25 de ani de KFC în România
Reading Time: 5 minutePovestea KFC a început în România acum 25 de ani și marchează o creștere fără precedent a brandului, care va ajunge anul acesta la 100 de restaurante în țara noastră. Am aflat de la oamenii din conducerea companiei cum se reflectă filosofia de brand „Fii #pebune, nu perfect!” în produsele proaspăt pregătite în restaurantele KFC, în rândul echipei, dar și în comunicarea cu consumatorii.
Călin Ionescu, Chief Executive Officer la Sphera Franchise Group, ne-a vorbit despre felul în care a crescut businessul și despre cum arată planurile KFC în România pentru perioada următoare.
Care sunt principalele realizări ale KFC în cei 25 de ani de prezență pe piața românească?
Suntem principalul lanț de restaurante fast-food din România, pornind de la primul restaurant deschis – KFC din Piața Romană, în aprilie 1997. În 2005, am deschis primul restaurant din afara Bucureștiului, iar în 2009 inauguram prima locație de tip Drive Thru la Sibiu.
Celebrul sos cu usturoi Glenn a fost special creat pentru piața din România și este vândut în milioane de unități anual, iar în 2018 am lansat acest sos și în marile magazine de retail din România. Tot în 2018 am introdus kioskurile digitale de comandă, iar în 2020 primul kiosk touchless (care nu necesită atingerea ecranului) și am lansat platforma proprie de e-commerce.
În 2021, am lansat propria aplicație de mobil dedicată comenzilor – KFC Click & Collect. Tot în 2021 atingeam un număr de 90 de restaurante în România, iar astăzi rețeaua numără 94 de unități, ținta fiind să ajungem la 100 până la finalul anului. Peste 14 ani de proiecte sociale și peste 35 de restaurante incluse în programul de donare de mâncare Harvest.
În prezent, suntem peste 3.500 de colegi în cadrul marii echipe KFC, iar unii dintre ei sunt chiar de 25 de ani în companie. Vorbim de 25 de ani de performanță, inovații, dezvoltare, produse excelente și consumatori mulțumiți.
Cum a fost la deschiderea primului restaurant KFC în România?
Aglomerat. Am avut de înfruntat multe provocări, atât pe partea de construcție a restaurantului, cât și logistice. Era al treilea mare brand internațional care intra pe piața din România, primul fiind Pizza Hut în 1994.
Exista mult interes din partea consumatorilor români, o parte dintre ei știau deja de rețetele Colonelului Sanders și de celebrul slogan „It’s Finger Lickin’ Good”, însă mulți au încercat brandul și au descoperit gustul puiului gătit după rețeta secretă pentru prima dată cu ocazia lansării.
A fost începutul unei povești de succes care continuă de 25 de ani. Istorie care se împletește cu evoluția modernă a societății românești de după revoluție.
Cum arată franciza KFC din România în familia globală Yum! Brands?
KFC România este un standard în familia globală Yum! din care facem parte. Am fost încă din 1997 în top 5 francize ale Yum!, la nivel global, în ceea ce privește evaluările operaționale, campaniile de marketing sau programele de dezvoltare.
Calitatea produselor și a serviciilor, atmosfera și designul restaurantelor noastre au fost constant apreciate de partenerii noștri. În 2018, compania US Food Network SA care operează brandul KFC în regim de franciză în România a fost desemnată Francizatul anului în cadrul conferinței globale Yum!, distincție care ne onorează și responsabilizează în același timp să menținem standardele înalte.
Cum vedeți evoluția businessului KFC în acest an? De unde va veni creșterea businessului?
Ne propunem accelerarea planurilor din toate ariile businessului KFC. Vrem să ajungem la obiectivele de extindere prin atingerea pragului de 100 de restaurante, să dezvoltăm zona de tehnologie și digitalizare (menu board-uri digitale, kioskuri digitale), să aducem inovații la nivel de produse (produse noi în meniu, listarea unora îndrăgite de consumatori) și să continuăm să investim în servicii (delivery, aplicație, oferte dedicate), produse și mai ales în echipe.
Vrem să consolidăm tot ce am construit în 25 de ani și să ducem mai departe povestea unui business sustenabil. Toate aceste investiții pe termen mediu și lung vor consolida creșterea businessului KFC.
Cum văd oamenii din companie 25 de ani de KFC
Iată ce spun oamenii din conducerea companiei despre cum se reflectă filosofia de brand „Fii #pebune, nu perfect!” în produsele proaspăt pregătite în restaurantele KFC, în rândul echipei, dar și în comunicarea cu consumatorii.
KFC în cifre
Cu investiții planificate de peste 8 milioane de euro în 2022 numai pentru deschiderea de noi restaurante, extinderea KFC în România continuă într-un ritm susținut. Am aflat de la Valentin Budeș, Chief Financial Officer, Sphera Franchise Group, cum abordează compania provocările financiare… mai mult
Un business mereu implicat
A început ca manager de tură în primul restaurant KFC din România, iar astăzi Marian Gogu este General Manager al KFC România. Am aflat de la el cum a îmbrățișat compania provocările digitalizării și ce impact are businessul KFC la nivel local… mai mult
Echipa KFC
Un business solid se construiește de către o echipă puternică. De echipa KFC se ocupă departamentul condus de Emilia Stroe, Human Resources Director la Sphera Franchise Group, de la care am aflat cum aduci în companie oameni care să pună umărul la creșterea acesteia și, mai ales, cum te asiguri că cei mai buni rămân în familia KFC… mai mult
Rețeaua KFC acoperă România
După 25 de ani de prezență locală, KFC are în prezent 94 de restaurante în România și nu se va opri aici. Despre rețeaua KFC am stat de vorbă cu Cristian Osiac, Chief Development Officer la Sphera Franchise Group… mai mult
Marketing #pebune
Cum a reușit KFC să-și construiască și să-și consolideze brandul în România, dar mai ales să se diferențieze printr-o strategie bazată pe curaj și inovație ne-a spus Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group… mai mult
KFC Love Brand
Autenticitate, creativitate, inovație, conținut relevant – acestea sunt ingredientele prin care se remarcă de ani buni KFC în România. Ionela C. Văcaru, Senior Brand Manager, KFC România, veghează ca experiența de brand să fie mereu #pebune… mai mult
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 362 (18 aprilie – 16 mai 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz