise deja un mare succes de box office, s-a dovedit a fi de mare ajutor pentru designeri. Astra G a avut puțin de-a face cu dinozaurii în sine – în schimb, echipa a folosit un program de proiectare computerizată numit ALIAS, care a fost conceput inițial pentru filmele de animație, cum a fost superproducția de la Hollywood. Cu ajutorul acestui program, designerii au putut crea noul model într-o lume virtuală, tridimensională, pe computer.
In primăvara anului 1998, Astra G a fost lansat sub forma unui hatchback cu trei și cinci uși și a unui break – toate cu design de coupé. La scurt timp au urmat varianta sedan notchback cu patru uși, coupé-ul, vehiculul comercial Astravan și modelul decapotabil, asigurând astfel acoperirea tuturor stilurilor importante de caroserie. A doua generație Astra, complet nouă, a strălucit prin designul său unic, care includea grila trapezoidală caracteristică la acea vreme, o parte frontală dinamică având parbrizul tras înainte și o linie extinsă a acoperișului, precum și o linie centrală înaltă și un aspect de coupé pe modelul în trei uși. Acest lucru s-a reflectat, de asemenea, în cel mai bun coeficient aerodinamic din clasă, de 0.29.
Confortul și siguranța au avut cea mai mare prioritate în timpul dezvoltării, iar Astra G a fost caracterizat de șasiul dinamic și tehnologia de propulsie, precum și de rigiditatea aproape dublă la torsiune și flexibilitate, datorită utilizării oțelurilor de înaltă rezistență. Toate acestea, îmbinate cu măsuri inteligente de construcție ușoară, astfel încât vehiculele – combinate cu motorizări puternice și eficiente – au oferit multă plăcere de a conduce.
Șasiul DSA, care a fost dezvoltat recent, a jucat un rol important în caracteristicile de conducere activă. De asemenea, a asigurat o stabilitate maximă la rulare în situații critice, cum ar fi frânarea pe diferite suprafețe de rulare. „Cu șasiul Opel DSA, roata față cu aderență mai bună oferă o convergență controlată și produce un efect de contravirare, contracarând astfel tendința de deviere“, a declarat atunci constructorul auto de la Rüsselsheim. Șasiul proiectat pentru siguranță îmbină confortul cu o manevrabilitate agilă și sigură – chiar și cu o încărcătură completă. Din 1999, introducerea ESP a îmbunătățit siguranța. Iar sistemul patentat de eliberare a pedalei, care protejează împotriva rănirilor grave ale picioarelor în caz de impact, era echipat standard pe fiecare model Astra G.
Modelul Astra din 1998 a stabilit un standard în segmentul său și în ceea ce privește spațiul interior. Ampatamentul, cu zece centimetri mai lung decât cel al predecesorului său, a permis mai mult spațiu, în special pentru cap și genunchi, în spate. La varianta hatchback, volumul portbagajului a crescut la 370 litri, în timp ce Astra break se lăuda cu până la 1.500 litri. În același timp, Astra G a făcut un „salt imens în ce privește calitatea“, după cum a confirmat la momentul respectiv Frankfurter Rundschau. Printre principalii factori care au contribuit la această îmbunătățire se numără materialele interioare de înaltă calitate, alături de nivelul scăzut de zgomot și vibrații. Mai presus de toate, însă, caroseria, care a fost complet galvanizată pentru prima dată, a asigurat impresia de calitate și valoare ridicată.
În același timp, a doua generație Astra a demonstrat că poate să facă mai mult decât să-și îndeplinească perfect sarcinile zilnice. A devenit o piesă populară de echipament sportiv – și astfel a stârnit emoțiile unor șoferi deosebit de ambițioși. Aproape în același timp cu introducerea modelului Astra G, a fost lansat Opel Performance Center sau OPC, pe scurt, sub conducerea lui Volker Strycek. Primul model al profesioniștilor în domeniul performanței a fost Astra OPC din 1998, cu 118 kW/160 CP. Patru ani mai târziu, echipa a arătat că se poate mai mult cu Astra OPC perfecționat, care putea atinge viteze de până la 240 km/h. Versiunea perfecționată avea 147 kW/192 CP sub capotă – și era disponibilă ca model în trei uși și ca break.
Dar asta nu e tot: din anul 2000, Opel s-a implicat și în German Touring Car Masters cu Astra V8 Coupé dezvoltat special – și a ocupat imediat locul al doilea în campionat, cu mașina de curse de înaltă tehnologie. Au urmat alte competiții, cum ar fi legendara cursă de 24 ore de la Nürburgring. Și la Salonul Auto de la Geneva din anul 2001, Opel a prezentat mașina sport sub forma conceptului Astra OPC X-treme de 326 kW/444 CP, care promitea o accelerație de top de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și putea fi condusă pe șosele.
Opel valorifică din nou această moștenire sportivă cu actualul Astra – într-un mod contemporan, orientat către viitor și, mai presus de toate, responsabil. Noile vârfuri de gamă Astra GSe2 și Astra Sports Tourer GSe2 sunt puternice, dinamice – și electrificate. Pentru că astăzi GSe înseamnă „Grand Sport electric“. Modelele noului sub-brand Opel oferă tot ce își doresc șoferii sportivi, dar și responsabili: performanțe de top, șasiu sportiv și sistem de propulsie electrificat pentru o rulare fără emisii locale. Toate acestea combinate cu un design impresionant.
În plus, la fel ca și celelalte Astra, acestea sunt dotate cu numeroase tehnologii de ultimă generație care oferă un condus relaxant și pe care clienții le știau până acum doar de la segmentele superioare – cum ar fi cea mai recentă versiune a sistemului de iluminare adaptivă și antiorbire Intelli-Lux LED® Pixel Light cu un total de 168 elemente LED. Interiorul ultimei generații Astra este la fel de revoluționar. Cu Pure Panel complet digital, toate ecranele analog dispar. În schimb, interfața om-mașină de ultimă generație (HMI) oferă o experiență de operare intuitivă cu ajutorul unui ecran tactil foarte lat. Proiectanții Opel au acordat o importanță deosebită faptului că șoferul primește toate informațiile necesare și are acces direct la toate opțiunile de operare utile, dar nu este copleșit cu date sau funcții inutile. Setările importante, cum ar fi aerul condiționat, pot fi în continuare setate direct, prin câteva reglări ale controalelor.
Confortul extraordinar al scaunelor este, de asemeneam tipic pentru Opel. Scaunele față, proiectate la nivel intern, sunt certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) și, cu ergonomia excepțională, permit călătorii lungi relaxante. Șoferul este asistat de sisteme de asistare de ultimă generație, de la head-up display până la sistemul Intelli-Drive 1.0, care combină mai multe sisteme de asistare pentru șofer, până la sistemul de vedere panoramică la 360 de grade numit Intelli-Vision. În plus, cel mai recent model Astra face o declarație clară de design: mai dinamic ca oricând, cu linii simple și atrăgătoare, fără ornamente inutile și cu noua parte frontală caracteristică mărcii – Opel Vizor.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…