10 trenduri în influencer marketing, în 2019
Reading Time: 2 minuteFocusul se mută din zona tranzacțională pe relațiile de lungă durată cu influencerii, spune Andreea Lupu, Starcom. Ea a prezentat la Biz SMS Camp câteva dintre cele mai importante trenduri în influencer marketing în 2019.
1.Virtual Influencers
Balmain și-a lansat colecția de vară creând două supermodele digitale. Unul dintre raționale a fost că această abordare încurajează ideea de individualitate și incluziune. Nemaivorbind despre niște “repere standard” de frumusețe. “echilibru perfect între realism, tehnologie și fantezie”.
2.Return on Investment (ROI) va fi redefinit și nu ne vom uita doar la atributele de brand care au legătură cu procesul de achiziție.
3.Vom vedea din ce în ce mai multe școli de influencer marketing.
4.Focusul se mută din zona tranzacțională pe relațiile de lunga durată.
De multe ori apare întrebarea dacă să folosim un pool mai mare de influenceri în campanii sau anumiți influenceri, cu care sa ne consolidăm în timp relațiile. În general, prima abordare îți poate aduce reach mai mare, însă obține un scor mai slab la capitolul loyalty. Pe de altă parte, chiar și în cazul unei campanii de awareness, când obiectivul principal ar putea fi să ajungi la un număr cât mai mare de persoane – abordând prima strategie, riști să îți afectezi foarte mult relevanța.
5.Influencerii vor deveni din ce în ce mai mult antreprenori, își vor lua oameni în jurul lor care să îi ajute să crească și mai mult.
6.Focusul va fi din nou pe zona de integrare, adică schimbarea percepțiilor și din zona agențiilor și din zona brandurilor. De multe ori vedem amplificat influencer marketingul în digital, dar pentru ca mesajul să fie rotund sau unitar ar trebui să vedem o amplificare a mesajului în toate mediile de comunicare.
7.Autenticitatea – cererea pentru conținut autentic va crește în 2019.
8.Zona psihologico-antropologică va fi din ce în ce mai importantă în interpretarea datelor.
Date fiind bugetele uriașe care stau în spatele campaniilor cu influenceri și implicit a mesajelor și poveștilor care ajung la consumatori, abordarea ar trebui să fie una mult mai conștientă și mai asumată. Perspectiva antropologică este cea care oferă o viziune pe termen lung a fenomenului de influență, în timp ce perspectiva psihologică ne face să înțelegem și să anticipăm efectele acestuia.
9.Să fim mai deontologi decât până acum.
Social media capătă proporții și mai mari atunci când conținutul, creat în mare parte de branduri și implicit influenceri este unul de slabă calitate sau care generează niște proiecții false, niște tipare inexistente. Atunci apare disonanța cognitivă între ceea ce gândim, ceea ce vedem și realitate, între modelele pe care ni le formăm și reperele (fie ele estetice, morale, atitudinale) și realitate. Între ceea ce reprezentam ca indivizi și reperele de fericire și împlinire inexistente, proiectate de “filtrele perfecte” ale social media.
10.Influencerii și influencer marketingul ca agregatori de comunicare.
În tot acest context psiho-anthropologic, partea de influență are un rol cu atât mai important cu cât ea devine o formă de impactare a valorilor unei persoane. Influența devine o formă de comunicare și agregare socială. O forță ce influențează percepția individului și care poate chiar să redefinească valorile sociale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz