80% dintre romani schimba canalul in timpul pauzei publicitare
Reading Time: 2 minuteConsumatorii romani evita reclamele de la televizor, 80% dintre acestia schimband canalul in timpul pauzei publicitare, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions.
Principalul motiv pentru care romanii nu sunt interesati de reclamele de la televizor este faptul ca le considera plictisitoare şi repetitive. In acelasi timp, 2 din 10 romani au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.
In timpul pauzei publicitare, 5 din 10 romani mananca sau fumeaza, ceea ce arata o axare a consumatorului pe placeri si pe propria persoana. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen in timpul reclamelor de la TV, 60% utilizand in mod obisnuit smartphone-ul si 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitatile de relaxare – acestia acceseaza social media (66% de pe smartphone si 70% de pe laptop/PC) sau se joaca diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).
„Datele noastre confirma ca brandurilor le este din ce in ce mai dificil sa ajunga la un consumator care nu mai are rabdare, care este multiscreen si multitasking si care nu mai este dispus sa-si piarda timpul sau sa accepte mesaje cu care nu rezoneaza. Acest trend va reconfigura industria de marketing si publicitate, intrucat brandurile vor fi nevoite sa se concentreze pe continut relevant, adaptat nevoilor si asteptarilor publicului pe care il targeteaza”, a declarat Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.
Totodata, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunica sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) si messenger-ul (49% – smartphone, 49% – laptop/PC), in timp ce 69% dintre acestia vorbesc la telefon şi 50% trimit sms-uri.
Studiul mai arata ca, in timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii cauta informatii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai cautate informatii online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promotii (36%), sanatate şi medicina (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), calatorii şi vacante (25%).
Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informatie care influenteaza consumatorul sa cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experienta (59%), motoarele de cautare (54%), recomandarile de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producatorilor (43%), informatiile direct din magazin (41%) si site-urile care evalueaza diverse produse (40%).
Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un esantion de 500 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta intre 18-65 ani, din mediul urban din Romania, iar culegerea datelor a fost realizata in luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de incredere de 95%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz