Interviuri

Alexandru Boangher, Lyset: „Obiectivul principal este acela de a extinde Lyset pe toate piețele din Europa”

9 sept. 2024 5 min

Alexandru Boangher, Lyset: „Obiectivul principal este acela de a extinde Lyset pe toate piețele din Europa”

Reading Time: 5 minute

Când succesul vine cu „viteza luminii”: Cum au reușit Carmen și Alexandru Boangher să facă din Lyset, un jucător din piața sistemelor de iluminat, un business de succes cu planuri de extindere în Grecia, Bulgaria, Ungaria și Maroc

Ce îți doreai să te faci când erai mic?

Când eram mic, până pe la 12-13 ani, îmi aduc aminte că îmi doream să devin constructor. Iar mai apoi, la 15-17 ani, îmi doream să devin translator de daneză, suedeză sau norvegiană, pentru a putea lucra la ambasada uneia dintre cele trei țări enumerate. Aveam o afinitate pentru țările nordice și am încercat să intru la Facultatea de Limbi Străine (suedeză/daneză-engleză).

Cât din dorințele de atunci s-au păstrat acum?

Am rămas doar cu pasiunea pentru țările nordice. Însă, legat de prima parte, chiar dacă nu am devenit constructor propriu-zis, petrec mult timp și pe șantiere. Businessul nostru, al soției mele, Carmen, și al meu, ne-a ajutat și m-a ajutat să învăț enorm de multe lucruri și, de asemenea, noi oferim consultanță atât în alegerea produselor, cât și în montarea lor.

Ce studii ai urmat și cum ai ales domeniul/ facultatea?

Am urmat facultatea de Drept și facultatea de Management. Lucrând deja pe zona de antreprenoriat am finalizat-o pe cea de Management, nu și pe cea de Drept. De asemenea, m-am înscris și am urmat primul an al unui Master în Managementul Organizațiilor.

Ai avut si alte joburi sau experiențe ca business owner?

Înainte de Lyset, am tot cochetat cu domeniul iluminatului, de la corpuri de iluminat low budget pana la high end. Am fost și angajat înainte de asta, aproximativ două săptămâni. Nu am putut să stau în postura de angajat deoarece eu întotdeauna am fost mai rebel și nonconformist din fire. Și, de asemenea, mi-am dorit să construiesc ceva al meu, cât de mic.

Cum te-ai cunoscut cu Carmen? Ce te-a impresionat cel mai mult la ea?

Ne-am cunoscut pe o platformă de dating, în pandemie, eu eram în București, iar ea la părinții ei, în provincie. Foarte interesant este că suntem din același oraș, dar niciodată nu ne-am văzut înainte. Ne-am potrivit perfect, vedeam în ea fix femeia pe care mi-am dorit-o și proiectat-o în mintea mea în fiecare seară. Era foarte ambițioasă și avea visuri mărețe. Era foarte isteață și familistă. Am văzut în ea viitorul pe care mi l-am dorit întotdeauna. După ce relația a devenit serioasă, dintr-o dată dorința mea de a construi ceva cât de mic s-a transformat în dorința de a construi ceva notabil, ceva care să conteze cu adevărat într-o industrie.

Cum ai intrat în industria luminii? Ce te-a determinat să pornești acest business?

Inițial eu am început acest business, vindeam corpuri de iluminat low budget, online. La scurt timp după ce am cunoscut-o pe Carmen, ea a venit cu inițiativa să trecem la iluminat high budget. Până într-o zi când ne-am gândit să creăm un brand propriu, Lyset, învățând din experiența de revânzători și văzând ce ar trebui îmbunătățit. De aici începe „distracția”, pentru că Lyset ne-a pus la muncă, să zic așa, 15-16 ore/zi la foc continuu.

De ce în acest domeniu?

Pentru că iluminatul, cel puțin pentru noi, este special. Fără lumină nu există nimic într-o amenajare/locuință. Dacă ai cea mai frumoasă mobilă și cele mai frumoase placări, dar e noapte și nu ai lumină, le poți vedea? Cam asta ne-am zis noi întotdeauna. Și mai mult de atât, nișa noastră, iluminatul minimalist și arhitectural dă formă, viață, unui spațiu.

Lyset Personal Brand FE

Ce nu stiai despre subiect și ai invatat pe parcurs?

Multe. Este un domeniu extrem de vast. Au fost multe ore de citit, de studiat, de stat pe șantiere. A fost și este un proces continuu de învățare. La început am citit de la rapoarte despre spectrul luminii, toate studiile de iluminat și temperaturi de culoare, influența lor asupra spațiilor, pentru că diferită de la un spațiu rezidențial la unul de birouri, despre tehnologia din spate, despre cum se proiectează cipul de led, legătura dintre cipuri și drivere, despre ce este indicele de redare al culorii, fizică etc. Orice publicație pe care o găseam, orice informație mi-a fost utilă. De asemenea, am facut inclusiv montaje cot la cot cu electricienii pentru a înțelege în detaliu toate lucrurile.

Ce a fost foarte dificil pentru tine la inceput? Cu ce obstacole te-ai confruntat?

Găsirea soluției optime pentru controlul calității. E foarte greu să controlezi strict calitatea la aproape 10.000 km distanță. Așadar ne-am stabilit un birou format din 3 persoane (2 angajate și una colaboratoare) pentru a se ocupa de formalități și control.

Cu ce provocari te confrunti acum?

Lipsa forței de muncă, nevoia mai mare de finanțare.

Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le ai, la vârsta aceasta din zona profesionala?

Satisfacția este că suntem aproape de a reuși sa creăm ce ne-am dorit: un brand cu recunoaștere.

 Care sunt elementele de unicitate ale brandului Lyset și ale businessului?

Ne bucurăm că am reușit să lansăm recent un soft cu totul special și pentru domeniu, și pentru România, chiar cu ocazia aniversării noastre de doi ani. Un configurator integrat în site-ul nostru care îi ajută pe clienți să poată alege și modela, în funcție de forme și spațiu, sistemele de iluminat tip șină și să personalizeze spațiul. De asemenea, în acest sistem, pe baza formelor pe care le vrea clientul, se va genera și un coș de cumpărături cu tot cu accesoriile necesare. Acest configurator ne ajută să ne extindem businessul și în zona B2C și suntem singurii din România și printre puținii din Europa care dețin un astfel de soft.

La cât s-a ridicat această investiție?

Investiția în dezvoltarea configuratorului a fost de 25.000 de euro și a implicat o platformă construită de la zero, dezvoltarea designului, integrarea produselor, ajustările necesare, implementarea și modificările pe site-ul Lyset.

Lyset Personal Brand FE 15re

Care sunt obiectivele voastre pe termen lung?

Obiectivul principal este acela de a extinde Lyset pe toate piețele din Europa (Grecia, Bulgaria, Ungaria etc.) și nu numai. Ne dorim ca brandul românesc Lyset să devină un jucător important în domeniul iluminatului minimalist și arhitectural. Acum suntem în discuții de lansare inclusiv în Maroc.

Ati reușit să creați un business de succes la o vârstă foarte tânără. Ce calități crezi că te-au ajutat?

Calitățile care ne-au ajutat? Mmm… probabil ambiția lui Carmen, creativitatea amândurora. Calități poți avea multe, dar fără muncă nu se întâmplă nimic constructiv. În schimb dacă muncești cu adevărat poți să fii lipsit de calități. Cred că eforturile imense depuse de noi ne-au ajutat, pentru că muncim foarte mult.

Ce i-ai sfatui pe tinerii care vor sa devina antreprenori?

Să înțeleagă că fără foarte multă muncă nu poți să creezi ceva sustenabil. Să fie perseverenți.

În ce fel este importantă lumina în spațiile profesionale sau de locuit?

Lumina pune în valoare orice îți dorești într-o încăpere. Lumina poate crea stări de relaxare sau te poate menține concentrat, depinde de ce îți dorești. Albert Einstein spunea că întunericul este de fapt absența luminii, deci din punctul meu de vedere cam atât de importantă este lumina.

Cum v-ati dezvoltat, individual, pe zona de consultantă in domeniu?

Oferim consultanță tuturor partenerilor. Ne dorim să organizăm mai multe workshop-uri și prezentări colaboratorilor. Vrem să împărtășim cu toți informațiile și cunoștințele noastre în industria iluminatului. Sper să reușim prin mărirea echipei să alocăm mai mult timp acestor lucruri.

Ce iti place cel mai mult la ce faci în acest business?

Îmi plac oamenii din industria aceasta în primul rând. Și îmi place când, la finalizarea unui proiect, oamenii sunt încântați chiar și fericiți, de iluminatul casei lor.

Care sunt atuurile voastre, ca echipă?

Ne completăm foarte bine, sunt lucruri pe care le are Carmen și îmi lipsesc mie și invers.

În ce fel vă ajută faptul că sunteți și parteneri de viață, și de business?

Muncim împreună pentru realizarea aceluiași vis.

Există și neajunsuri la acest statut?

Cu siguranță există neajunsuri. Câteodată, când ești foarte ancorat uiți că ai ajuns acasă și ar trebui să revenim la „parteneri de viață”. Ne certăm des, dar constructiv. Am făcut și facem terapie pentru a nu lăsa nicio fisură din zona profesională sau din situațiile de rezolvat din această zonă să apară în viața de familie, pentru că în fond asta e cel mai important.

Array

Articole pe aceeași temă: