Lecții de business: Adrian Florea, Trend Consult
Reading Time: 2 minuteTot ceea ce poate fi făcut de altcineva ar fi bine să dispară de pe agenda ta.
În felul acesta vei putea să te concentrezi pe lucrurile cu adevărat importante, care nu pot fi delegate.
Nu poți motiva oamenii, poți doar să-i demotivezi.
Nevoia de control și perfecționismul sunt piedici majore în obținerea performanței. Dacă aleg să nu le depășească, liderii ajung să facă lucruri despre care subordonații spun că le taie aripile. E relativ ușor să demotivezi, multor manageri le reușește asta în mod nativ. Oamenii doresc să facă lucruri, dacă îi lași.
Este OK să vrei lucruri, fără justificare, fără condiționări. Am crescut într-o cultură a condiționării și a lipsurilor. Am ajuns să credem că e rușinos sau nepotrivit să ne dorim experiențe sau lucruri excepționale dacă nu am făcut ceva excepțional. Antreprenorii depășesc această mentalitate și lasă dorințele și viziunea să-și dovedească forța creativă. Este OK să vrei ceva pentru că vrei, nu pentru că trebuie sau pentru că ai nevoie.
Asigură-te că oamenii se simt bine în jurul tău. Ăsta e jobul tău.
Ascultă. Dincolo de tăcerea necesară pentru a-ți pregăti replica, ascultarea reală și curioasă este întotdeauna generoasă și-ți va oferi idei noi, perspective bogate și înțelegere. Folosită frecvent cu oamenii din jurul tău, poate duce la angajament și loialitate.
Să nu știi este o șansă. Prea mulți manageri o ratează, convinși fiind că este de datoria lor să dovedească mereu și mereu că ei știu. Acest lucru îi face să limiteze la propriul creier potențialul entității pe care o conduc. Cel mai bun manager are cele mai potrivite întrebări, nu cele mai bune răspunsuri.
Vorbește și despre vise, nu doar despre obiective. Să câștigi inima oamenilor este mai greu decât să le câștigi mintea, dar mai valoros.
Nu este nimeni vinovat, nici măcar tu. Cu această perspectivă începe gândirea sistemică, cea care îți permite să înțelegi cum funcționează întregul angrenaj pe care l-ai construit. Vina atribuită unui om oprește căutarea adevăratei probleme, iar capacitatea de înțelegere se diminuează până la dispariție.
Banii sunt igienă, nu obiectiv. Nu neglija igiena. Nu poți începe jocul numit business fără să deprinzi noțiunile și abilitățile de bază în gestionarea banilor, așa cum nu poți astăzi să fii acceptat în societate dacă nu te speli. Însă paradigma clasică, conform căreia principalul scop al unei afaceri este generarea de profit, nu mai este suficientă astăzi.
Organizația este OK dacă tu ești OK. Realitatea pe care ai construit-o în jurul tău nu poate fi decât o reflecție a propriei persoane. Dacă vrei să schimbi ceva în cultura pe care ai creat-o, prima persoană care ar trebui să se schimbe ești tu. Da, e OK să mergi la psiholog.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz