Business

1 milion de români merg la mall în fiecare zi. Aproape o treime din vizite sunt în București

Reading Time: 2 minute

Românii fac peste 32 milioane de vizite la mall în fiecare lună, potrivit celor mai recente date colectate de Brand Management, liderul pieței românești de comunicare indoor și prima companie de profil cu acoperire națională. Dintre acestea, aproape 30% sunt în București. 

„Mersul la mall este un comportament social la noi în țară. După perioada pandemiei, oamenii au revenit în centrele comerciale avizi în primul rând de socializare. Cifrele se compară acum cu cele din 2019, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Deși este posibil ca valoarea bonului să stagneze anul acesta, din cauza inflației, numărul vizitelor în centrele comerciale va rămâne constant sau își va păstra tendința de creștere.”

Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management

Cele mai multe vizite, atât la nivel național, cât și în capitală, sunt făcute de către femei, care merg la mall în procent de 57%, spre deosebire de bărbați, care vizitează centrele comerciale în procent de numai 43%. 

Dintre aceștia, cel mai activ segment de vârstă este generația Millennials (cei născuți între 1981-1996). Consumatorii cu vârsta cuprinsă între 26 și 45 de ani reprezintă 53% din totalul de vizite, în timp ce Generațiile Z (18-25 ani) și X (45-55 de ani) constituie fiecare câte 23%. 

În 2020, odată cu pandemia, consumatorii au învățat să se adapteze la shopping-ul online și chiar să grăbească procesul deja început al digitalizării. S-a crezut, pentru un moment, că epoca mall-urilor a apus, dar studiile arată că centrele comerciale moderne s-au adaptat noilor nevoi ale consumatorilor.

„Mall-urile se transformă în centre de lifestyle, spații care oferă nu doar magazine ci și experiențe și distracție. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la rândul lor puncte de destinație în traseul consumatorului, pentru o abordare cât mai holistică. În plus, îmbrățișează era digitală, completând oferta clasică de retaileri cu branduri noi, tinere, cu aer jucăuș și noi metode de shopping avangardist”, explică Georgian Drăghici.

Noile tendințe care se anunță în străinătate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experiențial și abordări cât mai personalizate.

Potrivit unei analize realizate de Brand Management, și în România se adaptează mall-urile la nevoile consumatorilor. În ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializează preponderent online (emag.ro, epantofi.ro, Notino.ro) dar și showroom-uri auto (Mooncity E-Mobility Lounge, Țiriac Auto, Porsche România).

Brand Management a fost fondată în 2004 și oferă servicii de indoor advertising la nivel național. Compania a dezvoltat operațiuni de indoor advertising atât în România, cât și în Bulgaria și Cehia, gestionând bugete dedicate indoor advertising de peste 120 milioane lei până în 2022. Brand Management este prezentă în peste 150 de locații din România – Mall-uri, Hypermarket-uri și Business Centers – din primele 20 cele mai importante orașe.

Team

Recent Posts

Limitless Agency – vânzări record de 100 milioane euro de Black Friday 2024

Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, a înregistrat vânzări record de Black Friday…

41 de minute ago

Târgul de Crăciun din Sibiu se deschide pe 15 noiembrie

Sibiu redevine Capitala Crăciunului vineri, 15 noiembrie, de la ora 18:30, când luminile festive vor străluci în bradul de Crăciun…

3 ore ago

Orange România redeschide Palatul Telefoanelor din București

Orange Romania redeschide Palatul Telefoanelor, monument istoric al Bucureștiului, situat pe Calea Victoriei, numărul 35, în inima „Cartierului Creativ”. Scopul…

3 ore ago

România este cea mai stresantă țară pentru condus din lume. Studiu australian

Australienii au făcut un studiu, pentru a vedea de fapt unde se situează țara lor, pe care ei o văd…

4 ore ago

Flexxon își extinde prezența în Europa de Est prin parteneriatul cu SC Zone Consulting

Flexxon, lider global în soluții de securitate cibernetică hardware și stocare NAND industrială, anunță cu mândrie noul său parteneriat strategic…

4 ore ago

Vânzarea locuințelor din București își păstrează trendul crescător. Ce se întâmplă cu prețurile

Potrivit datelor furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în luna octombrie 2024 s-au vândut în Capitală…

4 ore ago