Biz 21 de ani

21 de concepte pe care trebuie să le știi dacă lucrezi în digital

20 sept. 2020 3 min

21 de concepte pe care trebuie să le știi dacă lucrezi în digital

Reading Time: 3 minute

Cu 21 de ai în urmă, Biz publica în primul număr al revistei un mini-dicționar de termeni utili la momentul respectiv pentru cei care aveau treabă cu internetul. Inspirați de acel articol, vă prezentăm acum 21 de concepte utile celor care lucrează în domeniul marketingului digital.

dictionar internet Biz 1
Biz nr. 1

(1) ADS MANAGER: un tool Facebool pentru crearea, realizare și analizare de reclame în social media. Te ajută să-ți administrezi reclamele pe Facebook sau Instagram și oferă o multitudine de funcții de targetare, stabilire a bugetului și optimizare.

(2) GOOGLE ANALYTICS: aplicație oferită gratuit de către Google care monitorizează aproape întreaga activitate dintr-o pagină web. O poți folosi pentru a vedea traficul general din pagină, timpul mediu petrecut de vizitatori în site, numărul de pagini vizitate, sursele de trafic (organic și referințe), cuvintele cheie generează respectivul trafic. ul organic.

(3) AVERAGE RESPONSE TIME: cât îi ia, în medie, unui brand să răspundă unei întrebări sau reclamații în social media.

(4) BOOSTED POST: postare pentru care s-a plătit pentru creșterea audienței

(5) FACEBOOK BUSINESS MANAGER: software care ajută la administratea paginilor de Facebook și a conturilor de advertising.  

(6) CHATBOT: program de inteligență artificială care poate interacționa în mod automat cu clienții unui brand. Poate fi implementat pe o mulțime de aplicații de social messaging.

(7) CLICKTHROUGH RATE (CTR): arată frecvența cu care utilizatorii ce au văzut anunțul au dat click pe acesta

(8) CONVERSION RATE (CVR): indică procentul utilizatorilor care au văzut postarea sau ad-ul tău și apoi acționează (fie cumpără, se abonează la newsletter, descarcă un ebook etc).

(9) COST PER CLICK (CPC) / PAY PER CLICK (PPC): arată cât plătești, în medie, pentru fiecare click dat de un utilizator pe reclama ta.

(10) COST PER MILLE (CPM): arată cât plătești la mia de impresii. Este un indicator important dacă vrei ca reclama ta să ajungă la un număr cât mai mare de oameni.

(11) IMPRESSIONS: măsoară de câte ori postarea ta a fost afișată în feed-ul utilizatorilor. Spre deosebire de reach, poți număra mai multe impressions de la un singur utilizator dacă acesta a văzut postarea de mai multe ori.

(12) DARK POST: ad sau postare care, spre deosebire de o postare organică sau una boosted, apare numai în feed-ul celor pe care-i targetezi. Pe Facebook se numește “unpublished page post”, pe Twitter – “promoted-only tweets”, pe LinkedIn “direct sponsored content”.

(13) DARK SOCIAL: deseori confundat cu ”dark post”, cele două concepte nu au nicio legătură. Dark social înseamnă traficul web venit din social media, greu trasabil în analytics deoarece, deseori, utilizatorii platformelor sociale distribuie în privat likuri prin intermediul chat-ului sau al mesajelor directe.

(14) ENGAGEMENT RATE: măsoară ce procent din publicul tău a interacţionat cu postările tale, iar calcularea acesteia depinde de sursele de date pe care le foloseşti.

(15) GEOTARGETING: metoda prin care poți adapta conținutul ad-ului tău în funcție de zona geografică unde se află cei cărora te adresezi.

(16) LISTICLE: un articol pe baza unei ”liste”. Foarte popular în social media deoarece este ușor de urmărit.

(17) NEWSJACKING: tehnică prin care îți adaptezi conținutul din social media la evenimentele momentului.

(18) RELEVANCE SCORE: un instrument de măsurare disponibil în Facebook Ads Manager care îți arată cum cei pe care i-ai targetat răspund la ad-ul tău pe o scară de la 1 la 10. Scorul se calculează pe baza mai multor factori, printre care feedback-ul pozitiv (click-uri sau like-uri), feedback-ul negativ (de ex., selectarea de către utilizator a a mesajului “I don’t want to see this ad”) și rezultatele obținute de ad, în general.

(19) RETARGETING: tehnica prin care îi targetezi pe cei care au interacționat anterior cu pagina sau website-ul tău.  

(20) SENTIMENT ANALYSIS: detectează automat prin intermediul unui tool dacă feedback-ul utilizatorilor este pozitiv, negativ sau neutru.

(21) SOCIAL LISTENING: modalitate prin care un social media manager urmărește conversațiile din jurul unui brand, subiect, eveniment, deseori prin intermediul unui software specializat care adună menționările, comentariile, hashtag-urile și postările relevante de pe mai multe platforme de social media.  

Foto:  © Mtkang | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: