Cresterea accelerata a vizitelor de pe smartphone si tableta va continua si in 2016, ajungand la aproximativ 120 de milioane. Varful de trafic va fi atins, la fel ca anul trecut, in noiembrie si decembrie, cand 60% din vizite vor veni din mobile, arata eMAG, intr-un comunicat de presa.
Daca in 2014, dispozitivele mobile insumau 34,8 milioane de vizite, in 2015 traficul dinmobile a crescut accelerat, ajungand la 69,2 milioane de vizite, dublu fata de anul precedent. In paralel, traficul de pe desktop s-a mentinut la o valoare de aproximativ 96 de milioane de vizite. In ansamblu, dispozitivele mobile au fost principalul motor de crestere a traficului total de pe eMAG: in 2015, site-ul a inregistrat cu 27% mai multe vizite fata de anul precedent, urmand ca in 2016 cresterea sa fie de 31%.
„2015 este primul an in care vizitele de pe mobile le-au depasit pe cele de pe laptop si desktop si avem toate motivele sa ne asteptam si anul acesta la o crestere. Acest lucru se va observa si in comenzile de pe telefon si tableta unde anticipam ca vom inregistra o crestere de cel putin 30%”, a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology at eMAG.
Potrivit reprezentantului eMAG, cresterea dispozitivelor mobile vine din dorinta clientilor de a se informa si de a cumpara de oriunde, la orice ora. In plus, cresterea si diversificarea gamei de produse pe eMAG si accesul facil la produsul dorit au contribuit la aceasta transformare de comportament.
Dispozitivele mobile sunt atat o sursa de comenzi, dar si primul pas in experienta de informare si achizitie a clientilor. In 2015, 35% din comenzile primite de eMAG au inclus in procesul de decizie cel putin o interactiune cu smartphone-urile si tabletele.
Produsele pentru copii, cele mai vandute
In ceea ce priveste categoriile de varsta care utilizeaza cel mai mult dispozitivele mobile pentru comenzi, datele arata ca peste 80% dintre utilizatori au varste cuprinse intre 18 si 44 de ani. Volumul cel mai mare de produse comandate de pe smartphone si tableta s-a inregistrat in intervalul orar 19:00 – 01:00 (38,4%).
In topul celor mai cumparate categorii de produsese numara cele pentru copii (cu o pondere de 14,99%), electrocasnicele mici (8,51%) si telefoanele mobile (8,04%), urmate de produsele pentru casa si gradina, beauty si electrocasnice mari.
Aproximativ 78% dintre vizitele inregistrate pe site-ul eMAG au venit de pe smartphone-uri cu sisteme de operare Android, urmate de iOS (19,6%). Incazul tabletelor, topul este condus de iPad-uri (63,4%). In ceea ce priveste comenzile, ierarhia se pastreaza: 74,9% dintre acestea au venit de pe telefoane cu sisteme de operare Android si 66,1% de pe tablete iOS.
Aplicatie eMAG pentru Android si iOS
„Dezvoltarea unei aplicatii de mobil nu e suficienta daca nu vorbim si de o experienta de utilizare care sa puna accent pe viteza, personalizare si calitatea interactiunii. Anul trecut ne-am concentrat eforturile pe simplificarea procesului prin care clientii isi pot cumpara produsele dorite de pe mobil si am implementat optiunea de a cumpara foarte usor cu un simplu swipe pe butonul de comanda. Optiuneaa fost foarte apreciata, in special de Black Friday, de clientii care si-au comandat rapid produsele dorite.In plus, aplicatia le da posibilitatea clientilor de a-si configura liste de produse favorite si am activat si o sectiune dedicata, Promotiile zilei. In perioada urmatoare, clientii vor vedea tot mai multebeneficii aduse de aplicatia eMAG”, a adaugat Bogdan Axinia.
In oferta eMAG sunt peste 500.000 de produse listate, de la IT, telefoane mobile, electronice, electrocasnice si carti, si pana la articole pentru copii, casa, gradina, masina si sport.
In 2015, dispozitivele mobile au adus pe site-ul eMAG Bulgaria 30% din traficul total, in crestere cu 150% fata de 2014, si 20% din totalul comenzilor. In lunile noiembrie si decembrie, vizitele de pe dispozitivele mobile au atins pragul de 38% din total.
Si in Ungaria, traficul de pe smartphone-uri si tablete a crescut de trei ori fata de anul precedent, reprezentand 30% din volumul total al vizitelor inregistrate pe site. In ce ce priveste comenzile, 20% au fost facute de pe dispozitivele mobile. In ultimele doua luni ale anului trecut, vizitele de pe mobile au atins pragul de 39% din total trafic.
In primul trimestru din 2015, aplicatia de mobile a fost lansata si pentru eMAG Bulgaria si eMAG Ungaria.
Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s în România, continuă procesul de expansiune la nivel național și inaugurează al…
Le Manoir invită iubitorii de gastronomie fină să descopere o selecție de vinuri, delicatese și cadouri gourmet în cel mai…
6 din 10 români sunt supraponderali sau obezi, arată studiul cantitativ „Incidența obezității în rândul populației din România”, realizat în…
CFR Călători a pus în final în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material…
Lucian Streche este un profesionist cu peste 17 ani de experiență în domeniul investițiilor financiare, fuziunilor și achizițiilor de companii,…
Hanwha Aerospace România și-a luat angajamentul să sprijine modernizarea Fortelor Armate ale României și să contribuie la întărirea flancului estic…