10 ani de Cupio. Cum a fost transformată o dorință într-un business de 15 milioane de euro
Reading Time: 4 minute2022 este un an deosebit de important pentru Cupio, care a ajuns la prima decadă a activității sale. Brandul românesc este o dorință ce a devenit realitate pentru fondatorii săi, Raluca și Răzvan Ștefănescu. Cei doi antreprenori au dezvoltat un business ce se bucură de o popularitate tot mai mare atât la nivel national, cât și internațional.
„Cupio” înseamnă în limba latină „dorinţă” şi este un nume la care Raluca şi Răzvan Ştefănescu au ajuns după aproximativ două săptămâni de căutări. Au cumpărat domeniul, l-au înregistrat la OSIM, iar pe 5 martie 2012 l-au lansat. La zece ani de activitate, businessul a ajuns la o cifra de afaceri de 15 milioane de euro.
Începutul – o investiție de 10.000 de euro
Investiția inițială în deschiderea afacerii a fost de aproximativ 10.000 de euro, o parte din bani provenind din economiile personale ale celor doi antreprenori, iar cealaltă parte fiind luată cu împrumut.
În 2012 a fost lansată platforma online www.cupio.ro, unde erau comercializate produse și instrumente profesionale pentru realizarea manichiurii, accesorii, produse pentru machiaj și îngrijirea corpului.
Nu cu multă vreme mai târziu, primul magazin fizic, de tip insulă a fost deschis la Arad. Mai apoi, Cupio a început să intre în saloanele de frumusețe, unde comercializa lacuri de unghii clasice, geluri UV, oje semipermanente, instrumente de manichiură și aparaturi indispensabile pentru tehnicienii de unghii.
După un an de activitate, brandul ajunge să aibă șapte angajați, trei magazine fizice și o cifră de afaceri de 120.000 de euro la finalul primului an.
Dezvoltarea portofoliului de produse
Cunoscut de la început ca principal furnizor de produse pentru manichiură, Cupio a continuat pe parcursul anilor cu diversificarea gamei de produse.
Astfel, în 2016 a început să lucreze la dezvoltarea liniei de make-up, odată cu lansarea genelor false Cupio Lash. Imediat după, a introdus în portofoliu alte zeci de alte produse profesionale pentru machiaj – palete de farduri, rujuri și creioane de buze, produse pentru machiajul sprâncenelor și pensule profesionale.
Brandul începe să se bucure de o popularitate tot mai mare fiind unul dintre furnizorii principali de oje semipermanente, geluri UV, produse de make-up, echipamente și accesorii pentru dotarea saloanelor de înfrumusețare.
Extindere națională și internațională
Încă de la început, visul Ralucăi a fost de a deschide magazine Cupio în marile orașe ale țării, iar al lui Răzvan, de a face din Cupio un brand internațional. La 10 ani de Cupio, aceste obiective au fost îndeplinite, iar progresele pentru creșterea tot mai mare a notorietății brandului continuă.
În prezent, Cupio deține 21 de magazine în orașe mari din România precum București, Timișoara, Constanța, Cluj-Napoca, Iași, Suceava, Târgoviște, Brașov, Sibiu, Arad, Craiova, Ploiești și Galați.
Extinderea internațională este un alt vis care prinde contur tot mai mult, astfel că în prezent produsele Cupio sunt comercializate în țări precum Germania, Italia, Danemarca, Belgia, prin intermediul distribuitorilor autorizați.
Comunitatea Cupio
La 10 ani de activitate, Cupio se bucură de o popularitate tot mai mare atât în rândul comunității online, cât și în offline. Foarte multe saloane din România folosesc produsele Cupio care le ajută pe femei să își satisfacă dorința de a fi frumoase și de a se simți mereu tinere și atrăgătoare.
Și pentru că un brand nu ar fi nimic fără comunitatea sa, Cupio e aproape de aceasta prin intermediul canalelor de comunicare social media, precum Instagram, Facebook sau Tik-Tok.
În plus, clienții și fanii brandului au acces gratuit și nelimitat la materiale educaționale și informative gratuite cu privire la diverse produse și tehnici de beauty, prin intermediul Blogului Cupio, dar și prin canalul de Youtube – Cupio România.
Pandemia, o provocare pentru Cupio
Deși 2020 a fost un an provocator pentru toate business-urile, Cupio a continuat extinderea sa, atât la nivel național, cât și internațional. A fost o perioadă în care e-commerce-ul a cunoscut o expansiune considerabilă. Reducerea mobilității consumatorului și telemunca au dus la schimbarea comportamentului de consum.
”Chiar dacă, la nivel de cifre, anul pandemiei a arătat bine, asta nu înseamnă că provocările au lipsit. Pandemia și-a pus amprenta atât în ceea ce privește comportamentul de cumpărare, cât și în ceea ce privește bugetul de investiții și nevoia de regândire a business-ului”, a declarat Răzvan Ștefănescu, Director General al brandului.
La finalul anului 2021, cifra de afaceri la nivelul întregului grup de firme Cupio a ajuns la 15 milioane de euro.
Obiective pentru viitor
Încă de la început, brandul românesc fondat la Timișoara s-a poziționat pe piața produselor de manichiură. Astfel, a lansat oja semipermanentă Cupio To Go!, care a devenit cel mai cunoscut și apreciat produs al brandului.
Cu un portofoliu de produse care crește de la an la an, Cupio își continuă expansiunea. Dezvoltarea gamelor de produse pentru manichiură, machiaj și îngrijire personală sunt doar câteva dintre obiectivele anului 2022.
Tot în acest an urmează să fie lansată platforma online internațională Cupio, astfel încât produsele profesionale de frumusețe vor putea fi comandate din toată lumea.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz