Antreprenorul aspirational
Reading Time: 2 minuteCand nu organizeaza celebrele conferinte TEDxVienna si nu face lobby la nivel politic pentru a usura viata antreprenorilor, Vlad Gozman conduce The Tomorrow, o companie care are planuri ambitioase in domeniul realitatii virtuale.
Anul 2010 l-a prins pe Vlad Gozman in Austria. Pe atunci, tanarul vizita mai multe orase, unde statea pret de cateva zile inainte sa ia o decizie cu privire la viitorul loc pe care il va numi “acasa”. A optat pentru Viena fara sa stea prea mult pe ganduri. Este aproape de Arad, orasul natal, unde are familia, si este o metropola recunoscuta pentru standardele ridicate de viata. Nu regreta nicio secunda decizia luata atunci.
Cu numai cateva luni in urma, organizatorii celebrei conferinte TED au optat pentru acordarea licentelor in sistem de franciza. “Eu eram mare fan online, nu fusesem niciodata la o conferinta TED, dar eram extrem de activ in comunitatea online, comentam pe diverse forumuri”, imi povesteste Vlad Gozman despre cum a luat nastere proiectul TEDxVienna. Cum primii pasi sunt intotdeauna cei mai dificili, nici inceputul conferintei nu a fost unul tocmai usor. TEDxVienna, ca organizatie nonprofit, “traieste” din sponsorizari, parteneriate si vanzarea de bilete, insa fiind un proiect nou pe piata pe atunci, a fost sustinut financiar chiar de Vlad Gozman.
Insa toate eforturile depuse au dat roade. Astazi, TEDxVienna inseamna aproape 60 de voluntari si planuri pe termen lung. Vlad Gozman isi doreste sa transforme proiectul intr-un “media house” cu trei directii principale, fara sa schimbe insa statutul de nonprofit: conferinte live, continut video si un proiect editorial online pentru care scriu actualmente 11 persoane.
Tanarul mai este implicat in Austrian Start-Ups, o alta organizatie nonprofit care ofera resurse companiilor aflate la inceput de drum, printr-o retea de parteneriate cu diferite firme. “Austria nu este cunoscuta ca fiind cea mai prietenoasa tara pentru antreprenori”, imi spune Vlad Gozman, care mai povesteste ca pentru a pune pe picioare o firma este nevoie de un capital social de 35.000 de euro. Un alt exemplu oferit este reglementarea legislativa a crowd investment-ului, care era posibil doar prin exploatarea unei “portite” din legislatie, iar prin activitatile depuse de organizatie s-a creat un cadru legislativ. Romanul se afla si in fruntea companiilor The Tomorrow – care lucreaza la o serie de produse din domeniul realitatii virtuale – si Adspired Technologies – organizatie care a dezvoltat doua produse pentru online shopping.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz