Publicitatea radio, in crestere cu 13%
Reading Time: 2 minuteInvestitiile in publicitatea radio au crescut in primul semestru din 2015 cu 13%, comparativ cu acelasi interval al anului 2014, ajungand la o valoare de 86 milioane de euro (ratecard), potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia.
Cresterea a fost in principal influentata de activitatea de comunicare a companiei farmaceutice Zdrovit, care pentru primul semestru al lui 2015 a alocat un buget de aproximativ 22 milioane euro (valoare ratecard), precum si de intensificarea comunicarii de catre magazinele online, in special eMag.
Numarul clientilor de publicitate care au investitit in zona radio in prima jumatate a lui 2015 a ramas relativ constant comparativ cu inceputul lui 2014, insa numarul campaniilor derulate a crescut semnificativ.
Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea radio in primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de piata farmaceuticelor si de segmentul de retail. Pentru prima categorie s-a remarcat clientul Zdrovit, acesta continuandu-si investitiile in publicitatea radio la un nivel similar cu prima jumatate a lui 2014. La nivelul segmentului comercial, clientul eMag s-a remarcat nu doar prin volumele investite, ci si printr-o crestere considerabila in raport cu 2014, de peste 180%. Comparativ cu prima jumatate a lui 2014, segmentul magazinelor online (comenzi) s-a dublat din punct de vedere al volumelor investite, urmat fiind de sectorul echipamentelor pentru casa, in cadrul caruia s-au remarcat campaniile derulate de Altex.
Kiss FM ocupa prima pozitie in clasamentul statiilor radio au reusit sa atraga cele mai multe investitii in publicitate in prima jumatate a anului 2015, cumuland volume de peste 18 milioane euro (valoare ratecard), urmata la mica distanta de Radio Zu si Europa FM.
Foto: © Scanrail | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz