(20)13 cu noroc pentru DDB
Reading Time: 2 minute<p> Dupa un 2012 lent, Mark O’Brien, presedinte al DDB America de Nord, are motive sa fie optimist in 2013. Anul a inceput bine si daca se mentine ritmul din ianuarie, poate miza pe o crestere organica de 5% pe baza clientilor existenti si pe alte 5% din atragerea de conturi noi.</p> <p> </p> <p> <strong>Dupa numirea in functia de presedinte al DDB America de Nord, spuneati ca vreti sa va departati de eticheta de "om al cifrelor" care vi s-a pus de-a lungul carierei. Ati depasit-o?</strong></p> <p> A fost mult mai usor decat imi imaginam. Multi dintre cunoscuti mi-au indus ideea cum ca asta ar putea fi o bariera. Dar nu a fost asa. Inteleg foarte bine cum functioneaza businessul din punct de vedere operational si constat ca am o relatie foarte buna cu oamenii de creatie. Oricum, este o practica obisnuita ca genul acesta de pozitie sa fie ocupata de oameni cu experienta in finante.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum se impaca cifrele cu creativitatea?</strong></p> <p> Cifrele conteaza in tot ceea ce facem in afaceri. Iar cand lucrezi intr-un grup care pune pret pe creativitate, una dintre cele mai mari provocari este sa gasesti resurse. De la bun inceput m-am concentrat pe atragerea de noi talente in DDB America de Nord si cred ca, la randul lor, cei din agentie au apreciat faptul ca au la conducere pe cineva care se pricepe sa aloce resursele.</p> <p> </p> <p> <strong>Cu ce alte provocari v-ati mai confruntat de la venirea in aceasta functie?</strong></p> <p> Am preluat conducerea DDB America de Nord intr-o perioada in care clientii puneau sub semnul intrebarii eficienta agentiilor, asa ca a fost nevoie sa alocam resurse care sa ne sporeasca nivelul de eficienta, am investit in tehnologii noi si in pregatirea angajatilor astfel incat sa ne ridicam la nivelul asteptarilor clientilor.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum a fost anul trecut pentru DDB si cu ce asteptari ati inceput 2013?</strong></p> <p> 2012 a fost un an lent. Bugetele de marketing nu au crescut, clientii au fost precauti. Am avut in schimb ragazul sa ma ocup de niste transformari structurale, am putut sa atrag oameni talentati sa vina sa lucreze pentru noi. As putea spune ca in 2012 ne-am pregatit, am pus masa si abia acum, in 2013, va incepe festinul.</p> <p> </p> <p> <strong>Sunteti optimist. Pe ce va bazati?</strong></p> <p> Sunt optimist deoarece am senzatia ca clientii isi vor majora bugetele de marketing. Simt ca au mai multa incredere in capacitatea noastra de a-i ajuta si cred ca avem premise bune sa castigam niste conturi noi anul acesta.</p> <p> </p> <p> <strong>La ce procent de crestere va asteptati?</strong></p> <p> Depindem mult de ce se intampla in economie. Ma astept insa la o crestere organica de 5% pe clientii existenti si de inca 5% din castigarea de conturi noi. Pe ansamblu, as vrea sa avem o crestere de 10% in 2013. Anul acesta a inceput deja foarte bine dupa ce la finalul anului trecut am castigat Reebok. As fi foarte fericit daca reusim sa mentinem ritmul din ianuarie.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz