MarComm Publicitate Stiri

2018: Cel mai bun an al advertisingului online din România

17 iul. 2019 2 min

2018: Cel mai bun an al advertisingului online din România

Reading Time: 2 minute

Publicitatea online în România a înregistrat anul trecut o creștere de 22% comparativ cu 2017 și o valoare de 271,8 milioane lei. A fost pentru prima dată când a fost depășit pragul de 50 milioane euro (aproximativ 57 milioane euro), se arată în studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study).

Din punct de vedere al valorii din ultimii zece ani, semestrul al doilea al anului 2018 a fost cel mai bun, înregistrând cea mai mare valoare de până acum, peste 155 milioane lei. Față de semestrul anterior, publicitatea online a cresut cu 33% iar față de aceeași perioadă a anului 2017 a fost înregistrată o creștere de 19%.

Ultimele două luni ale lui 2018 au semnalat pentru prima dată bugete peste pragul de 30 milioane lei.

În comparație cu piața europeană, România a înregistrat o creștere peste media de 13,9% , valoare raportat la cursul euro. Țara noastră alături de Ucraina, Belarus, Cehia, Serbia și Croatia a contribuit la creșterea constantă a pieței la nivelul Europei, conform studiului ADEX al IAB Europe (Interactive Advertising Bureau of Europe).

Cele mai utilizate modalități de a face reclamă rămân formatele Display Embedded cu o pondere de 32% în semestrul al doilea al anului 2018. Sunt urmate de Display Social Media cu o pondere de 21% și Display Video  cu o pondere de 15%.

În plus, Display Embedded semnalează în H2-18 un volum mai mare față de semestrele anterioare , 67% față de H1-18 și 45% față de H2-17. Pe întreaga perioadă de referință, 2017 – 2018, Social Media și Video au bugete în creștere de la un semestru la altul cu 5% și respectiv 28% față de H1-18.

Display Embedded, Social Media și Video cumulează 76% ca valoare absolute în 2018, față de 60% în 2017. Cea mai mare creștere este cea Video (67%), reflectând totodată tendințele la nivel European în ceea ce privește acest format.

Mobile raportează rate de creștere semestriale mai mari decât Desktop în semestrul al doilea, reprezentând 55% din totalul bugetelor care au fost investite. Pe întreg parcursul lui 2018, Mobile a avut o creștere de 35% față de 2017, depășind Desktop. Aceeași tendință a fost înregistrată și la nivel European.

ROADS (Romanian Online Advertising Study) este cel mai relevant studiu pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcție de trei criterii: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care utilizează publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru a determina sezonalitatea.

Foto: © Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: