„Ce-a fost în capul nostru?” – 25 ani de reclame făcute de Headvertising
Reading Time: 2 minuteExpoziția e o retrospectivă sentimentală a activității primului creative shop din publicitatea românească, fondat în 1998, Headvertising.
„Retrospectivă sentimentală”, pentru că lucrările expuse nu sunt neapărat unele premiate sau notorii – ci unele care exprimă mai bine ethos-ul unic al agenției, bazat pe umor și pe insolit.
Ba chiar „extra-sentimentală”, pentru că selecția prezintă foarte multe lucrări apărute în „print” – în ziare, în reviste, în pliante; sau produse în tipografii. Adică lucruri care, între timp, au fost aproape integral înlocuite de către inefabilul digital.
Având în vedere că acoperă un sfert de secol, expoziția se constituie și într-o „punere in perspectivă”: ce ne mai spun astăzi aceste reclame? Ce ne spun despre cum s-a schimbat publicitatea? Ce spun despre cum era țara sau cum erau vremurile? Vrând-nevrând, e vorba și de un comentariu cultural și tehnologic, însă unul lejer.
Unele layout-uri au îmbătrânit excelent. Altele nu. Unele poante sunt un pic expirate, altele nu. Multe dintre lucrurile expuse te fac să te întrebi dacă ar mai putea fi aprobate de clienți în ziua de azi. Probabil că nu.
Majoritatea lor au fost speciale la vremea apariției. Asta, cel mai probabil, pentru că au fost făcute într-un loc special, primul „optimizat” intenționat pentru creativi și pentru ciudățenia lor fertilă.
Expoziția „Ce-a fost în capul nostru?”- 25 ani de reclame făcute de Headvertising va avea loc la galeria Creative Corner (str. Amzei, nr. 13) între 15 septembrie și 7 octombrie. Ea va fi deschisă în fiecare săptămână de joi până duminică, între orele 10:00 – 20:00.
Headvertising este o agenție independentă specializată în creație publicitară. De-a lungul celor 25 ani de existență, printre clienții ei s-au numărat branduri cum ar fi Connex, Red Bull, Mercedes-Benz, ING, Discovery, GSP sau WWF.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz