Între 14 și 17 noiembrie, Mastercard întinde covorul roșu la cinema Victoria din Cluj-Napoca pentru a oferi cinefililor oportunitatea de a viziona filme multipremiate internațional în cadrul Mastercard Festival Selection.
Ca partener al marilor evenimente dedicate filmului timp de peste un deceniu, inclusiv al celor mai mari trei festivaluri de film din lume — Festivalul de Film de la Cannes, Festivalul Internațional de Film de la Veneția și Festivalul Internațional de Film de la Berlin — Mastercard va prezenta o selecție de filme având ca temă centrală speranța, într-un format de experiențe condensate de tip festival, de câte 4 zile, începând cu Cluj-Napoca și continuând cu alte orașe europene.
Mastercard Festival Selection va oferi o experiență cinematografică unică, incluzând momente speciale pe covorul roșu, experiențe VIP și discuții moderate de criticul de film Mihai Chirilov, alături de invitați speciali precum regizorii Tudor Giurgiu, Stere Gulea, Kim Hye-young și Federico Luis; producătorii Oana Giurgiu, Won Seok Song și Manrique Cortes; și actorii Olimpia Melinte, Sol Carballo Bolanos, Marilena Amato și Gennaro Scarica.
„Mastercard Festival Selection nu reprezintă doar o vizionare de film, ci o celebrare a puterii cinematografiei. Arta filmului are capacitatea de a oferi oamenilor speranță, deschizându-ne oportunități de a explora diverse perspective. Ca brand, sprijinim industria cinematografică deoarece aceasta susține la rândul său incluziunea în societate și, în definitiv, acesta este obiectivul spre care ne dorim cu toții să avansăm”, a declarat Cristina Saccà, Senior Vice President Consumer Marketing Europe, Mastercard.
Un studiu[1] recent realizat de Mastercard arată că pasiunea pentru cinema în Europa este mai mare ca niciodată, 47% dintre europeni declarând că se simt mai fericiți atunci când vizionează un film. Aproape jumătate dintre consumatorii europeni au spus că participarea la o premieră sau întâlnirea cu actorul lor preferat ar fi o experiență unică.
„Suntem încântați să fim prima țară care găzduiește Mastercard Festival Selection. Și ce loc mai potrivit decât Cluj-Napoca, un oraș vibrant și gazda Festivalului Internațional de Film Transilvania, un eveniment reper pentru industria cinematografică care transcende granițele locale și pe care ne mândrim să îl susținem.
Construind pe această tradiție, acum aducem mai aproape de cinefili titlurile premiate la marile festivaluri de film internaționale în cadrul unui eveniment ce reflectă misiunea brandului de a conecta consumatorii cu pasiunea lor pentru cea de-a șaptea artă. Mai mult, prin platforma noastră priceless.com, posesorii de carduri Mastercard pot accesa beneficii unice, ducând experiența cinematografică la un alt nivel”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Mastercard România și Croația Mastercard.
Mastercard Festival Selection debutează pe 14 noiembrie cu Moromeții 3, regizat de Stere Gulea, continuarea poveștii emblematice a familiei Moromete. După proiecție, va urma o sesiune Q&A cu regizorul Stere Gulea, actrița Olimpia Melinte și producătorii Tudor Giurgiu și Oana Giurgiu.
Vineri, 15 noiembrie, de la ora 15:00, va rula filmul sud-coreean Sunt ok!, regizat de Kim Hye-young, câștigător al Crystal Bear (Gen K+) la Festivalul de Film de la Berlin 2024. Filmul urmărește povestea lui
In-young, o tânără fără adăpost care se ascunde în sala de dans a unei companii, până când este descoperită înainte de spectacolul aniversar al Academiei de Dans din Seul. Proiecția va fi urmată de o sesiune Q&A cu regizoarea Kim Hye-young și producătorul Won Seok Song. De la 17:45, spectatorii vor putea viziona Povestea lui Souleymane, despre un curier guineean pe bicicletă care se pregătește pentru interviul de azil în Franța, film recunoscut cu Premiul Juriului și cu Cel mai bun actor în secțiunea Un Certain Regard la Cannes 2024. De la 20:15, va fi proiectat Santosh, regizat de Sandhya Suri, nominalizat la Premiile Oscar 2025 pentru cel mai bun film internațional. Acesta spune povestea lui Santosh, o tânără care devine polițist într-o regiune rurală din India.
Mastercard Festival Selection continuă sâmbătă, 16 noiembrie, de la ora 15:00, cu Amintirile unui trup ars de dorință, regizat de Antonella Sudasassi Furniss, câștigător al Premiului Publicului Panorama la Festivalul de Film de la Berlin 2024. Filmul explorează amintirile a trei prietene din Costa Rica, într-o epocă în care sexualitatea era un tabu, și va fi urmat de un Q&A cu actrița Sol Carballo Bolanos și producătoarea Manrique Cortes.
De la 17:30, va rula Vittoria, regizat de Alessandro Cassigoli și Casey Kauffman, despre Jamine, care, după moartea tatălui, își dorește să adopte, dorință care o aruncă într-o lume birocratică ce îi pune în pericol familia și moralitatea. Filmul, câștigător al Premiului FEDIC și al Premiului Arca CinemaGiovani (Cel Mai Bun Film Italian), Orizzonti Extra la Festivalul de Film de la Veneția 2024, va fi urmat de un Q&A cu actorii Marilena Amato și Gennaro Scarica. Seara se încheie cu Câinele negru, regizat de Guan Hu, câștigător al Un Certain Regard și al Premiului pentru Cel mai bun film la Festivalul de Film de la Cannes 2024.
Duminică, 17 septembrie, de la ora 15:00, începe Manas, regizat de Marianna Brennand Fortes și recunoscut cu Premiul pentru Regie Giornate degli Autori la Festivalul de Film de la Veneția 2024. Filmul o urmărește pe Marciela, o fată de 13 ani din Amazonia, care trebuie să decidă dacă va lupta împotriva abuzurilor din comunitatea sa.
De la 17:45, va rula Ultima zi, film ce o are protagonistă pe Ziba, o adolescentă britanico-iraniană în căutarea identității, premiat cu Ursul de Cristal la Festivalul de Film de la Berlin 2024. Seara se încheie cu Jocul lui Simon, de la 20:30, regizat de Federico Luis, câștigător al Marelui Premiu Semaine de la Critique în cadrul Festivalului de Film de la Cannes 2024, la finalul proiecției fiind organizat un Q&A cu regizorul.
Mai multe informații despre program și bilete sunt disponibile la: www.festivalselection.cinemavictoria.ro.
[1] Sondaj Mastercard realizat cu Vitreous Worldwide, pentru a înțelege schimbările în preferințele consumatorilor pentru prioritizarea experiențelor. Colectarea datelor a avut loc în perioada 2–9 ianuarie 2024, iar eșantionul a inclus 16.141 de respondenți, dintre care 14.125 provin din 20 de piețe din Europa (Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Polonia, Spania, Marea Britanie, Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Grecia, Irlanda, Țările de Jos, Portugalia, România, Serbia, Suedia, Elveția) și 2.016 respondenți din Australia, Brazilia, China și SUA.
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…