Sustenabilitate Stiri

Raportul ESG al PepsiCo prezintă investițiile în energia verde

21 iun. 2024 4 min

Raportul ESG al PepsiCo prezintă investițiile în energia verde

Reading Time: 4 minute

PepsiCo a publicat Raportul de mediu, social și guvernanță (ESG) pentru anul 2023. Raportul ESG 2023 include ESG Summary, ESG Topics A-Z și ESG Data Hub, oferind o prezentare detaliată a pep+, programul nostru global de transformare care urmărește să stimuleze performanța pe termen lung și valoarea afacerii.

În 2023, PepsiCo a atins unele obiective mai repede decât era prevăzut, a introdus altele noi și a făcut progrese semnificative în privința altora, în timp ce anumite obiective, inclusiv în ceea ce privește ambalajele, continuă să prezinte provocări. Printr-o gamă largă de inovații, investiții strategice, parteneriate revoluționare și prin numeroasele acțiuni desfășurate de cei 318.000 de asociați la nivel global, compania a avut următoarele rezultate:

  • A redus emisiile Scope 1 și 2 cu 13% și emisiile totale Scope 1, 2 și 3 cu 5% față de anul trecut;[1]
  • A redus utilizarea plasticului virgin provenit din surse neregenerabile cu 4% de la an la an;[2]
  • A înregistrat o creștere cu 25% a eficienței utilizării apei în locațiile deținute de companie cu risc ridicat de apă, în comparație cu un nivel de referință din 2015  – PepsiCo a atins acest obiectiv cu doi ani mai devreme decât era prevăzut;[4]
  • A ajutat peste 10 milioane de persoane să obțină acces la apă sigură, ajungând la un total de peste 91 de milioane de persoane din 2006;[5]

În România, PepsiCo a implementat mai multe proiecte cu rezultate:

  • Investiții semnificative în energie verde:  PepsiCo a investit 2,1 milioane de dolari în instalarea a peste 3.000 de panouri fotovoltaice în locațiile din Dragomirești, Popești și Covasna. Cu o capacitate de 1.700 kWp, aceste panouri au un potențial de a genera anual peste 1.300 MWh de energie verde. Se estimează că utilizarea acestor panouri fotovoltaice va duce la o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 500 de tone.
  • Linie nouă de PET: PepsiCo a investit 13 milioane de dolari într-o linie de producție de PET de mare viteză în Dragomirești. Această linie de producție este considerată cea mai automatizată din portofoliul PepsiCo din Europa și poate produce până la 1 milion de sticle pe zi. Consumul de energie al acestei linii este redus cu aproximativ 30% în comparație cu liniile convenționale, în timp ce eficiența în consumul de energie per litru produs este cu 30% mai mare. De asemenea, noua linie produce cu 60% mai multe băuturi pe unitatea de timp, utilizând cu 20% mai puțin dioxid de carbon și reducând consumul de apă cu 30% per litru de băutură produs. În același timp, aceasta contribuie la scăderea cantității de plastic utilizat cu aproximativ 30 de tone pe an.
  • Flotă de mașini hibride: PepsiCo a înlocuit 80% din flota sa cu 450 de vehicule hibride,  contribuind la reducerea emisiilor de CO₂. În conformitate cu datele și recomandările constructorului auto, compania estimează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 generate de flota sa de vehicule din România, comparativ cu 2022, și o scădere de 46% față de nivelul de referință din 2015.

Jim Andrew, Chief Sustainability Officer la PepsiCo, a declarat:După trei ani de activitate pep+, este clar că accentul pe care l-am pus în cadrul companiei funcționează în multe domenii.  Utilizarea materialelor plastice virgine a scăzut de la an la an, iar emisiile totale Scope 1, 2 și 3 au scăzut față de 2022, precum și față de nivelul de referință din 2015. Aceste realizări merită să fie celebrate. Cu toate acestea, drumul care ne așteaptă va continua să prezinte provocări. Continuăm să analizăm unde să dedicăm timp și resurse pentru a produce un impact semnificativ și să ne asigurăm că ne concentrăm eforturile. Construirea unor parteneriate puternice și strategice cu alți jucători de anvergură și adoptarea și extinderea tehnologiilor revoluționare sunt esențiale pentru strategia noastră.”


[1]Reducerea cu 33% a emisiilor de tip Scope 1 și 2 și cu 4% a emisiilor totale de tip Scope 1, 2 și 3, măsurate față de nivelul de referință din 2015.  În 2023, aproximativ 80% din necesarul global direct de energie electrică al companiei a fost acoperit cu mecanisme de energie electrică regenerabilă, inclusiv energie solară pe site, acorduri de achiziție de energie în afara site-ului și credite de energie regenerabilă.

[2]Tonajul absolut de plastic virgin derivat din surse neregenerabile a crescut cu 6%, măsurat față de un nivel de referință din 2020.

[3] PepsiCo consideră că un hectar are un impact regenerativ atunci când adoptarea practicilor de agricultură regenerativă are ca rezultat îmbunătățiri cantitative în cel puțin două dintre domeniile de rezultate de mediu, cu o preferință puternică pentru eliminarea sau reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră ca fiind unul dintre domeniile de impact. Consultați Banca de practici de agricultură regenerativă a PepsiCo pentru o listă completă a practicilor legate direct sau indirect de cele cinci domenii de impact. Acrii regenerativi raportați reprezintă numărul anual în fiecare an prezentat, pe baza acțiunilor întreprinse începând cu 2021.

[4]Măsurată față de o bază de referință din 2015. Obiectivul reflectă excluderea instalațiilor terților. În perioada 2006-2015, eficiența utilizării apei s-a îmbunătățit cu 26% în cadrul operațiunilor globale existente la data stabilirii obiectivului. Instrumentul de evaluare a stresului hidric Aqueduct al World Resource Institute este utilizat pentru a reconfirma zonele cu risc ridicat de apă la fiecare trei ani.

[5]Sistemul de măsurare contabilizează numărul total de persoane cărora li s-a asigurat accesul la apă potabilă începând cu 2006.

[6]Rezultatele noastre globale se bazează pe cele mai importante 23 de piețe de produse alimentare. Consultați pagina de subiecte ESG Sodium ESG A-Z pentru lista completă a categoriilor de alimente.

[7]Începând cu 2023, primele 23 de piețe de alimente accesibile reprezentau 84% din volumul portofoliului nostru global de alimente accesibile. Rezultatele reflectă excluderea portofoliului Be & Cheery și excluderea categoriilor de produse lactate și alimente pentru copii din Rusia și Ucraina.

[8] Rezultatele noastre globale se bazează pe cele mai importante 23 de piețe de alimente convenabile ale noastre.

Array

Articole pe aceeași temă: