MarComm Publicitate Stiri

Campania Smartree și Teach for Romania „15 sub 15”, creată de VML, singurul shortlist al României la Gerety Awards 2024

11 iun. 2024 4 min

Campania Smartree și Teach for Romania „15 sub 15”, creată de VML, singurul shortlist al României la Gerety Awards 2024

Reading Time: 4 minute

Smartree, partener strategic de HR pentru companiile din România, a lansat împreună cu Teach for Romania, 15 sub 15: o ediție specială de revistă în care sunt prezentate poveștile a 15 copii sub 15 ani. Aflați sub vârsta legală de angajare în România, acești copii muncesc, sub diferite forme, în comunitățile lor pentru a-și susține familiile.

Campania, creată de VML, reprezintă singurul shortlist al României la Gerety Awards 2024, și a fost obținut la categoria PR.

Prin proiectul 15 sub 15, Smartree susține dreptul egal la educație al oricărui copil din România. Fiecare dintre acești 15 sub 15 mici campioni, exponenți ai comunităților lor, merită acces la soluții educaționale moderne, învățământ de calitate și profesori motivați, ca să reușească ce e mai greu: să nu părăsească sistemul de învățământ înainte de a absolvi.  

15sub15.ro și-a propus să aducă în prim-plan, printr-un mix de comunicare ce include print, OOH, digital, poveștile a 15 copii sub 15 ani, care, deși sub vârsta legală de angajare în România, sunt implicați în diferite forme de muncă în comunitățile lor pentru a-și susține familiile. În paginile revistei, Bianca, George, Filoteea, Ema sau Mihai sunt doar câțiva dintre copiii care muncesc de mici, poartă greutatea muncii domestice sau lucrează la fermă, cresc oi sau sunt zilieri.

Timp de 2 luni, Ana Maria Ciobanu, Andreea Pietroșel, Felicia Simion și Bogdan Dincă, jurnaliști și fotografi cu experiență recunoscută la nivel local și internațional,  profesioniști în documentarea inegalității sociale au fost pe teren pentru a documenta cele 15 cazuri, răspândite geografic pe tot teritoriul României.

Campania, creată de VML, reprezintă singurul shortlist al României la Gerety Awards 2024, și a fost obținut la categoria PR.

„Credem că este în responsabilitatea noastră să ne uităm și la viitor și să investim în cea mai importantă resursă a României: oamenii ei. În contextul actual de deficit major de forță de muncă și competențe din România, abandonul școlar are consecințe grave nu doar pentru elevii care renunță la educație, ci și pentru întreaga societate românească. Forța de muncă de mâine are nevoie de educație de calitate azi și de șanse egale de reușită, indiferent de mediul social din care provine. Educația este șansa copiilor la o viață bună, iar noi avem datoria de a le-o oferi”, a spus Alexandra Peligrad, CEO Smartree

Proiectul 15 sub 15 vine în contextul unei rate alarmante de abandon școlar în România, suntem pe locul 1 în Uniunea Europeană, iar 1 din 5 copii din medii defavorizate abandonează școala până în clasa a VIII-a. În timp ce multe țări membre au reușit să atingă obiectivul de reducere a abandonului școlar până în 2030, România progresează foarte lent în acest sens. Impactul economic negativ al acestui fenomen este semnificativ, având consecințe asupra capitalului uman, șomajului și sărăciei în țară.

“Dacă bate o inimă în spatele unui excel de P&L, cu siguranță campania asta ar trebui s-o facă să vibreze. 15 sub 15 are puterea să scuture emoțional orice profil de Linkedin, în special CFOs, CEOs sau directori de HR, stakeholderii principali care ar putea să direcționeze fonduri către Teach For Romania. Suntem obișnuiți să citim povești de succes din diverse domenii profesionale, însă de data aceasta nu vorbim despre excelența în carieră, vorbim despre poveștile copiilor cărora viața le frânează potențialul,” a declarat Bogdan Teodorescu, Executive Creative Director VML România.

Campania 15 sub 15 este un apel către mediul de business din România de a contribui la viitorul forței de muncă, oferind posibilitatea de a redirecționa gratuit 20% din impozitul pe profit către Teach for Romania, sprijinind astfel pregătirea mai multor educatori și oferirea unei educații de calitate copiilor care au cea mai mare nevoie de ea.

Credits:

Echipa Smartree România:
Alexandra Peligrad – Chief Executive Officer
Alina Netea – Marketing Manager

Echipa Teach For Romania:
Mara Niculescu – Fundraising, Communication & Advocacy Director
Sorana Radu – Senior Communications Specialist
Giorgiana Aștefanei – Communications & Media Relations Specialist
Cosmina Schiau – Head of Corporate Partnerships & Climate Programme Manager

Echipa VML România:
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Ioana Ichim – Group Creative Director
Bogdan Dinu – Group Creative Director
Irina Szelleki – Copywriter
Miruna Belgun – Art Director
Cristina Nichita – Art Director
Mihai Adler – Art Director
Stefan Matei – DTP
Miki Crăciunescu – Strategy Director
Sonia Ardelean – Strategic Planner
Octavian Aftanasă – Social Media Manager
Mina Ionescu – Business Director
Raluca Dinu – Account Director
Irina Matei – Accunt Manager
Andreea Bucur – Digital Account Manager
Denissa Mic – PR Director
Simona Chirițoiu – Traffic Manager

Echipa Essence Mediacom:
Adriana Lungu – Senior Content Project Manager
Ana-Maria Spârlac – Special Projects Manager
Claudia Gorunescu – Digital Account Manager
Daniela Fâșie – Senior OOH Manager
Mihaela Dumitrescu – Trading Director
Sanda Stanciu – Print Buyer & Planner

Sesiunile de jurizare au fost organizate în întreaga lume, iar săptămâna aceasta puteți urmări în DIRECT panelurile juriului din Marea Britanie, SUA, Polonia, Canada, Franța, AUNZ, Asia de Est, LATAM, Spania, Țările de Jos, Orientul Mijlociu și Belgia.

Un total de 394 de intrări au fost selectate din 35 de țări diferite:

● Cea mai selecționată categorie: în diferite medii este Work for Good Cut, cu un total de 93 de intrări pe lista scurtă, și Craft, cu 86 de intrări.

● Cele mai selecționate campanii: din mai multe categorii, Rights against the Right – The first trademark that stops trading Nazi merch for Laut gegen Nazis by Jung von Matt AG, Hamburg; Anti-Choice Ads for Wisp x Abortion Freedom Fund by 72andSunny Los Angeles; The Square Meter for HORNBACH by HeimatTBWA\ Germany Berlin and A Holiday To Remember for Chevrolet by Commonwealth//McCann Detroit

● Cea mai selecționată agenție: Jung von Matt AG, Hamburg

● Cea mai selecționată rețea: din 12 țări diferite este VML

● Cea mai selecționată companie holding: Omnicom, urmată de IPG și WPP

Marele juriu va alege acum câștigătorii finali, care vor fi anunțați marți, 3 septembrie. Acesta va include trofeele de Bronz, Argint, Aur și Grand Prix, împreună cu câștigătorii Rețelei și Agenției anului.

Câștigătorii pentru agenția și compania de producție a anului 2024 pe țară sunt:

● Agenția Anului din Asia de Est: Dentsu Inc.

● Agenția franceză a anului: BETC

● Agenția germană a anului: Jung von Matt AG, Hamburg

● Agenția spaniolă a anului: Sioux & Cyranos

● Agenția Anului din Orientul Mijlociu: Impact BBDO

● Agenția Anului din Marea Britanie: Adam&EveDDB

● Agenția anului din SUA: Dentsu Creative

● Compania de producție a anului AUNZ: Finch

● Compania de producție belgiană a anului: țarul

● Casa de producție poloneză a anului: Papaya Films

● Compania spaniolă de producție a anului: Bambina Films

● Compania de producție a anului din Marea Britanie: Biscuit Filmworks

● Compania de producție a anului din SUA: Biscuit Filmworks

*Agenția și compania de producție a anului după țară este aleasă de juriile locale din portofoliu și necesită un singur film cu o durată de maximum 5 minute care să includă până la trei lucrări din ultimele 12 luni.

Lista completă a shortlisturilor poate fi văzută aici: www.geretyawards.com

Array

Articole pe aceeași temă: