Marketing Stiri

10 trenduri care influenteaza brandurile in 2016

19 ian. 2016 3 min

10 trenduri care influenteaza brandurile in 2016

Reading Time: 3 minute

ZenithOptimedia (ZO) a dezvaluit cele 10 trenduri care reflecta modul in care tehnologia contribuie la rolul din ce in ce mai amplu pe care dispozitivele mobile il vor dobandi, oferind astfel noi oportunitati de interactiune pentru branduri si consumatori.

Punctul de plecare pentru cele 10 trenduri este cel mai recent raport de cercetare realizat de ZO in parteneriat cu GlobalWebIndex – The Mobile Imperative – care constata ca pana in 2018 tinerii din intreaga lume vor petrece mai mult timp accesand internetul prin intermediul dispozitivelor mobile.

Sub titlul Empowering The Mobile Consumer, cele 10 trenduri subliniaza necesitatea unei abordari de marketing de tip “mobile first”.

Trend 1 – De la text la voce: cautarea vocala revolutioneaza experienta mobila

Cautarea vocala este disponibila de aproape opt ani, dar putini consumatori o folosesc in mod regulat. Trecerea de la browserele mobile la aplicatii si progresul tehnologic va propulsa cautarea vocala in 2016. Pentru branduri va fi necesara o reevaluare a strategiilor de cautare pentru a beneficia de modul diferit in care oamenii isi vor vocaliza cautarile.

Trend 2 – Continut personalizat pentru consumatorii mobile

Odata cu cresterea popularitatii adblocking-ului si a ineficientei bannerelor mobile, anticipam ca publicitatea nativa va deveni un mod tot mai important de relationare cu consumatorii. Brandurile vor avea nevoie sa evalueze modificarile necesare procesului creativ pentru a introduce componenta nativa ca parte esentiala a strategiei lor de marketing.

Trend 3 – Inteligenta de tip emoji: Brandurile vorbesc noul limbaj mobil

Emoji – imaginile digitale sau pictograme care exprima o idee sau emotie – devin parte a limbajului consumatorului mobil. Limbajul emoji transcende granitele culturale si lingvistice, ceea ce pentru branduri este un mod nou si autentic de a interactiona cu cei din aceasta generatie.

Trend 4 – Mesajul este mediul: Brandurile folosesc mesageria instant

Pe masura ce Generatia Millennials si Generatia Z isi pierd interesul pentru retelele de tip Facebook si Twitter, aplicatiile de mesagerie instant devin platforma preferata de acestia. Pentru branduri, mesageria instant este o cale pentru crearea de noi experiente personalizate si interactive cu sanse ridicate de conversie.

Trend 5 – M-commerce umanizat: Shopping-ul personalizat la dispozitia maselor

In timp ce mobilul prezinta o multitudine de noi oportunitati digitale, creste nemultumirea consumatorilor fata de serviciile automatizate de recomandare. Ceea ce cauta acestia este un tip de personalizare cu o amprenta umana. ZO se asteapta ca serviciile de tip concierge sa se raspandeasca dincolo de moda si retail, la noi categorii in 2016. Mai multe branduri high-street din Europa introduc programari gratuite de styling personal, care pot fi usor rezervate prin intermediul internetului mobil.

Trend 6 – Portofelul Virtual: O noua platforma de marketing

Portofelul Virtual – tehnologia care permite consumatorilor sa plateasca in-store pentru produse si servicii prin intermediul telefoanelor mobile – va deveni o noua platforma de marketing a anului 2016. Pe parcursul ultimului an au fost lansate optiuni de gazduire a portofelelor virtuale – Apple Pay si Android Pay – care promit sa evolueze in adevarate platforme de marketing, oferind atat servicii, cat si continut de brand. China este deja un reper, oferind servicii adiacente celor de plata, cum ar fi cupoanele, programe de loialitate si posibilitatea impartirii notei de plata.

Trend 7- 3 este un numar magic: imprimarea 3D la dispozitia maselor

ZO considera ca imprimarea 3D va revolutiona in urmatorii doi ani procesul decizional al consumatorilor, devenind o metoda mai rapida si mai eficienta de personalizare a produselor in functie de preferintele individuale. Pentru branduri apare astfel oportunitatea de a livra produsele cu costuri mai reduse si mai rapid.

Trend 8 – Noi spatii de brand: Experientele Retail pentru consumatorul mobil

Mai multe branduri se folosesc de spatii fizice temporare in care consumatorii nu doar cumpara, ci beneficiaza si de experiente. Aceste spatii vor permite consumatorilor sa interactioneze fizic cu brandurile descoperite virtual. Spatiile pop-up le permit brandurilor sa ii surprinda pe consumatori si sa interactioneze intr-o maniera relevanta cu acestia.

Trend 9 – Servicii oferite catre m-shopper: Livrari non-stop

Cumparatorii on-line au din ce in ce mai multa nevoie de livrari mai rapide si mai convenabile. ZO considera ca noile tehnologii si cresterea economiei de tip colaborativ vor permite brandurilor sa expedieze comenzile eficient si intr-un ritm adaptat la programul si stilul de viata al cumparatorilor.

Trend 10 – Realitatea Mobila: Experiente augmentate, in miscare

ZO crede in transformarea realitatii virtuale si augmentate intr-o experienta de consum pentru mase, gratie lansarii de noi tipuri de casti mai ieftine si avansul aplicatiilor mobile pentru realitatea virtuala. Mai multe smartphone-uri sunt proiectate tinand cont de conceptul de realitate virtuala, astfel ca dispozitivele mobile vor deveni principalul motor al experientelor de tip VR. Iar VR este deja un nou mod in care consumatorii beneficiaza de experiente video de pe smartphone-uri.

Foto: Dreamstime

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: