În noiembrie, echipa redacțională a revistei Biz se mută în Seul. A zecea ediție Biz World, proiectul internațional unic al revistei Biz, ajunge la sfârșitul acestei toamne într-o destinație de nota 10: Coreea de Sud.
De ce am ales Coreea de Sud? În primul rând, pentru povestea fascinantă a ascensiunii economice a acestei națiuni. În urmă cu nici 60 de ani, Coreea de Sud era una dintre cele mai sărace țări din lume, devastată de războiul cu nordul comunist. De-a lungul a șase decenii, țara asiatică a trecut printr-unul dintre cele mai ample procese de transformare economică – de la o economie bazată pe agricultură, astăzi este una dintre cele mai mari 12 economii din lume, în funcție de PIB, și unul dintre cei patru tigri asiatici.
Rețeta succesului? Fiind o țară săracă în resurse, coreenii au pariat pe inovație și pe tehnologie de vârf, care să le asigure o creștere economică exponențială. Coreea de Sud investește cel mai mare procent din PIB în cercetare și dezvoltare, mai mult chiar decât SUA și Japonia. Așa a ajuns să fie astăzi cel mai important producător de semiconductori și de ecrane de tip LCD din lume și unul dintre cei mai puternici producători de mașini, de telefoane mobile, ori de nave maritime.
Cum printre cele mai cunoscute branduri coreene la nivel mondial se numără Samsung, Hyundai, Kia sau Daewoo, nu trebuie să fim specialiști în macroeconomie să ne dăm seama că cele printre cele mai importante exporturi ale statului asiatic se numără mașinile, smartphone-urile sau navele maritime.
Un alt „produs” care se bucură de un adevărat succes la export este fenomenul K-Pop (Korean Pop), un gen muzical care a luat naștere în Coreea de Sud, dar este din ce în ce mai popular la nivel mondial. De curând, trupa sud-coreeană de băieți BTS a devenit prima formație de K-Pop care a ajuns pe primul loc în topul vânzărilor de albume în SUA. Inclusiv în România există un fan club, care are o pagină de Facebook cu mai bine de 7.500 de aprecieri. În Coreea de Sud fanii oferă muzicienilor preferați saci de orez, ca să îi asigure, la nivel simbolic, de respectul și de sprijinul lor. Pentru primul spectacol al trupei Big Bang de exemplu, au fost oferite drept cadou aproape 13 tone de orez, moment la care au luat naștere companii care se asigură că orezul ajunge la artistul favorit.
Nu doar muzica din Coreea face valuri la nivel internațional, ci și mâncarea. Gastronomia coreeană își face simțită prezența prin restaurante din toate colțurile lumii, iar preparatul-vedetă, kimchi, este tot mai des întâlnit în farfuriile de pe tot globul. Capitala Seul are o scenă gastronomică spectaculoasă, având 24 de restaurante în Ghidul Michelin, un număr semnificativ, mai ales că ediția locală a ghidului a fost lansată în urmă cu doar trei ani.
Și acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care am decis să mutăm redacția în Coreea de Sud. Iată alte 10 motive, pentru care timp de o săptămână, în luna noiembrie, întreaga echipă redacțională a revistei Biz va zbura către Seul.
Biz Coreea este o ediție specială The Samsung Experience. Partenerii ediției sunt Samsung și Air France KLM.
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…
După o investiție de aproape un milion de euro, la începutul anului viitor, brandul Maidan va inaugura un nou spațiu…