Special

10 motive pentru care Biz World merge în Coreea de Sud

19 iul. 2019 3 min

10 motive pentru care Biz World merge în Coreea de Sud

Reading Time: 3 minute

În noiembrie, echipa redacțională a revistei Biz se mută în Seul. A zecea ediție Biz World, proiectul internațional unic al revistei Biz, ajunge la sfârșitul acestei toamne într-o destinație de nota 10: Coreea de Sud.

De ce am ales Coreea de Sud? În primul rând, pentru povestea fascinantă a ascensiunii economice a acestei națiuni. În urmă cu nici 60 de ani, Coreea de Sud era una dintre cele mai sărace țări din lume, devastată de războiul cu nordul comunist. De-a lungul a șase decenii, țara asiatică a trecut printr-unul dintre cele mai ample procese de transformare economică – de la o economie bazată pe agricultură, astăzi este una dintre cele mai mari 12 economii din lume, în funcție de PIB, și unul dintre cei patru tigri asiatici.

Rețeta succesului? Fiind o țară săracă în resurse, coreenii au pariat pe inovație și pe tehnologie de vârf, care să le asigure o creștere economică exponențială. Coreea de Sud investește cel mai mare procent din PIB în cercetare și dezvoltare, mai mult chiar decât SUA și Japonia. Așa a ajuns să fie astăzi cel mai important producător de semiconductori și de ecrane de tip LCD din lume și unul dintre cei mai puternici producători de mașini, de telefoane mobile, ori de nave maritime.

Cum printre cele mai cunoscute branduri coreene la nivel mondial se numără Samsung, Hyundai, Kia sau Daewoo, nu trebuie să fim specialiști în macroeconomie să ne dăm seama că cele printre cele mai importante exporturi ale statului asiatic se numără mașinile, smartphone-urile sau navele maritime.

Un alt „produs” care se bucură de un adevărat succes la export este fenomenul K-Pop (Korean Pop), un gen muzical care a luat naștere în Coreea de Sud, dar este din ce în ce mai popular la nivel mondial. De curând, trupa sud-coreeană de băieți BTS a devenit prima formație de K-Pop care a ajuns pe primul loc în topul vânzărilor de albume în SUA. Inclusiv în România există un fan club, care are o pagină de Facebook cu mai bine de 7.500 de aprecieri. În Coreea de Sud fanii oferă muzicienilor preferați saci de orez, ca să îi asigure, la nivel simbolic, de respectul și de sprijinul lor. Pentru primul spectacol al trupei Big Bang de exemplu, au fost oferite drept cadou aproape 13 tone de orez, moment la care au luat naștere companii care se asigură că orezul ajunge la artistul favorit.

Nu doar muzica din Coreea face valuri la nivel internațional, ci și mâncarea. Gastronomia coreeană își face simțită prezența prin restaurante din toate colțurile lumii, iar preparatul-vedetă, kimchi, este tot mai des întâlnit în farfuriile de pe tot globul. Capitala Seul are o scenă gastronomică spectaculoasă, având 24 de restaurante în Ghidul Michelin, un număr semnificativ, mai ales că ediția locală a ghidului a fost lansată în urmă cu doar trei ani.

Și acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care am decis să mutăm redacția în Coreea de Sud. Iată alte 10 motive, pentru care timp de o săptămână, în luna noiembrie, întreaga echipă redacțională a revistei Biz va zbura către Seul.

  1. În medie, internetul are cea mai mare viteză din lume, iar rețelele Wi-Fi gratuite sunt disponibile practic peste tot.
  2. Coreea de Sud este cea mai inovatoare țară din lume, potrivit ediției din acest an a Bloomberg Innovation Index. Țara asiatică a mai ocupat prima poziție și la ediția din 2015 a clasamentului.
  3. Samsung este cel mai mare producător de telefoane inteligente din lume, dar și un conglomerat care produce, printre altele, echipamente medicale, nave maritime, haine, produse chimice și oferă servicii financiare sau medicale.
  4. K-Pop este o adevărată industrie care se apropie cu rapiditate de o valoare de 5 miliarde de dolari
  5. În medie un coreean muncește peste 44 de ore pe săptămână, mult peste media globală, care se situează undeva la 32,8 ore.
  6. Seul este considerată capitala mondială a frumuseții. Coreencele cheltuiesc o mică avere pe produsele cosmetice, de două ori mai mult decât femeile din SUA, de exemplu, ceea ce a dus la crearea unei piețe cu o valoare de 379 de miliarde de dolari.
  7. Tinerii din Coreea de Sud au cele mai bune rezultate la testele PISA, care măsoară cunoștințele elevilor de 15 ani la matematică, știință și citire.
  8. Este țara cu cea mai mare rată de penetrare a telefoanelor inteligente, peste 88%. În România, de exemplu aceasta se situa undeva la 69% anul trecut, iar la nivel global se apropie de 60%.
  9. Coreea de Sud este capitala mondială a chirurgiei estetice, valoarea pieței fiind estimată la 12,4 miliarde de euro.
  10. Aproximativ 90% din algele destinate consumului (inclusiv cele folosite pentru celebrul sushi japonez) provin din Coreea de Sud.

Biz Coreea este o ediție specială The Samsung Experience. Partenerii ediției sunt Samsung și Air France KLM.

Foto: © Anekoho | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: