Marketing

Optimism moderat fata de industria de publicitate  

20 mai 2016 3 min

Optimism moderat fata de industria de publicitate  

Reading Time: 3 minute

Asteptarile industriei europene de publicitate  cu privire la dezvoltarea pietei in perioada urmatoare sunt moderat pozitive, iar increderea pe care o au oamenii de afaceri din marketing si publicitate in sectorul lor de activitate a inregistrat o usoara scadere in primul trimestru al lui 2016, fata de trimestrul patru din 2015. Acestea sunt concluziile raportului dat publicitatii, in Romania, de catre Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare (EACA).

Reducerea nivelului de incredere este compensata, insa, de asteptarile moderat pozitive, pe termen scurt, privitoare la cererea de servicii si la evolutia resurselor umane. Acest optimism moderat pare totusi nepotrivit, cata vreme cererea de servicii si ocuparea  fortei de munca scade sau inregistreaza o stagnare in ambele cazuri.

Coeficientul de incredere in publicitate a scazut, in medie, pe plan european, din ianuarie pana in aprilie de la +11 la +8.  

2Indexul european care analizeaza climatul de business in advertising include pentru prima data, coeficienti de incredere din cele mai avansate si cele mai mari piete din Europa. Industriile de publicitate din Franta (+6), Suedia (+19) si Italia (+24) inregistreaza o crestere constanta, pentru al doilea trimestru consecutiv. Pe de alta parte, in Germania (+22) si Polonia (+3) companiile sunt mai putin increzatoare decat in cele doua trimestre precedente, dar dar coeficientul de incredere ramane pozitiv. In cazul pietei britanice, coeficientul de incredere a fost foarte volatil, fluctuand de la -10, in octombrie 2015, la +9, in ianuarie 2016, pentru a se prabusi apoi la -15, in aprilie 2016. Aceasta evolutie este cauzata, aproape sigur, de incertitudinea ce marcheaza mediul de afaceri pe fondul referendumului privitor la calitatea Marii Britanii de membru al Uniunii Europene.

Cererea de servicii de publicitate a ramas constanta (+8), la fel si estimarile pentru aceasta variabila. (+12). Cu toate acestea, ocuparea fortei de munca in industria de publicitate are o tendinta moderata de scadere in primul trimestru, reducandu-se de la +10 la +7. In acelasi timp, estimarile privitoare la ocuparea fortei de munca in industrie au crescut de la +5, in primul trimestru din 2016, la +8, in al doilea trimestru.

Companiile din Europa de Vest isi mentin asteptarile privitoare la cererea pentru serviciile lor la cel mai scazut nivel (+11), spre deosebire de nordici (+23), de tarile central-europene (+12) si de Europa Mediteraneana (+15).

3Cand sunt intrebati cum se asteapta sa fluctueze resursele umane in urmatoarele trei luni, companiile din Europa de Nord si de Vest sunt mai optimiste: estimarile lor au crescut de la +7 si +10 in ianuarie 2016, la +9 si, respectiv, +13 in aprilie 2016. Europa Mediteraneana, Centrala si de Est, in schimb, este mai putin optimista in aprilie, decat in ianuarie (scazand de la +6 si +7 la +3 si 0.

Care este situatia pe plan local?

Romania este una dintre pietele cu cel mai ridicat nivel de incredere in cadrul industriei de publicitate, potrivit acestui raport.

Raportul EACA se poate descarca de aici.

Credit foto: © Marek Uliasz | Dreamstime.com

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: